yeni corsa 1.2 essentia motordan gelen sesler

IsKnDr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Malesef iskender bey aracım 1.4 ses mevcut.Servise sorduğumda karakteristik motor sesidir dediler.Corsa E de sanırım aynı motoru kullanıyor.Eğer farklı bir ses algılıyorsaniz Selim bey In dedigi gibi başka bir serviste kontrol ettirmenizde fayda var

ilginiz için teşekkürler mehmet bey,peki bu benzin enjektörlerinden kaynaklanıyorsa,baska marka enjektör montajı yapılabilir mi,bu sorum tüm arkadaslarımıza yöneliktir,cevaplarınız için şimdiden tesekkürler
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
ilginiz için teşekkürler mehmet bey,peki bu benzin enjektörlerinden kaynaklanıyorsa,baska marka enjektör montajı yapılabilir mi,bu sorum tüm arkadaslarımıza yöneliktir,cevaplarınız için şimdiden tesekkürler

Vallahi hiçbir fikrim yok yanlış yönlendirmek istemem.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaslar,bir hafta önce corsa yeni kasa 1.2 essentia arac sahibi oldum.aracı sıfır aldım.bismillah diyemeden maruzatlarımız basladı.benim sorunum arac rolantide iken motor kapağının arka kısmından çıt çıt çıt diye sürekli ardı gelen bir ses geliyor,arac bosta iken gaza sonuna kadar bastığımdada 5000 devirden sonra gazın ilerleyişi boşta olmasına rahmen çok yavaş ilerliyor,sanki bayır yukarı çıkıyormuş gibi gazı cok yavas duyuyor boşta olmasına rahmen.cevaplarınız, yardımlarınız için şimdiden çok tesekkurler,keyifli forumlar.

Soğukta bu çıt çıt sesi daha çok duyuluyor, ısındıkça azalıyor. Sesin kaynağı hakkında tam olarak şuradan yada buradan geliyor diye net cevap veremem fakat daha kaliteli motor yağlarında bu sesin azaldığını, kesildiğini yazanlar var. Motor yeni olduğu için çok zorlamayın, belki yeni olduğu için üst devirlere rahat çıkamıyordur. Her ne kadar üretim teknikleri geliştiği için rodaj yapılmasına gerek yok dense de 300-400km lik motoru boşta, üst devirlere çıkartmayın derim.

Kırılan kam milinin fotoğrafına bakar bakmaz çok büyük olasılıkla döküm tekniği ile üretildiğini, tam kamın bittiği yerden kırılmasına bağlı olarak da kesin olarak üretim hatasıdır diyebiliyorum, kısaca çentik etkisi denir.

(Ani kesit değişimi göz önünde bulundurularak, o bölgedeki kuvvet çizgileri homojenliklerini koruyamamış, tek bir noktada birikmiş ve normalde taşıyabileceği bir kuvvetin daha altında kırılmıştır, özetle hurdaya gitmesi gereken bir kam mili gözden kaçmış ve yanlışlıkla takılmış)

Normal şartlarda yıllarca kullanılmasına rağmen kırılmaması gereken bir parça, tabiki 1.2 motora farklı ölçülerde kam mili takılır 1.6 motora farklı ölçülerde takılır 3.2 motora farklı takılır.

Ben ise yukarıda yazdığım ses olayının tek sebebinin enjektör olduğunu düşünmüyorum, eğer öyle olsa gaza bastığımızda daha çok gelmesi gerekirdi, üst devirlerde bu şıkırtı kesiliyor. Bu işin içinde supap da var bana göre. Yada her şey normal, biz hassasız :maden:

Benim kafamı kurcalayan tek sorun, 3-4 bin devir arası giderken ayağı gazdan çekince gelen şıkırtı, tıkırtı gibi seslerden öte, çıkan zırıltı sesi.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Soğukta bu çıt çıt sesi daha çok duyuluyor, ısındıkça azalıyor. Sesin kaynağı hakkında tam olarak şuradan yada buradan geliyor diye net cevap veremem fakat daha kaliteli motor yağlarında bu sesin azaldığını, kesildiğini yazanlar var. Motor yeni olduğu için çok zorlamayın, belki yeni olduğu için üst devirlere rahat çıkamıyordur. Her ne kadar üretim teknikleri geliştiği için rodaj yapılmasına gerek yok dense de 300-400km lik motoru boşta, üst devirlere çıkartmayın derim.

Kırılan kam milinin fotoğrafına bakar bakmaz çok büyük olasılıkla döküm tekniği ile üretildiğini, tam kamın bittiği yerden kırılmasına bağlı olarak da kesin olarak üretim hatasıdır diyebiliyorum, kısaca çentik etkisi denir.

