Yağ basıncı düşmesi

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

Aracımı toplarken, yağ sıcaklığı ve basıncını okuyabilmek için göstergeler ilave ettim. Bu göstergelerin sensörleri aşağıda resmi bulunan mavi parça üzerine takılı.

Sorun şu, araç ilk çalıştığında yağ basıncı rolantide 24-25 psı hafif gaza dokunursam 1200-1300 d/dk da 30 psı civarı.. ısındıkca normal olarak bu değer az bi miktar düşüyor. 20ye kadar normal. 18 den sonra gösterge uyarı veriyor zaten.

Ama bir süre sonra motor iyice ısınınca değerler sapıtıyor, rolantide 4 psı a kadar düşüyor.. gaz versem dahi 10 -12 psı geçmiyor. sürekli basınç düşük ikazı veriyor. Ama buna rağmen yağ lambası yanmıyor.

Aradaki parça bağlantısı, opelin orjinal yağ filtesine uymadığı için filtreyi farklı kullandım, sensörler de konum itibari ile filtre çıkışı basıncını okuyor..

benim verdiğim ihtimaller,

1 filtre uygun değil, bi süre sonra şişme yapıyor yağ geçişi zayıflıyor.. pompa basıncı düşmediği için yağ lambası yanmıyor ama, motora basılan yağ düşük basınçlı oluyor.

2- yağ pompası yağ inceldiğinde yeterli basıncı veremiyor. (ama 25 psi dan 4 lere kadar düşmeside mantıklı değil bana göre)

3- yağ basıncı sensörü, ısındığında sapıtıyor..

Tecrübe sahibi arkadaşların fikirlerini bekliyorum.

09eo.jpg
 

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Hasan yağ basınç müşürü yağ filitresine yakın bir yerde olmalı kontak açıldığında yağ lamban yanıyormu motor çalıştığında müşür basıncı algılayıp lambayı söndürüyor mu?bunla yağ basınc müşürü çalışıyor mu ve yağ basıncı normal değerlerde olduğunu anlayabilirisin ayrıca bu yağ müşürünü söküp yerine manometre bağlanarakta yağ basıncını ölçebilirsin diyaknozla bilmiyorum veri alınabiliyor mu ..belki bu yeni takılan cihazlarda sorun vardır bu arada benzinli atmosferiklerin yağ basıncı 2.5-4 bar atmosferik dizellerde 5-8 bar arası bir yağ basıncı normal değerleri diye biliyorum..
sistem bu testler neticesinde hala anormal değerler veriyorsa veya devire göre artmıyorsa sabit kalıyorsa yağlama basınç ayar subap yayları değişmeli veya çekvalf diye iki parçanın arızasından kaynaklı
örnek olarak
900rbm (rolantide) devirde 2.5 bar
3000rbm de 3 bar
4500 rbm de 4 bar
gibi değerler ölçmelisin
 
Son düzenleme:

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Hasan yağ basınç müşürü yağ filitresine yakın bir yerde olmalı kontak açıldığında yağ lamban yanıyormu motor çalıştığında müşür basıncı algılayıp lambayı söndürüyor mu?bunla yağ basınc müşürü çalışıyor mu ve yağ basıncı normal değerlerde olduğunu anlayabilirisin ayrıca bu yağ müşürünü söküp yerine manometre bağlanarakta yağ basıncını ölçebilirsin diyaknozla bilmiyorum veri alınabiliyor mu ..belki bu yeni takılan cihazlarda sorun vardır bu arada benzinli atmosferiklerin yağ basıncı 2.5-4 bar atmosferik dizellerde 5-8 bar arası bir yağ basıncı normal değerleri diye biliyorum..
sistem bu testler neticesinde hala anormal değerler veriyorsa veya devire göre artmıyorsa sabit kalıyorsa yağlama basınç ayar subap yayları değişmeli veya çekvalf diye iki parçanın arızasından kaynaklı
örnek olarak
900rbm (rolantide) devirde 2.5 bar
3000rbm de 3 bar
4500 rbm de 4 bar
gibi değerler ölçmelisin


Yağ lambası normal çalışıyor, yağlama normal. lifterler sessiz motor stabil. Ama içime kurt düştü :D

Mekanik bir basınç saati alıp, müşürün yerinden kontrol yapıcam. sonuç normal çıkarsa sensörü ve göstergeyi kontrol edicem.
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim araçta yağ basıncına hep dikkat ederim. Kontağı çevirdiğim andan itibaren orta çizginin bir kıdım yanına çıkar ve hep orda sabit kalır. Senin göstergede bahsettiğin sorundan sensörde bir sorun old tahmin ediyorum.

Bir de ne olursa olsun kendi filtresini takmalısın, icabında kendi filtresine uygun adaptör bulana kadar takma. Uygun adaptör yoksa hiç yağ basınç sensörü falan da takma, bir tek farklı filtreden dolayı dahi sorun çıkabilir cunku..

qxukm.jpg
 

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
adaptörü tornada orjinal filtreye göre ayarlattım. orjinal filtre taktım sonuç aynı, aracın sesi normal yağ lambası yanmadı. ama basınç saati 0 a kadar indi. cihazın bozuk olduğuna karar verip yola çıktım. 2 km kadar yol gittim lifterler şakırdamaya başladı arac ısındığında pompanın yağı yerterli basınçla basamadığı belli. yağ pompasını değiştiricem.
 
Üst