yan sanayi termostat

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bios1905
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bios1905

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhaba;

vectra 18s 1992 model aracımın hararet yapması nedeni ile termostadı değiştirdim(yan sanayi 92 derece) araç ısıyı mavi ile 90 arasındaki çizgide sabitlemeye başladı. termostatda fabrika hatası vardır diye 3-4 ay sonra başka bir termostat aldım( yine yan sanayi 92 derece) o termostatda ısıyı aynı yerde sabitliyor. çıkarttığım termostadı test ettim tam suyun kaynamaya başladığı zaman açılıyor. Sonuç olarak şu kanıya vardım; galiba yan sanayi termostatlar sağlam olmalarına rağmen aracın devir daim basıncı altında açılması gereken sıcaklıktan erken açılıyorlar.

orjinal termostat almalımıyım. konuyla ilgili fikirlerinizi bekliyorum.
 
Sikayetini pek anlayamadim.. 90 ve 02 derece iyi bir sicaklik yani olmasi gereken..sen neden sikayetcisin anlayamadim... aracin 90-92 dereceye gelince termostadin acilip devir daimden sonra yine kapanir ve bu hep böyle devam eder...ne zaman 102 ye dogru hareket eder o zaman tam acilim yapar ve tam devirdaim yapar...olmadi destek fandan gelir...iki dereceyi kafana takiyorsan bilmiyorum neden takiyorsun :D bu veriler normal
 
valla klima açılnca 98 100 e dayanıyor sen 90 dan şikayetçisin gerçi bende pek anlamaım şikayeti
 
çünkü

motor sıcaklığı 90 derece sabit değil ki aracın hararet ibresi devamlı mavi çizgi ile 90 derece çizgisinin ortasında bulunan çizgide yani yaklaşık 75 derecede sabitliyor.

sonuç olarak termostat 75 dercede açılınca motor sıcaklığı hareket halinde iken 75 derece çizgisinde sabit, rolantide veya zorlama esnasında 90 dereceye geliyor fan açılıyor. yani motor sıcaklığı 75 ile 105 arasında sürekli değişiyor. normal bir opelin bu sıcaklık değişimini 90 ile 105 arasında yapıyor.
ama benim araç bu sıcaklık değişimini 75 ile 105 arasında yapıyor.
bilmem anlatabildimmi
 
yani

benim anlatmak istediğim yan sanayi termostatlar 92 derecede değil 75 derecede açıyor olayın kısa anlatımı bu.
 
Böyle anlattigin simdi öncekine benzemiyor..o zaman termostadta problem var veya hava var... normal degerler 90 ile 103 derece bunun arti eksi iki derece farki olur.. havasini aldinmi pekii..veya hararet musurunda problem olabilir...motor soguk iken calistir hararet musurunu sök havasiz su gelince tekrar sik birdaha dene bakalim
 
evet havası alındı.

iki kere termostat değiştirdim aynı sorun devam etti. ayrıca birde motor tamiri gördü, herhalde ben alamışsam havasını tamirci almıştır.
 
Böyle anlattigin simdi öncekine benzemiyor..o zaman termostadta problem var veya hava var... normal degerler 90 ile 103 derece bunun arti eksi iki derece farki olur.. havasini aldinmi pekii..veya hararet musurunda problem olabilir...motor soguk iken calistir hararet musurunu sök havasiz su gelince tekrar sik birdaha dene bakalim


akşam bir deneyeyim hararet maşörünü sökmüştüm ama yinede havasını iyi almamış olabilir. teşekkürler.
 
havasını aldım

aynen sorun devam ediyor en iyisi orjinal termostat almak herhalde yeni aldığım iki yan sanayi termostadında 75 derecede açması tesadüf değildir herhalde.
 
merhaba;

vectra 18s 1992 model aracımın hararet yapması nedeni ile termostadı değiştirdim(yan sanayi 92 derece) araç ısıyı mavi ile 90 arasındaki çizgide sabitlemeye başladı. termostatda fabrika hatası vardır diye 3-4 ay sonra başka bir termostat aldım( yine yan sanayi 92 derece) o termostatda ısıyı aynı yerde sabitliyor. çıkarttığım termostadı test ettim tam suyun kaynamaya başladığı zaman açılıyor. Sonuç olarak şu kanıya vardım; galiba yan sanayi termostatlar sağlam olmalarına rağmen aracın devir daim basıncı altında açılması gereken sıcaklıktan erken açılıyorlar.

orjinal termostat almalımıyım. konuyla ilgili fikirlerinizi bekliyorum.

ilk yazına göre 90 derecede fan açıyor gibi ki bu vectra için erken fan açımı demektir..normalde 100 de fan açar..seyir halinde iken de 75 e sabitler(çok sıkıştırmadığın taktirde)..termostatlarında kolay arızalandığını sanmıyorum eğer bir terslik yoksa..
 
Geri
Üst