(Ani kesit değişimi göz önünde bulundurularak, o bölgedeki kuvvet çizgileri homojenliklerini koruyamamış, tek bir noktada birikmiş ve normalde taşıyabileceği bir kuvvetin daha altında kırılmıştır, özetle hurdaya gitmesi gereken bir kam mili gözden kaçmış ve yanlışlıkla takılmış)

Normal şartlarda yıllarca kullanılmasına rağmen kırılmaması gereken bir parça, tabiki 1.2 motora farklı ölçülerde kam mili takılır 1.6 motora farklı ölçülerde takılır 3.2 motora farklı takılır.

Ben ise yukarıda yazdığım ses olayının tek sebebinin enjektör olduğunu düşünmüyorum, eğer öyle olsa gaza bastığımızda daha çok gelmesi gerekirdi, üst devirlerde bu şıkırtı kesiliyor. Bu işin içinde supap da var bana göre. Yada her şey normal, biz hassasız :maden:

Benim kafamı kurcalayan tek sorun, 3-4 bin devir arası giderken ayağı gazdan çekince gelen şıkırtı, tıkırtı gibi seslerden öte, çıkan zırıltı sesi.

Yağın sesi kesecegini hiç sanmıyorum.
Bende de sanki motor ısınınca cit cit ses çıkıyor gibi .Motor soğuk ikn hiç ses yok :confused:
ustadim sen hangi yagi kullaniyordun? Benim değişim geldi kafam acayip karışık
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Yağın sesi kesecegini hiç sanmıyorum.
Bende de sanki motor ısınınca cit cit ses çıkıyor gibi .Motor soğuk ikn hiç ses yok :confused:
ustadim sen hangi yagi kullaniyordun? Benim değişim geldi kafam acayip karışık

Hocam servise gidiyordum 15 yada 30 bin bakımı yapılacak dedikten sonra araç hazır denene kadar bakmıyordum o yüzden servis ne koyduysa o var içinde. Başımdan ufak çaplı 1-2 olay geçtikten sonra şimdi bakım bitene kadar başında durmayı ve kafamdaki 1-2 şeyi sormak yerine kendim bakarak yaptırmayı planlıyorum. 45 bin bakımına 3,5 bin kaldı. Mobil yada Castrol koyabilirim. Muhtemelen de tam sentetik olacak :)
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Hocam servise gidiyordum 15 yada 30 bin bakımı yapılacak dedikten sonra araç hazır denene kadar bakmıyordum o yüzden servis ne koyduysa o var içinde. Başımdan ufak çaplı 1-2 olay geçtikten sonra şimdi bakım bitene kadar başında durmayı ve kafamdaki 1-2 şeyi sormak yerine kendim bakarak yaptırmayı planlıyorum. 45 bin bakımına 3,5 bin kaldı. Mobil yada Castrol koyabilirim. Muhtemelen de tam sentetik olacak :)

En iyisini yaparsın. Ben 5 -30 kullanmayi düşüyorum geçen esp 5- kullanmistim onda ne dexos2 var nede öbür spekifikasyonlar. Bu bakimda motul x clean fe 5-30 düşünüyorum
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam servise gidiyordum 15 yada 30 bin bakımı yapılacak dedikten sonra araç hazır denene kadar bakmıyordum o yüzden servis ne koyduysa o var içinde. Başımdan ufak çaplı 1-2 olay geçtikten sonra şimdi bakım bitene kadar başında durmayı ve kafamdaki 1-2 şeyi sormak yerine kendim bakarak yaptırmayı planlıyorum. 45 bin bakımına 3,5 bin kaldı. Mobil yada Castrol koyabilirim. Muhtemelen de tam sentetik olacak :)
Simdi bircok kisi cikip mirin kirin edicek , fakat mobil 1 tam sentetik 0-40 motor yagini 10 bin km kadar aracimda kullandim ve ne ses olarak nede performans olarak GM 5-30 tam sentetikten bi farkini goremedim , oldukca kil biriyimdir fakat bi fark hissedemedim , mobil 1 100 TL sanirim , GM 55 TL sanayide ;) ikiside tam sentetik , ayrica castrol motor yaglari tam sentetik yerine yari sentetik yag sattijlari icin mahkemelikler diye duymustum biraz arastirirsaniz kaynagina ulasabilirsiniz . Yag srcimi yaparken Dexoss 2 olmasina dikkat ediniz. Bu arada bakimi hesapli ve kaliteli bir sekilde yapabileceginiz bir yer biliyorum ispartada eger uygunsa ozelden mesaj atabilirim 35 bin bakimimi (periyotlarim 6-10 bin km arasinda ) 100 tl ye yapmistim ;)
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
En iyisini yaparsın. Ben 5 -30 kullanmayi düşüyorum geçen esp 5- kullanmistim onda ne dexos2 var nede öbür spekifikasyonlar. Bu bakimda motul x clean fe 5-30 düşünüyorum

Motul bulabilirsem tabiki en iyisi olacak :)

Sitelerinden arama yaptığımda 2012 opel corsa d 1.2 için şu yağları sıralıyor.

