Yardim !!! Triger Değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ytuncay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ytuncay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
318
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar 1998 model Vectra b 'nin triger kayışını değiştircem.Fakat sente ayarını bilmiyorum.Sente ayarını bilen varsa lütfen yardımcı olurlarsa sevinirim.Yardılarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Arkadaşlar 1998 model Vectra b 'nin triger kayışını değiştircem.Fakat sente ayarını bilmiyorum.Sente ayarını bilen varsa lütfen yardımcı olurlarsa sevinirim.Yardılarınız için şimdiden teşekkürler.


sente ayarı nedir ne işe yarar.. merak ettim
 
2000 vectra b ise
hava filitresini sök altınıda sök uzun bı 10 yıldız anahtarla.
15 düzyıldız ile dinamo kayısının gergi bılyasının kafasındakı cıvatayı yukarı dogru kaldırarak cek ve kayısı cıkar klımalı modellerde cıkartamazsın kenara koyman lazım yavaş yavaş anahtarı bırak cektıgın kadar degıl daha fazla asagıya ınecektır dıkkat et
16 lokma ile yan kulağın önce kaporta tarafını sök sonra motora baglı olan 3 tanesını sök
10 yıldız ile triger kapagının cıvatalarını sök
sağ ön teker sök
8 bipo ile kucuk davlumbazı sök
10 frezeli lokma ile krank kasnagının 4 cıvatasını al 17 lik kafadakı cıvatayı alma 2 tane uzun kol 17 lokma t kol al ve kasanagı saga dogru cevir
krank kasanagının ordaki sacda altta bı cukur var o işarettir aynısı kasnaktada var işaretler yerıne gelene kadar cevir geldıyse sımdı eksantrıkge bakalım sagdakı eksantırıkte 2 tane işaret var birisi ok işreti seklınde biriside çizgi şeklinde ok işareti şeklın olan aynısından sıbop kapagındada var bırbırne tam hızlanmısmı bakıoruz yok hıc denk gelmemişşe krankı bir tur daha cevırıyoruz bu sefer kesın olarak gelir. soldakı kasnaktada çizgi işareti sıbop kapagındakı yerı mecbur gelir. sımdı 13 düzyıldız ile gergi bilyasını sökecen(bazen frezeli civatsıda olabilir) kayısı cıkartacan ve o sırada eksantrıklerın sentesı tak dıye kaçaçak cunkı arasına aparat koymadın. neyse yenı bılyaları takacan yenı kayısı takacan kayısı takarken kesınlıkle tornavıda vs vasıtasıyla takmak yok. elinle oturtaca.krank kasnagını kontrol edecen aynı yerınde durması gerek kayısı sag taraftan takmaya baslayacan yanı bol kısmı gergi bılyası tarafına bırakacan bu sırada bır kısıde sanırım 45 frezeydı onunle eksantırıkli sentede tutacak bırakırsa sente tak dıye kaçar haberın ola. kayısı taktın dıyelım ki biraz zor takarsın çünki soldakı uzun cıvatlı olan sabıt bılyayı söküp kayısı otrutman sonra o bılyayı kastırarak takman gerekebilir. neyse kayısı taktık dıyelım 6 alyan alıp gergi bilyasını gerdiceksın saat ters yönunde gerdirecen haberın ola gergıdekı ışarete kadar gerdirecen ve alyanı bırakmadan bılyayı ıyıce sıkacan sıkarken alyanıda ters yöne zorlayacankı bılyanın kafasını sıkarken ayarı bozulmasın. sonra motoru 2 tur krank kasnagından cevırecen sentenı ve gergı ayarını kontrol edecen motoru ters yönden cevırecen ve gergıye bakacan ayarını boşa alması lazım eger sorun yoksa söktugunun tersıne göre toplayacan dıger parçaları

bu kadar sey yazdım ama sanmıyorumkı kolayca yapasın çünki bu işler tecrube işi usta olmak kolay değil. sorumluluk ister. ne var canım bı trger degısmye50- 100 herneyse, alıyorlar çok alıyorlar dıyen varsa işte tekrar tekrar okusun
 
musa naptın sen:confused:
 
evet arkadaşlar bizim bu meslek kolay bi meslek değil hele hele triger seti değişimi kolay değildir ...basite almamk gerekir ayrıca 50 100 gayet ucuz bir fiyat ...sorumluluk isteyen bir meslek Musa ustamın dediği gibi...Ayrıca ATeş abi birşey sormuş SEnte nedir diye onada ben cevap vereyim...
SEnte(açılımı her iki subabın kapalı kaldığı durum); piston üst ölü noktada iken sıkıştırma zamanı sonu iş zamanı başlangıncında her iki subabın bir müddet açık kalması durumuna sente denir...

