yakıt tassarufunda püf noktları

ben bugun yazıda okuduğum 2500 devirde vites değiştirin uyarısnı dikkate alarak hareket ettim 70 km hıza ulaştığımda 5.vitese geldi ama insanın alışkanlığındanmıdır bilmem 50-60 arası hep eliim 3. vitese atıyor arabayı
 
Aslında bunları hepimiz biliyoruz,ama bir türlü uygulayamıyoruz ilker usta.(bu arada dükkana bekliyorum kaynak kablosu hazır haberin olsun).
tamam sinan kardeşim yarın sabah kahveltı yapma beni bekle 8.5 gibi sendeyim uygunsa
 
Ok usta bekliyorum
 
Arkadaşlar orada 5. viteste 50 km/sa hız ile ilgili söylenmek istenen "aracı 50 km/sa hızda sürekli 5. viteste sürün" DEĞİL; yavaşlarken 50 km/sa hıza da inse motor çalışmasında düzensizlik olmadığı sürece 5. viteste ayağınızı gazdan çekip 50 km/sa hıza düşebilirsiniz denmek isteniyor veya denmesi lazım.

Ama arabanın kullanım kılavuzunda da yazdığı gibi ben 70 km/sa hızda düz ve açık yolda 5. viteste seyrediyorum.
 
arkadaşlar corsa d 1.3cdti 75hp aracımla düz yolda 90km/h sabit hızla gitmek istediğimde;
4ncü viteste 2800-3000 devir arası civarı oluyor
5nci viteste ise 2000-2200 devir arası civarında oluyor.
sizce en uygun seyir tarzı hangi viteste olmalı????
Not: Aracım manuel 5 vites'dir..! daha 2 aylık araçtır ve km 2500 dedir..!
 
arkadaşlar corsa d 1.3cdti 75hp aracımla düz yolda 90km/h sabit hızla gitmek istediğimde;
4ncü viteste 2800-3000 devir arası civarı oluyor
5nci viteste ise 2000-2200 devir arası civarında oluyor.
sizce en uygun seyir tarzı hangi viteste olmalı????
Not: Aracım manuel 5 vites'dir..! daha 2 aylık araçtır ve km 2500 dedir..!

5.ci viteste 2200 devir aralığında gitmeniz daha az yaktıracaktır. daha aracınız yeni 5 - 7 bin km sonra motor daha az yakıt yakmaya başlar .
 
5.ci viteste 2200 devir aralığında gitmeniz daha az yaktıracaktır. daha aracınız yeni 5 - 7 bin km sonra motor daha az yakıt yakmaya başlar .
bende sizin gibi düşünüyordum lakin herkes bir kurum mevzusu tutturmuş gidiyor. yüksek viteste ve düşük devirle gitmek kurumlara davetiye çıkarıyor diyorlar..! yani 5nci vite 2200 devir ile ilerlemek bu davetiyeler arasına girer mi? :) yada bu kurum davetiyesi mevzusu hangi devirde ve viteste seyehatle oluşur??
 
bende sizin gibi düşünüyordum lakin herkes bir kurum mevzusu tutturmuş gidiyor. yüksek viteste ve düşük devirle gitmek kurumlara davetiye çıkarıyor diyorlar..! yani 5nci vite 2200 devir ile ilerlemek bu davetiyeler arasına girer mi? :) yada bu kurum davetiyesi mevzusu hangi devirde ve viteste seyehatle oluşur??

abi max. torku o devirlerde veriyordur araç o yüzden o devir makul bi devir diye tabir edilebilir genelde 90 km/h saat hızdayken aracın son vitesinde max. tork devrini gösterir yani fabrika verileri genelde böyle olur o yüzden öyle yazdım yoksa çok düşük devirde kurum yapma olasılığı çok fazla aracın kitapçığına bakın ordada yazar 90 km/h hızda şu verilerde yakıt yakar diye yazar tabi hepsi hikaye o yazılanlar kadar yakanı daha görmedim :)
 
5.ci vitesde 50 km yle devamlı gidin çok kısa zamanda kurumlara davetiye çıkarırsınız o 50 km hıza katırlmıyorum zira araçtan araca değişen max tork güç değerleri var aracınız max torku hangi devirde veriyorsa o devirde minimum yakıt yakmaktadır ve kurum olayı çok azdır ( dizel araçlar için) motorlarda ideal yanma hangi devir aralığında yada devirde ise o devir aralığında yada devirde diğer devirlere nazaran daha az yakıt yakmakla beraber egsozdan çıkan gazların miktarı azalacaktır ( NOx Co Hc gibi ) hani derlerya sıfır araç aldıktan sonra 5.ci viteste 90 km/h hızla şehirler arasında şu kadar yakıt tüketmektedir diye esasında hızla yakıtın alakası yok alaka devirle alakalı :) 90 km /h saat hızında ortalama devir 2800 3000 devir /dk arasındadır ve genelde motorlar bu devir aralarında max. torklarını ortaya koyar o yani motorda ideal yanma ( tam yanma sağlanarak minimum yakıt yakar) olur .... gaz pedalına nazlı nazlı basın birden abanmayın farkı göreceksiniz... aracı boşa attığınız vakit motor devri rölantiye inecektir ve beyin sadece motoru yüksüz çalıştıracağı kadar yakıt yakmaktadır ancak yeni nesil enjeksiyon sistemlerinde cut - off ( yakıt kesme ) özelliği olduğundan rampa aşağı inişlerde viteste indiğiniz vakit yakıt çok asgari yada hiç olmayacaktır bu yüzden rampa aşağı vitesi boşa atmamanızı tavsiye ederim .... saygılar..
lafı ağzımdan almışsın resmen :D
çok düşük devirlere inildikçe vuruntu ihtimali de unutulmamalı derim ;)
 
Hakan abi ben lafı ağıza varmadan almayı severim :):) yüksek devirlerde ölü noktaları atlatmak kolay olduğundan kompresyon oranı çok düşmez düşük devirlerde ölü noktalar zor atlatıldığından kompresyon kaçağı çekişten düşme yağ yakma olayları daha fazla olur ...
 
Geri
Üst