:8100 X-CLEAN FE 5W-30 (üzeri -25°C)
:8100 X-CLEAN 5W-40 (üzeri -25°C)
:SPECIFIC dexos2 5W-30 (üzeri -25°C)

Simdi bircok kisi cikip mirin kirin edicek , fakat mobil 1 tam sentetik 0-40 motor yagini 10 bin km kadar aracimda kullandim ve ne ses olarak nede performans olarak GM 5-30 tam sentetikten bi farkini goremedim , oldukca kil biriyimdir fakat bi fark hissedemedim , mobil 1 100 TL sanirim , GM 55 TL sanayide ;) ikiside tam sentetik , ayrica castrol motor yaglari tam sentetik yerine yari sentetik yag sattijlari icin mahkemelikler diye duymustum biraz arastirirsaniz kaynagina ulasabilirsiniz . Yag srcimi yaparken Dexoss 2 olmasina dikkat ediniz. Bu arada bakimi hesapli ve kaliteli bir sekilde yapabileceginiz bir yer biliyorum ispartada eger uygunsa ozelden mesaj atabilirim 35 bin bakimimi (periyotlarim 6-10 bin km arasinda ) 100 tl ye yapmistim ;)
Doğrudur bende ses konusunda bayağı kılım, bindiğim aracın neresinde ne var çalışma sesinden söylüyorum bu yüzden arkadaşlar ben konuşunca felaket tellalı başladı gene diyor aslında bu onlar için iyi bir şey onlar farketmeden ben onların aracı için önlem almalarını sağlıyorum :maden:

Yağ konusunda çok kararsızım bende 06corsa gibi:) Biraz da deneme yanılma işine girecek gibiyim ama şöyle de birşey var Motul Fransız malı, Castrol İngiliz malı, Mobil1 Amerikan malı, en uygun seçimin de motorun ve yağın aynı ülkeden çıkmış olması şeklinde düşünüyorum. Bu durumda karşıma Würth seçeneği de çıkmış oluyor. Bence bu kadar seçeneğin arasından çıkmam için daha 3500km olması sevindiriyor beni :rakir:
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Motul bulabilirsem tabiki en iyisi olacak :)

Sitelerinden arama yaptığımda 2012 opel corsa d 1.2 için şu yağları sıralıyor.

:8100 X-CLEAN FE 5W-30 (üzeri -25°C)
:8100 X-CLEAN 5W-40 (üzeri -25°C)
:SPECIFIC dexos2 5W-30 (üzeri -25°C)


Doğrudur bende ses konusunda bayağı kılım, bindiğim aracın neresinde ne var çalışma sesinden söylüyorum bu yüzden arkadaşlar ben konuşunca felaket tellalı başladı gene diyor aslında bu onlar için iyi bir şey onlar farketmeden ben onların aracı için önlem almalarını sağlıyorum :maden:

Yağ konusunda çok kararsızım bende 06corsa gibi:) Biraz da deneme yanılma işine girecek gibiyim ama şöyle de birşey var Motul Fransız malı, Castrol İngiliz malı, Mobil1 Amerikan malı, en uygun seçimin de motorun ve yağın aynı ülkeden çıkmış olması şeklinde düşünüyorum. Bu durumda karşıma Würth seçeneği de çıkmış oluyor. Bence bu kadar seçeneğin arasından çıkmam için daha 3500km olması sevindiriyor beni :rakir:
:
8100 X-CLEAN FE 5W-30 n11 com da satan var görüştüm 11.2014 tarihli yağ 91 tl sahtemidir artık onu bilemiyorum hepsiburada kliksa gibi sitelerde 190 tl fln:rolleyes:
Würth n enjektör temizleyiciyi kullanmıştım gayet kaliteliydu yağıda olduğunu bilmiyordum
 

IsKnDr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mehmet beyin de soylediği gibi benim aracımdada soğukken hiç birşey yok,motor ısındıktan sorna süregelen o ses meydana geliyor.Yağdan kaynaklanacığını bende düşünmüyorum.yarın servise uğrayacağım bu konu için,baya kafama takılır oldu,ses konularında çok hassasım malesef :) hele ki motordan gelince başka bir mod.a bürüyor beni:))
 
Üst