Subab bindirmeside ( her iki subabın bir an açık kaldığı durumdur arkdaşlar) bilmeyenler için iyi olmuştur umarım saygılar...
 
Musa Ustam bilgilerin için teşekkürler.Seni kızdırdım ama kusura bakma.Dün ustanın birine sordum.Kapet , triger değişecek ve karter contası yağ kaçırıyor contayı değiştircez dedim ve bana 250 ytl fiyat çekti.100 ytl dese anlıcaktım ama 250 ytl bune motor mu topluyoruz dedim ustaya ve ya sen çok para kazanıyorsun yada paranın nasıl kazanıldığını bilmiyorsun dedim.Ben şu anda boştayım ve çalışmıyorum.bunun içinde Musa Usta 250 ytl'nin şuanda benim için çok büyük para olduğunu tahmin edersiniz.Tekrardan özür diliyorum.
Saygılarımla
 
2000 vectra b ise
hava filitresini sök altınıda sök uzun bı 10 yıldız anahtarla.
15 düzyıldız ile dinamo kayısının gergi bılyasının kafasındakı cıvatayı yukarı dogru kaldırarak cek ve kayısı cıkar klımalı modellerde cıkartamazsın kenara koyman lazım yavaş yavaş anahtarı bırak cektıgın kadar degıl daha fazla asagıya ınecektır dıkkat et
16 lokma ile yan kulağın önce kaporta tarafını sök sonra motora baglı olan 3 tanesını sök
10 yıldız ile triger kapagının cıvatalarını sök
sağ ön teker sök
8 bipo ile kucuk davlumbazı sök
10 frezeli lokma ile krank kasnagının 4 cıvatasını al 17 lik kafadakı cıvatayı alma 2 tane uzun kol 17 lokma t kol al ve kasanagı saga dogru cevir
krank kasanagının ordaki sacda altta bı cukur var o işarettir aynısı kasnaktada var işaretler yerıne gelene kadar cevir geldıyse sımdı eksantrıkge bakalım sagdakı eksantırıkte 2 tane işaret var birisi ok işreti seklınde biriside çizgi şeklinde ok işareti şeklın olan aynısından sıbop kapagındada var bırbırne tam hızlanmısmı bakıoruz yok hıc denk gelmemişşe krankı bir tur daha cevırıyoruz bu sefer kesın olarak gelir. soldakı kasnaktada çizgi işareti sıbop kapagındakı yerı mecbur gelir. sımdı 13 düzyıldız ile gergi bilyasını sökecen(bazen frezeli civatsıda olabilir) kayısı cıkartacan ve o sırada eksantrıklerın sentesı tak dıye kaçaçak cunkı arasına aparat koymadın. neyse yenı bılyaları takacan yenı kayısı takacan kayısı takarken kesınlıkle tornavıda vs vasıtasıyla takmak yok. elinle oturtaca.krank kasnagını kontrol edecen aynı yerınde durması gerek kayısı sag taraftan takmaya baslayacan yanı bol kısmı gergi bılyası tarafına bırakacan bu sırada bır kısıde sanırım 45 frezeydı onunle eksantırıkli sentede tutacak bırakırsa sente tak dıye kaçar haberın ola. kayısı taktın dıyelım ki biraz zor takarsın çünki soldakı uzun cıvatlı olan sabıt bılyayı söküp kayısı otrutman sonra o bılyayı kastırarak takman gerekebilir. neyse kayısı taktık dıyelım 6 alyan alıp gergi bilyasını gerdiceksın saat ters yönunde gerdirecen haberın ola gergıdekı ışarete kadar gerdirecen ve alyanı bırakmadan bılyayı ıyıce sıkacan sıkarken alyanıda ters yöne zorlayacankı bılyanın kafasını sıkarken ayarı bozulmasın. sonra motoru 2 tur krank kasnagından cevırecen sentenı ve gergı ayarını kontrol edecen motoru ters yönden cevırecen ve gergıye bakacan ayarını boşa alması lazım eger sorun yoksa söktugunun tersıne göre toplayacan dıger parçaları

bu kadar sey yazdım ama sanmıyorumkı kolayca yapasın çünki bu işler tecrube işi usta olmak kolay değil. sorumluluk ister. ne var canım bı trger degısmye50- 100 herneyse, alıyorlar çok alıyorlar dıyen varsa işte tekrar tekrar okusun



sen bır harıkasın
 
Herkesin kendine özgü haklı bi sebebi vardır...
 
