yeni opel astra mı yeni i30 mu ?

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et

merak etmeyin hyundai de staj yaptım ayrıca i30 lansmanında bulundum bu nedenle neyin ne olduğunun gayet iyi farkındayım bende astrayı incelemenizi tavsiye ederim.

http://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/new-astra-hatchback/konfig%C3%BCrat%C3%B6r.html#/trim

full model tabir etmişsiniz cosmoda park pilotu sistemi standarttır ön arka, afl+ ta standart belirteyim; opel eye sistemiyle çalışan 9 farklı moda sahip otomatik uzun far asistanlı eşsiz bir aydınlatma sistemi mevcut. bu tarz bir sistem hiçbir hyundai de bulunmuyor.
 

gkny

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2007
Mesajlar
1,188
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
SÜRÜCÜ DİZ HAVA YASTIĞI
SOĞUTMALI TORPİDO GÖZÜ
ARKA KOLTUK BARDAKLIK ve KOL DAYAMA
GERİ GÖRÜŞ KAMERA EKRANI
KABİN ÖN ISITMA SİSTEMİ
ÖN CAM BUZ ÇÖZÜCÜ
YAN AYNALAR ÜZERİNDE SİNYAL LAMBALARI
PANAROMİK CAM TAVAN

i30 donanımını biraz inceledim cosmo astraya göre fazlalıkları bunlar gördüğüm bildiğim kadarıyla düz vites liste fiyatıda 57400

şimdi 60 000 tl bütçeniz var düz vites dizel araç alacaksınız astramı i30 mu diye düşünürmüsün hala ben astra almak için tereddüt bile etmem ki zaten etmedimde aldım :)
 

halduun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2008
Mesajlar
128
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
bakın arkadaşlar, donanım daha fazla olabilir ama bir nokta var gözden kaçmaması gereken

örneğin abs, opel'in abs leri bosch marka, hyundai ise genelde mando diye bir kore markası kullanıyor abs sistemini,

opel aydınlatma grubunda hella, valeo gibi markaları kullanıyor, hyundai ise kore malı bir ürün kullanıyor, benim bildiğim korede büyük far fabrikası olarak depo markası var, büyük ihtimal hyundai bunlara ürettiriyordur.

bunlar gibi daha bir sürü parçadan yaptığı karla, adam daha fazla donanım sunuyor, milletde ikisindede abs var diyip geçiyor.

zaten i30 astra j ile aynı donanımı aynı fiyata verse kim i30 alır :)
 

GTi.OnuR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
489
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merak etmeyin hyundai de staj yaptım ayrıca i30 lansmanında bulundum bu nedenle neyin ne olduğunun gayet iyi farkındayım bende astrayı incelemenizi tavsiye ederim.

http://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/new-astra-hatchback/konfig%C3%BCrat%C3%B6r.html#/trim

full model tabir etmişsiniz cosmoda park pilotu sistemi standarttır ön arka, afl+ ta standart belirteyim; opel eye sistemiyle çalışan 9 farklı moda sahip otomatik uzun far asistanlı eşsiz bir aydınlatma sistemi mevcut. bu tarz bir sistem hiçbir hyundai de bulunmuyor.

Ona bakarsanız hyundai'dede var viraj içini aydınlatan statik dönüş farları ama aydınlatması hakkında ve modları hakkında bişey diyemem
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Ayrıca hyundai i30'un otomatik şanzumanlı aracınıda kullandıysanız vites atışlarınında ne kadar iyi olduğunu biliyorsunuzdur umarım bir mercedes bir bmw kalitesinde vites atışları var kesinlikle sarsmıyor.
Ben İ30 elite donanımını yani en dolu olanının dizel otomatik aracını test ettim.
Şanzuman hiçte sizin bahsettiğiniz gibi değil, tam anlamıyla otomatik olmasına rağmen robotize gibi çalışıyor, Gaza nasıl tepki verirsen ver şanzuman kendine göre tuhaf bir ivmelenme yapıyor ve aracı çok hantallaştırmış bu durum.
Vitesi manuele aldığımızda ise (her nekadar manuel desekte yinede şanzuman tepkileri robotizelerden daha yavaş) vites geçişlerinden sonra kavraması yada tepki vermesi 2 saniye kadar sürüyor (veya bu süre bana o kadar uzun geldi).
Vites geçişlerinde zaten sarsıntı olmaması lazım çünkü robotize değiller, yani baskı balataları yok.
Aracın bana göre diğer bir dezavantajı ise, Türkye de fabrikası olan bir marka olmasına rağmen yol bilgisayarı menülerinin Türkçe olmamasıdır. Üstelik yol bilgisayarındaki grafik ekranları çözmek ve anlık yakıt tüketimini anlamak için baya bir kafa yormanız gerekiyor. Bu karmaşıklığın nedeni belkide aslında aracın yakıt tüketiminin düşük olmamasıdır.
Yolda çok ciddi şekilde içeriye lastik sesi alıyor, bakın motor sesi demiyorum. yani yolun gürültüsünü alıyor. süspansiyonları ise fena değil.
Direksiyon üzerinde 3 kademeli direksiyon tepki düğmesi var. o benim hoşuma gitti, aracın hızına veya sürüş keyfinize göre direksiyonun ağırlığını ayarlayabiliyorsunuz.
Geri görüş kamerası ve dikiz ayasında açılan ekran çok abartılacak bir özellik değil daha önce toyota corollalarda kullanılmış ve çok başarılı olmayan bir sistem.
Test ettiğim aracın sürücü koltuğundan sürekli bir gıcırtı sesi geliyordı, döşemeler deri ve kadife karışımıydı ful olması hasebiyle.
Ancak o gıcırtının ne olduğunu testte çıkarak kişide çözemedi bence sinir bozucu bir sesti.
İç mekanda genel olarak aydınlatma renkleri çok koyu ve yoğundu (fresh değil) gözleri rahatsız edecek seviyede, ama en üst donanımda plastik malzeme ve işçilik kalitesi başarılı.
Bir alt donanımını sürmedim sadece showrromda içini inceledim, plastik malzeme kalitesi, işçilik ve donanım olarak 2. sınıf bir araba olarak karşıma çıktı.
üstelik iki aracın panjur, tampon ve far yapısındaki farklılıklarda saçmalığın daniskası bana göre.
yani İ30 tercih etmek isteyen arkadaşlar kalite ve gücenlik hissini yaşamak istiyorlarsa birzahmet en donanımlı olan Elite modelini seçmek zorunda bırakılmış.
 
