Yokuş aşağı inerken otomatik vitesi manuele almak ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dimens
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

dimens

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
107
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaşlar merhaba,

Bir süredir böyle bir alışkanlık edindim yokuş aşağı inerken active select şanzumanı manuel moda alıp motor freninden yararlanıyorum. Ancak bugün bir arkadaşım bu yaptığın şanzumana zarar verir, manuele almasan da zaten gaza basılmadıkça araç vites büyütmeyeceğimden motor freninden otomatik modda da yararlanabilirsin dedi. Siz ne şekilde kullanıyorsunuz acaba manuele almanın herhangi bir zararı olur mu ? Ya da yapmanın yararı var mı .. Ben frene ihtiyaç daha az olsun diye kullanarak balata ömrünü uzatmayı amaçlayarak bunu yapıyorum. Fikirlerinizi bekliyorum.
 
Ynt: Yokuş aşağı inerken otomatik vitesi manuele almak ?

Yokuş aşağı inerken eğer gaza basmazsanız araba devir yükselterek motor freninden kendiliğinden yararlanıyor, bence manuel moda almanın bir zararı yok ama araba zaten bunu D modunda da yapıyor.
 
Ynt: Yokuş aşağı inerken otomatik vitesi manuele almak ?

GNSpower link' Alıntı:
Yokuş aşağı inerken eğer gaza basmazsanız araba devir yükselterek motor freninden kendiliğinden yararlanıyor, bence manuel moda almanın bir zararı yok ama araba zaten bunu D modunda da yapıyor.

Teşekkürler.. Ben de oynamayacağım artık manuelle falan :) ne olur ne olmaz.. >:(
 
Ynt: Yokuş aşağı inerken otomatik vitesi manuele almak ?

dimens link' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba,

Bir süredir böyle bir alışkanlık edindim yokuş aşağı inerken active select şanzumanı manuel moda alıp motor freninden yararlanıyorum. Ancak bugün bir arkadaşım bu yaptığın şanzumana zarar verir, manuele almasan da zaten gaza basılmadıkça araç vites büyütmeyeceğimden motor freninden otomatik modda da yararlanabilirsin dedi. Siz ne şekilde kullanıyorsunuz acaba manuele almanın herhangi bir zararı olur mu ? Ya da yapmanın yararı var mı .. Ben frene ihtiyaç daha az olsun diye kullanarak balata ömrünü uzatmayı amaçlayarak bunu yapıyorum. Fikirlerinizi bekliyorum.

Bu olayı Somali'nin Kuzeyinde bulunan Somaliland'ten Lascanood'a giderken dağlık bölgeden inişimiz esnasında yaşadık. Araç eski model kiralık Land Cruiser'dı. Dağdan inerken yüksek rampada frenler tutmamaya başladı. Şöför otomatik arabayı manuel moda almaya çalışmış fakat başarılı olamamıştı... Tam takla atacakken (hızımız yüksekti ve kapıdan atlamak için kapıyı açmıştım) şöför başka bir tepe gibi bir yere sürdü arabayı ve O şekilde yavaşlattıktan sonra el frenini çekerek durdurmuştu arabayı.

Verilmiş sadakamız, arkamızda due edenimiz varmış. Çok şükür. Geçen sene yaşadığım bu olay bana büyük bir ders olmuş ve aracı alırken AS'yi seçmememin sebeplerinden biri olmuştur.

Siz de dikkat edin derim :)
 
Ynt: Yokuş aşağı inerken otomatik vitesi manuele almak ?

dimens link' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba,

Bir süredir böyle bir alışkanlık edindim yokuş aşağı inerken active select şanzumanı manuel moda alıp motor freninden yararlanıyorum. Ancak bugün bir arkadaşım bu yaptığın şanzumana zarar verir, manuele almasan da zaten gaza basılmadıkça araç vites büyütmeyeceğimden motor freninden otomatik modda da yararlanabilirsin dedi. Siz ne şekilde kullanıyorsunuz acaba manuele almanın herhangi bir zararı olur mu ? Ya da yapmanın yararı var mı .. Ben frene ihtiyaç daha az olsun diye kullanarak balata ömrünü uzatmayı amaçlayarak bunu yapıyorum. Fikirlerinizi bekliyorum.
Hiç bir zararı olmaz. Aksine aracı istediğiniz hızda tutarsınız fren kullanımını minimuma indirerek. Ama aynı şeyi D konumunda da yapmanız mümkün, aracı yavaşlatmak için frene bastığınızda araç bir vites yerine göre birden fazla düşürüyor zaten.
 
Ynt: Yokuş aşağı inerken otomatik vitesi manuele almak ?

D'deki motor freninden memnun olmadığım için bende manuele alıyorum :)
 
Ynt: Yokuş aşağı inerken otomatik vitesi manuele almak ?

Bende manuel'e alıyorum. Zira easytronic'in sağı solu belli olmuyor. Bazen vites büyütüyor  :)
 
Ynt: Yokuş aşağı inerken otomatik vitesi manuele almak ?

Manuele almanin hicbi zarari yok.
D konumunda arac daha cok hizlaniyor.
Bende genelde manuelde kullaniyorum.
 
Geri
Üst