Xenon Konusunda Deneyimleriniz

Kamikaze

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2008
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaslar aracıma MTEC SILVER XENON KİT H7 almayı düşünüyorum fakat Kelvin degeri konusunda kararsız kaldım yaptıgım arastırmalarda forumlarda 6000 K hatta hata 4350 K degerlerinden bahsediliyor.ama genel kullanım 8000 K bildiğim kadarıyla 8000 K kullananların + ve - gördükleri noktalar ve 6000 K kullanıcılarının + ve - fikirlerini bekliorum.Şimdiden tşkler.
 

ozhanyasar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2009
Mesajlar
254
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
güzel bi konu bu konu hakkında bende yardım istiyorum.herkes 8000k kullanıyor.ama 100000k lar daha iyi ve renkde daha mor daha parlak diyolar.tavsiye hangisi olur acaba?
 

s2k_Vtec

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
844
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Orjinal mercekli far çıkışlı araçlar 4350 k değeri kullanıyorlar diye biliyorum ve çoğu kişilerde bu değeri öneriyorlar ama ben bu değerde xenon kit satan bir yer hiç bulamamıştım,ben 8000 k kullanıyordum eski astramda nedeni ise bana göre çok güzel rengi olmasıydı özellikle siyah araçta çok tatlı duruyordu .kelvin azaldıkça görüş çoğalır derler ama nedense 8000 k 6000 kden daha çok aydınlatıyor gibi gelmişti bana benim de tecrübem bu yönde oldu.
 

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende 8000 kullanıyorum gayette güzel aydınlatıyor 4350 ve 6000 e göre
 

zg345

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
opel orjinal 8000 kullanıyor ve gayt güzel aydınlatıyor
 

EREN34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
388
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Eski aracım Fiat Bravo'da far+sis 8000K xenon kullandım.Farlar aracın kendi orj. mercekli farları(valeo) idi.Şehir içi vs gerçekten güzel.Yağmurda sıkıntı büyük.Farlarım yanmıyor mu acaba hissi uyandırıyor.Şehir içinde sıkıntı yaratmayan bu durum uzun yolda adamı delirtebiliyor.Çanakkale'ye gece giderken yolun bir kısmı aydınlatmasız tam o kısımda yaz yağmuruna yakalanınca etmediğim küfür kalmamıştı.

Saygılar...
 

Kamikaze

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2008
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
güzel bi konu bu konu hakkında bende yardım istiyorum.herkes 8000k kullanıyor.ama 100000k lar daha iyi ve renkde daha mor daha parlak diyolar.tavsiye hangisi olur acaba?

Özhan öncelikle Kelvin degeri arttıkca aydınlatma azalıor parlaklık artıyor yani karsı tarafın gözünü daha cok alıorr.ama en iyisi 4350 Kelvin acık sarı-beyaz arası 6000 kelvin acık mavi-beyaz arası 8000 Kelvin mavi 10000 ve üzeri mor seklinde yanıorr burdanda anlasıldıgı gibi Kelvin arttıkca ısıkta loslaşma oluyor buda aydınlatmayı azaltır zaten mantıkende.
 

Kamikaze

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2008
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eski aracım Fiat Bravo'da far+sis 8000K xenon kullandım.Farlar aracın kendi orj. mercekli farları(valeo) idi.Şehir içi vs gerçekten güzel.Yağmurda sıkıntı büyük.Farlarım yanmıyor mu acaba hissi uyandırıyor.Şehir içinde sıkıntı yaratmayan bu durum uzun yolda adamı delirtebiliyor.Çanakkale'ye gece giderken yolun bir kısmı aydınlatmasız tam o kısımda yaz yağmuruna yakalanınca etmediğim küfür kalmamıştı.

Saygılar...

