Yağ Seçimi ???

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bakın bu yağ çizelgesinde yağların kullanılabilecekleri ve koruma yapabilecekleri iklim ısılarının dereceleri var iyi inceleyin

Özellikle

5-30 ve
10-40 a bakın

ne yapmakta olduğumuzu görün

son olarak bir de 20-50 ye bakın... hangisi uygun ?
 

Ekli dosyalar

  • yağ ambient.JPG
    yağ ambient.JPG
    20.8 KB · Görüntüleme: 52

Yiğit18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
954
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aslında güzel ülkemin her yeri aynı hava şartlarına sahip değil,buradan bakmak daha doğrudur bence, vectra c nin kılavuzunda 5-30 diyor ince bir yağdır ama 5-30 adana urfa gibi sıcak yerlerde bir yere kadar iş görür ama kars ardahan gibi soğuk illerde kusursuz bir yağdır, 20-50 yağa eskiler kalın olmasından dolayı kamyon yağı derler hatırı sayılır km yi devirmiş eski motorlar için daha idealdir eksiltmeninde bir miktar önüne geçer şimdi burada en çok kullanılan yağın 10-40 olduğunu söylemek daha doğrudur ama şahsi görüşüm yaşanılan il hangisi ise oranın iklimine uygun kalın veya ince yağ kullanılması.
 

Volkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
366
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
www.raksotek.com
Yazılanlar pek kafa karıştırıcı.

Benim arabam 1995 OPEL Astra F Caravan 1.6 8V Otomatik Vites.

160.000 km'yi geçti.

İzmir'de yaşıyorum.

Hangi yağı önerirsiniz?
 

lastermann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
ICEMAKER haklı, BMW aracımda 10-40 dan 20-50 ye dönmüştüm ben de, aracın hem yakıt tüketimi düştü, hem çekişi arttı, yanlız burda yapılan bir yanlış var, 20-50 yağ soğukta çok çabuk katılaşır, -15 derecelik bir Ankara sabahında motorun yağsız kalması, ilk çalıştırma anında yeterince yağlanmamsı demektir bu, bu yüzden en güzel seçim 5-50'dir. eski ve yıpranmış motorlarda da 10-60. aracınıza 0-30 yağ koymanız da gerçekten intahar demektir. Yarış arabası kullanmıyorsunuz arkadaşlar, vizkositeyi düşürüp 2 beygir fazla alıcam diye motorunuzu daha fazla aşındırtmayın.

Sentetik yağların madeni yağlardan üstün olan tarafı tamamen homojen olmalarıdır, yani yağı oluşturan bütün moleküller aynı boyuttadır, daha düz bir film tabakası oluşturabildiklerinden sürtünmeyi de azaltırlar, rafine değil, tamamen labratuvar koşullarında üretilen yağlar olduklarından hem daha kaliteli hem de daha pahalıdırlar, sentetik yağda da madeni yağda da Mobil1 üzerine tanımam bu arada
 
Son düzenleme:

atakGSI19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2010
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
terettutsuz 10-40 dıyorum abı
 

ESEN_26

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
21 Tem 2009
Mesajlar
774
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bencede mantıklı ben geyagımı 20 gün önce değiştirdim ve delphi yag koydular işim acele oldugundan incelemen koydurdum alman üretimi opel yagı dedi usta ama ???? nasıl bir yagdır delphi bilen varmı ??
 

murti2001

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2009
Mesajlar
264
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben mobil 1 10w 40 kullanıyordum,şimdi mobil 1 20 50 kullanmaya karar verdim...
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Yazın 20-50 kışın 10-40 iyi çözüm ama benim param çok yaz kış 10-60 kullanırım veya mobil 1 tam sentetik koyarım diyenlere birşey denemez
 

petro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
astra dizellere ne yapacağız peki? servis kitabı 0w-30,0w-40 veya 5w-30 5w-40 diyor..geçen bakım için götürdüğüm serviste gm nin 5w-30 dexos2 yağı koydular..açıkçası pek içime sinmedi..ürünün boş kutusuna baktım..Petrol ofisi derince tesislerinde üretilmiştir yazıyordu..
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Şimdi önemli bir durum var

Ben 20w50 veya üst değeri yüksek olan yağlar kullanmakta fayda var dedim ama bu durum benzinli otomobiller için geçerliydi Petro nikli arkadaşımız 1.3CDTI için 5-30 kullanıldığını yazmış 5-30 kışın 1.3CDTI da kullanılabilir ama yazın özellikle 5-40 kullanılmalıdır (hatta yaz kış 5-40 kullanmak daha doğru olacaktır)

Şimdi işin diğer duruma gelelim

Yeni tip turbo dizel otomobillerde turbonun yağlanabilmesi ve bozulmaması için ince yağ kullanma zorunluluğu vardır ve bu yüzden yağda bir alt limit söz konusudur ve o limit ise 5 tir yani kullanılacak yağ örneğin 10-40 olamaz çünkü düşük değer 10 olamaz 1.3 CDTI ve diğer turbo dizeller için turbonun sağlığı açısından 5 ile başlayan yağlar uygundur ama üst değeri 30 olanlar yazın <türkiye için ince kalmaktadır.

Bu nedenlerden dolayı Benim tavsiyem turbo dizel otomobillerde 5-30 değil her zaman 5-40 tır.
 
Üst