Yay Kısaltma .. ?

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
3.5 luk eibach h&r koni vs gıbı bılınmış markaların yayları sorun çıkarmaz cem. hıcbır sey de de sıkıntı cıkarmaz. arabanın karakterı bıraz şertleşir, cukurları ve tukseklerı bıraz daha fazla hıssedersın. buna bağlı olarak ön takım özellikle çabuk yorulur. arka tarafta da amortisorlerinin yıpranmasında biraz süre farkı yaşanır. yani şöyle diyeyim arabanın arkasında sürekli 2 kişi oturuyormuş gibi seyahat ediyor olacak amortisorlerin. tabi bunları düşünme yay takacaksan. ben taktım 4 cm. imzamdaki corsa da gorebılırsın. corsa zaten sert karakterlı, 40 yanak lastik 16 jant ve -4 cm yay ile epey sıkıntı yaşattı bana bayrampaşa nın bozuk yollarında. söktüm 3-4 ay sonra. ama gercekten stabil bir yolda viraj performansına doyamazsın. hatta ben artık o kadar sıkıştırmaya başlamıştım ki önden salıyordu :)
 

CaN DemiR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Konuyu takip ediyorum hala bir karara varılmamış kestirme olayına bende karşıyım aracıma yay takacam Corsa D en mantıklı seçimi bu işten gerçekten anlayan kişiler söylerse sevinirim...
 

elpadre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
4,931
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
yılların emeklı tecrubesı konusuyorrr yetkılı bır kısı en sonunda kızmaya basladım ben suluman demırel konu sahıbıde kayıp yazıyouruz cızıyourz anlatıyırz halkın durumunu kontrol edıyourz
 

VecTraTöR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
881
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Bu aslında tavsiyeyle olacak bi iş değil kesinlikle sizin beklentilerinizle alakalı bir durum.. Öncelikle şunu iyi düşünmelisiniz siz konfor mu istiyorsunuz yoksa görünüm mü çünkü asfalta yapışana kadar hep daha alçağı vardır.. Eğer konfor istiyorsanız söylenenler gibi 3.5 ideal bir değer ama aracım cidden alçalsın bakınca bunu içten içe hissetmek istiyorum diyorsanız 3ü 5i bırakın 6lık yay aramaya başlayın :) Ben aracımda orjinal yay dışında 2 farklı yay kullandım bunlardan biri irmscher di 20mm olarak geçiyor ama 3-3.5 kadar inmişti lastikle çamurluk arasında mesafe vardı ama onları ilk taktığımda araç bana bütün araçlardan alçak geliyordu :] Ama değil tamam belki daha sağlıklıdır tartışılmaz ama yeterince alçak değil bu bi gerçek sonra AP taktım 60mm değil arada boşluk kalması lastikler çamurlukların içine bile girdi diyebilirim bu kesinlikle daha güzel bir görüntü ve kullanımda daha farklı bi his yaratıyor ama söylenenler gibi yüksek değerlerde amortisör konusu sıkıntı yaratabilir ben koni amortisör kullandığım için başım ağrımadı yinede diyorum ki öncelikle beklentilerinizi belirleyin çünkü zamanla yetmiyor şimdi naparımda şu 6 ları biraz daha alçaltırım diye düşünüyorum mesela :D

buda fikir açısından 6dan görünümler
photo0588qn0.jpg
48515892bk4.jpg
 

ern1402

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
6,083
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu aslında tavsiyeyle olacak bi iş değil kesinlikle sizin beklentilerinizle alakalı bir durum.. Öncelikle şunu iyi düşünmelisiniz siz konfor mu istiyorsunuz yoksa görünüm mü çünkü asfalta yapışana kadar hep daha alçağı vardır.. Eğer konfor istiyorsanız söylenenler gibi 3.5 ideal bir değer ama aracım cidden alçalsın bakınca bunu içten içe hissetmek istiyorum diyorsanız 3ü 5i bırakın 6lık yay aramaya başlayın :) Ben aracımda orjinal yay dışında 2 farklı yay kullandım bunlardan biri irmscher di 20mm olarak geçiyor ama 3-3.5 kadar inmişti lastikle çamurluk arasında mesafe vardı ama onları ilk taktığımda araç bana bütün araçlardan alçak geliyordu :] Ama değil tamam belki daha sağlıklıdır tartışılmaz ama yeterince alçak değil bu bi gerçek sonra AP taktım 60mm değil arada boşluk kalması lastikler çamurlukların içine bile girdi diyebilirim bu kesinlikle daha güzel bir görüntü ve kullanımda daha farklı bi his yaratıyor ama söylenenler gibi yüksek değerlerde amortisör konusu sıkıntı yaratabilir ben koni amortisör kullandığım için başım ağrımadı yinede diyorum ki öncelikle beklentilerinizi belirleyin çünkü zamanla yetmiyor şimdi naparımda şu 6 ları biraz daha alçaltırım diye düşünüyorum mesela :D

buda fikir açısından 6dan görünümler
photo0588qn0.jpg
48515892bk4.jpg


Anladım teşekkürler :) Zaten pek konfor aramıyorum aslında cunku bılenler bılır astra h ların zaten yayları cok sert oldugundan ufak cukurlarda bıle hemen zıplatır, ondan 3.5 alıp ne fazla abartı nede fazla yuksek olmucak sekılde takim diyorum zamanı gelınce jant takımıda alırım o zaman dahada duzgun durur dıye dusunuyorum..
 

blucerchiati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2010
Mesajlar
624
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Anladım teşekkürler :) Zaten pek konfor aramıyorum aslında cunku bılenler bılır astra h ların zaten yayları cok sert oldugundan ufak cukurlarda bıle hemen zıplatır, ondan 3.5 alıp ne fazla abartı nede fazla yuksek olmucak sekılde takim diyorum zamanı gelınce jant takımıda alırım o zaman dahada duzgun durur dıye dusunuyorum..

eren şu yay alırken banada bi fiyat çek:D bende alırsam indirim olur belki :D çıkan yayları napcaz bide?:confused:
 

VecTraTöR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
881
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Anladım teşekkürler :) Zaten pek konfor aramıyorum aslında cunku bılenler bılır astra h ların zaten yayları cok sert oldugundan ufak cukurlarda bıle hemen zıplatır, ondan 3.5 alıp ne fazla abartı nede fazla yuksek olmucak sekılde takim diyorum zamanı gelınce jant takımıda alırım o zaman dahada duzgun durur dıye dusunuyorum..

janttan önce yay takmanız çok daha iyi olur sürtme problemine karşı da önlem almış olursunuz jantı lastiği ona göre alırsınız :) kolay gelsin ;)
 
Üst