Yine renault yine Euro Ncap :)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aykal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
türkiyede satılan renoların aynı sağlamlıkta olduğuna inanmıyorum ne zaman kazada reno görsem darma duman oluyor

benim bildiğim aracın darmadağın olması o kadar önemli değil benim bildiğim içindeki insana aracın min. seviyede zarar vermesidir. yanlış düşünüyorsam düzeltiniz.

iyi günler.
 
türkiyede satılan renoların aynı sağlamlıkta olduğuna inanmıyorum ne zaman kazada reno görsem darma duman oluyor
Dış hasarın hiçbir önemi yok. Önemli olan, yolcunun o kazayı ne kadar hissettiği ve ne kadar yara ile veya yarasız bir şekilde kazadan kurtulduğu. Renault ise bunu uzun süredir başarmış. Tebrik ediyorum ben yine..

Bu arada bunun sedanı çıktığı zaman almak isterim:)
 
bence bunlar hikaye.mesela megane 2 ve cliolarin on camurluklari plastik.bence bi yol olmaz bu arabalardan.
 
hey allahım ya... plastik diyor adam... iyi ara sen, dökme demir yapsınlar... mail at...
 
bence bunlar hikaye.mesela megane 2 ve cliolarin on camurluklari plastik.bence bi yol olmaz bu arabalardan.

Aslında aracın çamurluklarının plastik olması yada anadol lar gibi fiber olması yada amerikan arabaları gibi 3-5mm sac olması testi etkilemiyor önemli olan güvenlik
 
arkadsalar tamam eskı amerıkan olsa vur bısı olmuyo dıyosun dıerkt tum darbe ıcerdekıne yansıyo bı kuvvetle bnde arastırmıstım bunu servıste calsın bı abı var ona sordum bıze carpısma vıdeolarını ızletıyolar dıyor. adamlar arabay onem vermıyolarmıs nasıl olsa kaskodan alınır parası yenısı ıcabında dıe onemlı olan ıcerısındekı kısı ımıs arabanın carpısma testlerınde arac vıda vıda paramparca oluyo fakat ıcerde bı kuvvet yok surucuye veya yolcuya hasar verıcek dıyor kartel koruma koymamalarının sebebı ıse kaza anında motor kulakları kopup motoru yere bırakıyormus ve ıcerı dogru gelen kuvvetı azaltıyormus adamlar nelerı dusunuyor yanı
 
arkadaslar plastik diyorlar ama o araçlarda ki darbe emiş sistemi süperdir. iç mekana hiç bir darbe iletilmemektedir. bütün güç ön camın başladığı yere aktarılmaktadır. ayrıca şahin o zaman meganeden daha sağlam :D öyle ya onda her yer sac. ama ben bizzat ön kaputun kırılmayıpta camdan içeri girdiğine ve hatta öndeki yolcunun kafasına darbe yaptıgına bile şahit oldum... şöyle de bir şey varki renaulta gidip inceledikten sonra çokçok makul bir fiyata olmazsa renault almam.. işçilik berbat yaaa.
 
Aslında bu testler aracın standartları doğrultusunda yapılıyor dikkatli bakıldığında gözden kaçmaması gereken şeyler var mesela araç içindeki mankenler emliyet kemeri takıyor araçta nasıl oturulması gerekirse öle oturuyor bunlarda insan hayatı için koyulan kurallarda göz önünde tutuluyor

Ama bir gerçek daha var biz emliyet kemeri takmaz aracı evde yatar gibi kullanırsak zorlu ve tehlikeli virajlarda araç sollar yada aracın limitlerinin üstünde bir hızla viraja girersek olacaklardan ne araç üreten firmalar sorumlu olur nede devlet sadece boşa ölmüş oluruz geride kalanları üzeriz

Yukarda yazdıklarım sadece birkaç örnek daha niceleri var bizler bunları kulakarkası edersek uyarılara uymazsak isterse aracında 10 yıldız olsun ya camdan fırlarsın yada boynun kopar

Üzgünüm ama gerçekler böyle
 
Araç, önden iyi bir darbe aldığında otomatik olarak motoru yere bırakıyor zaten içeri girmesin diye. Karter korumanında bunda rolü var. Yani arabada karter koruma olunca motor galiba düşmüyor. Buda yolcunun ölüm riskini arttırır gibi. Yanılıyorsam düzeltiniz..

Bu arada plastik konusunda, evet çok çabuk dağılıyor, saclar çok dayanıksız ama sonuçta plastik, hemen dağılıp yolcuya hissettirmiyor. Tabiki emniyet kemeri bütün yolcularda takılı olmak şartıyla, bunları söylemiyorum. Kemerler takılı olmazsa zaten facia kaçınılmaz olur her araç için. Mesela farkettiyseniz, Megane'ın ön ızgara tamamen plastik, aynı şekilde Range Rover jipler bile. Tamam Megane daha çabuk dağılabilir, ama güvenlik sonuçları ortada. Plastik darbeyi müthiş emiyor. Zaten Euro-Ncap testlerinden öncede milyon tane testten geçip sınava giriyorlar. Yanlışlarım var ise düzeltiniz..
 
bence bunlar hikaye.mesela megane 2 ve cliolarin on camurluklari plastik.bence bi yol olmaz bu arabalardan.

zaten plastik olup darbeyi emdikleri için sürücüye pek zarar vermiyor , evet araba çok hasar alıyor ama içindeki yolcuya birşey olmuyor adamlar bu olayı çözmüş :D
 
Geri
Üst