2000 vectra b ise
hava filitresini sök altınıda sök uzun bı 10 yıldız anahtarla.
15 düzyıldız ile dinamo kayısının gergi bılyasının kafasındakı cıvatayı yukarı dogru kaldırarak cek ve kayısı cıkar klımalı modellerde cıkartamazsın kenara koyman lazım yavaş yavaş anahtarı bırak cektıgın kadar degıl daha fazla asagıya ınecektır dıkkat et
16 lokma ile yan kulağın önce kaporta tarafını sök sonra motora baglı olan 3 tanesını sök
10 yıldız ile triger kapagının cıvatalarını sök
sağ ön teker sök
8 bipo ile kucuk davlumbazı sök
10 frezeli lokma ile krank kasnagının 4 cıvatasını al 17 lik kafadakı cıvatayı alma 2 tane uzun kol 17 lokma t kol al ve kasanagı saga dogru cevir
krank kasanagının ordaki sacda altta bı cukur var o işarettir aynısı kasnaktada var işaretler yerıne gelene kadar cevir geldıyse sımdı eksantrıkge bakalım sagdakı eksantırıkte 2 tane işaret var birisi ok işreti seklınde biriside çizgi şeklinde ok işareti şeklın olan aynısından sıbop kapagındada var bırbırne tam hızlanmısmı bakıoruz yok hıc denk gelmemişşe krankı bir tur daha cevırıyoruz bu sefer kesın olarak gelir. soldakı kasnaktada çizgi işareti sıbop kapagındakı yerı mecbur gelir. sımdı 13 düzyıldız ile gergi bilyasını sökecen(bazen frezeli civatsıda olabilir) kayısı cıkartacan ve o sırada eksantrıklerın sentesı tak dıye kaçaçak cunkı arasına aparat koymadın. neyse yenı bılyaları takacan yenı kayısı takacan kayısı takarken kesınlıkle tornavıda vs vasıtasıyla takmak yok. elinle oturtaca.krank kasnagını kontrol edecen aynı yerınde durması gerek kayısı sag taraftan takmaya baslayacan yanı bol kısmı gergi bılyası tarafına bırakacan bu sırada bır kısıde sanırım 45 frezeydı onunle eksantırıkli sentede tutacak bırakırsa sente tak dıye kaçar haberın ola. kayısı taktın dıyelım ki biraz zor takarsın çünki soldakı uzun cıvatlı olan sabıt bılyayı söküp kayısı otrutman sonra o bılyayı kastırarak takman gerekebilir. neyse kayısı taktık dıyelım 6 alyan alıp gergi bilyasını gerdiceksın saat ters yönunde gerdirecen haberın ola gergıdekı ışarete kadar gerdirecen ve alyanı bırakmadan bılyayı ıyıce sıkacan sıkarken alyanıda ters yöne zorlayacankı bılyanın kafasını sıkarken ayarı bozulmasın. sonra motoru 2 tur krank kasnagından cevırecen sentenı ve gergı ayarını kontrol edecen motoru ters yönden cevırecen ve gergıye bakacan ayarını boşa alması lazım eger sorun yoksa söktugunun tersıne göre toplayacan dıger parçaları

bu kadar sey yazdım ama sanmıyorumkı kolayca yapasın çünki bu işler tecrube işi usta olmak kolay değil. sorumluluk ister. ne var canım bı trger degısmye50- 100 herneyse, alıyorlar çok alıyorlar dıyen varsa işte tekrar tekrar okusun

musa benim anlamadıgım tekeri neden söküyoruz. ve bunun yanında davlumbazı.. usta sensin sözüm yok ama benim aracın triger değişirken tekeri sökmedilerde o yüzden soruyorum.
 
musa benim anlamadıgım tekeri neden söküyoruz. ve bunun yanında davlumbazı.. usta sensin sözüm yok ama benim aracın triger değişirken tekeri sökmedilerde o yüzden soruyorum.
tekeri sökuyoruz kı rahat olsun davlumbaz dedıgım belırttım zaten kucuk olan 8 lık cıvatalrı var mecbur sökecen. bu işte rahat çalızmak ıcın erınmeyıp gereken dıger seylerı sökmek ıy olur
 
Geri
Üst