yay hakkında bilgi ve yardım lütfen....

Djfree

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
576
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: yay hakkında bilgi ve yardım lütfen....

salihcaglayan link' Alıntı:
Bu turuncu gunduz farlarını nerden aldınız ve hangi marka??
Aksaraydan parcacidan aldim.osram marka 2 tanesi 20 tl.amerikan park gibi yaniyo.
 

bahadirusta

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2010
Mesajlar
766
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: yay hakkında bilgi ve yardım lütfen....

sayın deathburn size benimde bir sorum olacak benzinli 115ten sonra dizel aracınızın performansı kullanımı size bir fark yarattımı izlenimleriniz nasıldır paylaşırsanız sevinirim..
 
D

deathburn

Bilgi Girilmemiş
Ynt: yay hakkında bilgi ve yardım lütfen....

Öncelikle 1.6 115hp den 1.3 ecoflexe geçmemin en büyük nedeni yakı tüketimiydi.10-12 litrelere varan bi tüketimi görünce artık bu arabanın bana yaramayacağı düşüncesin vardım.Şu an ki aracımdan çok memnunum şehir dışı ortalama 4-4.5 litre şehir içi 5.5 6.0 litre yakıyor.Önceki aracımla şehiri içi 450-500 km yol yapabılıyoken dizel aracımla 850-900 km yol yapabılıyorm,tabi şehir dışı 110 km cc ile 1200 kmye varan menzilide cabası..

Motor konusuna gelirsek kesinlikle 1.3 dizelin ara hızlanması çekişi ve hızlanması 1.6 115 hpye 5 basar.Önceki aracımla rampalara hangi hıza girersen gireyim çekış düşüyordu haliyle vites kucultmek zorunda kalıyodum.Bu aracımda bagaj agzına kadar dolu araçta 2 kışıyız kalorifer açık 2000 devirde 100 km hız ile dağ taş rampa dinlemior,üstelik bu sölediklermi 5 .viteste gerçekleştirdim.Bu aracın tek olumsuz tarafı son hızı olmamasıdır.1.6 115hp ile 220 görebiliyoken 1.3 dizel ile 200 anca görebildim.

Söleyeceklerim bunlar bşka sormak istediğiniz bir şey varsa yardımcı olurum
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: yay hakkında bilgi ve yardım lütfen....

Selam Arkadaşlar,
Yay ve amortisör konusunda biraz da teorik açıdan yaklaşmak istiyorum.Çalıştığım konu gereği süspansiyon ile birlikte yay ve amortisör karakteri belirleme konularında dinamik simulasyon çalışmaları ile destek veriyorum.

Öncelikle sonradan takılan kısa yayların kuvvet-deplasman eğrisi sanırım az çok birbirine yakındır, fakat bu yay eğrisi her araç ve her süspansiyon için ayrı ayrı tasarlanır.Çünkü her aracın süspansiyon tipi, aks yükleri vs. farkı olabilir, aynı süspansiyon olsa da özellikle bağımsız süspansiyonlar için yayın konumlandırılması farklı olabileceği için aynı yay farklı yerleşimde bambaşka bir konfor ve yol tutuş karakteri gösterebilir.
Aynı zamanda amortisör karakteri de belli bir sertlikteki yayın belli bir aks yükünde oluşturduğu salınımlara göre belirlenir.
Bu durumda aldığınız yeni yay ve amortisörün mutlaka üretici tarafından onaylanmış olması gerektiğini düşünüyorum.Rastgele alınan yay ve amortisörler öncelikle aracın yol tutuş karakterini değiştireceğinden sürüşte istenmeyen durumlara neden olabilir.
Kısaca bu yay ve amortisör ayarı işi beyin cerrahlığı gibi birşeydir.Daha iyi olucak dediğiniz kısa bir yay orjinal amortisör ile kullanılırsa konforunuzu felç edebilir.Tabi bu büyük ölçüde aracı kullandığınız yol koşullarına göre daha az ya da daha çok hissedilir.
 
Üst