Son düzenleme:

GTi.OnuR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
489
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben İ30 elite donanımını yani en dolu olanının dizel otomatik aracını test ettim.
Şanzuman hiçte sizin bahsettiğiniz gibi değil, tam anlamıyla otomatik olmasına rağmen robotize gibi çalışıyor, Gaza nasıl tepki verirsen ver şanzuman kendine göre tuhaf bir ivmelenme yapıyor ve aracı çok hantallaştırmış bu durum.
Vitesi manuele aldığımızda ise (her nekadar manuel desekte yinede şanzuman tepkileri robotizelerden daha yavaş) vites geçişlerinden sonra kavraması yada tepki vermesi 2 saniye kadar sürüyor (veya bu süre bana o kadar uzun geldi).
Vites geçişlerinde zaten sarsıntı olmaması lazım çünkü robotize değiller, yani baskı balataları yok.
Aracın bana göre diğer bir dezavantajı ise, Türkye de fabrikası olan bir marka olmasına rağmen yol bilgisayarı menülerinin Türkçe olmamasıdır. Üstelik yol bilgisayarındaki grafik ekranları çözmek ve anlık yakıt tüketimini anlamak için baya bir kafa yormanız gerekiyor. Bu karmaşıklığın nedeni belkide aslında aracın yakıt tüketiminin düşük olmamasıdır.
Yolda çok ciddi şekilde içeriye lastik sesi alıyor, bakın motor sesi demiyorum. yani yolun gürültüsünü alıyor. süspansiyonları ise fena değil.
Direksiyon üzerinde 3 kademeli direksiyon tepki düğmesi var. o benim hoşuma gitti, aracın hızına veya sürüş keyfinize göre direksiyonun ağırlığını ayarlayabiliyorsunuz.
Geri görüş kamerası ve dikiz ayasında açılan ekran çok abartılacak bir özellik değil daha önce toyota corollalarda kullanılmış ve çok başarılı olmayan bir sistem.
Test ettiğim aracın sürücü koltuğundan sürekli bir gıcırtı sesi geliyordı, döşemeler deri ve kadife karışımıydı ful olması hasebiyle.
Ancak o gıcırtının ne olduğunu testte çıkarak kişide çözemedi bence sinir bozucu bir sesti.
İç mekanda genel olarak aydınlatma renkleri çok koyu ve yoğundu (fresh değil) gözleri rahatsız edecek seviyede, ama en üst donanımda plastik malzeme ve işçilik kalitesi başarılı.
Bir alt donanımını sürmedim sadece showrromda içini inceledim, plastik malzeme kalitesi, işçilik ve donanım olarak 2. sınıf bir araba olarak karşıma çıktı.
üstelik iki aracın panjur, tampon ve far yapısındaki farklılıklarda saçmalığın daniskası bana göre.
yani İ30 tercih etmek isteyen arkadaşlar kalite ve gücenlik hissini yaşamak istiyorlarsa birzahmet en donanımlı olan Elite modelini seçmek zorunda bırakılmış.

Farkındaysanız ben yeni kasanın otomatik şanzumanı hakkında yorum yapmadım eski kasa 2011 otomatik şanzumanı hakkında yorum yapıyorum :) 2011 modelin mode ve prime paketlerini incelerseniz daha memnun kalırsınız bence :)
 

halduun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2008
Mesajlar
128
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Farkındaysanız ben yeni kasanın otomatik şanzumanı hakkında yorum yapmadım eski kasa 2011 otomatik şanzumanı hakkında yorum yapıyorum :) 2011 modelin mode ve prime paketlerini incelerseniz daha memnun kalırsınız bence :)

komik :)
 

Benzer Konular

Üst