Öncelikle samimiyetiniz için tşkler evet aydınlatma adına kurulu forumlardada bu konudan bahsetmişler yagmur ve karlı hava kosullarında cok zor sartlar yarattıgını normal hava kosullarında işe uzun yolculuklarda gözde yorgunluk yarattıgını tecrübe etmişler max alınması gereken degerin 6000 Kelvin oldugunu söylüyorlar.Tabi bunu kendi güvenliğimiz ve karsı taraf sürücülerin güvenliği için.

Ama gel gelelim işte su güsel görünme olayı kafamı cok ama cok karıstırıyorr yaa işte huyumuz kurusun görüntü güsel olsunda güvenliği kim ne yapsın mantıgımız yok mu saten.
 

Kamikaze

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2008
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Xenon uygulamalarında sıkça kafaya takılan ve forumda çok sık sorulan sorulardan birisi hangi kelvin derecesinin daha iyi olduğu. Bu değerlerin avantaj/dezavantajlarına biraz değinelim.

Renk skalasında, 4300K sarımsı beyaz, 6000K mavimsi, 8000K ise mora biraz yakındır.

Hangisi daha fazla ışık veriyor ?
Kelvin değerinin ışık gücü (lümen) ile bir ilgisi yoktur. Işık gücü ampulün teknolojisine bağlı olan bir değerdir. Farklı K değerindeki ampuller de pekala aynı ışık miktarını verebilirler. (Bkz. : Ampul tipleri, resimleri ve teknik özellikleri)

Orjinal xenon farlı araçlarda hangi K değerinde ampul kullanılıyor ?
Orjinal xenon farlı araçların nerdeyse tümünde 4300K değerinde oem D2S/D1S tipi standart xenon ampulleri kullanılmaktadır.

Neden 4300K ? Biraz sarı değil mi ?
4300K ampuller sarımsı beyaz yanar. 4300K değerinin tercih edilmesinin sebepleri, üreticilerin sürüş güvenliğini en üst seviyede tutmak istemeleri ve yasal düzenlemelerin (ECE normları) verdiği izinlerdir. Ayrıca, 4300K'dan yüksek K değerine sahip ve ECE normlarına uyumlu ampuller de piyasada mevcuttur. (Bkz. : Ampul tipleri, resimleri ve teknik özellikleri)

4300K orjinal xenon farları biz nasıl oluyor da mavi/mor görüyoruz ?
Bu sorunun bir çok cevabı var :

1- Xenon projektörün siperi kesilme çizgisini oluşturmak için ışığı kırar ama ışığın içindeki en kısa dalgaboyuna sahip olan mavi ışınları pek engelleyemez. Karşıdan gelen aracın ışığının kesilme çizgisindeki mavi ışığa gözlerimiz daha çok maruz kalır. Aşağıdaki resimde her ikisi de 4100K olan ampullerin kesilme çizgisinde oluşturduğu renkler görülmektedir.

2- Xenon projektörler (mercekler) güçlü yazılımlarla dizayn edilirler, yazılımlarla binlerce yansıma noktası içeren yüzeyde istenmeyen renkte ışığın kesilerek istenen tonun elde edilebilmesi mümkündür. Bu nedenden dolayı aynı ampul kullanıldığı halde bir çok orjinal xenonlu aracın farlarının rengi birbirinden farklı görünebilmektedir. Orjinal xenonlu araçların çoğunun projektörüne yakından baktığınızda mavi-beyaz olmadığını sarı-beyaza yakın bir tonu olduğunu göreceksiniz.

3- Gözlerimizin gece ve gündüz hassasiyetleri birbirinden farklıdır. Gün ışığının baskısıyla xenon farın rengi dışarıdan bakıldığında farklı tonlarda görünebilir.

Peki, hangi K değeriyle geceleyin yolu ve diğer objeleri nasıl daha iyi görürüz ?
Bunun cevabını bulmak için ışık renginin göz hassasiyeti üzerindeki etkisini ayırt edebilmek gerekir.

Görülebilen ışığın spektrumunda morötesinden (400 nm) başlayıp kızılötesine (700 nm) kadar yayılan bir dalgaboyu uzunluğu vardır. Gözlerimizin en hassas olduğu orta noktadan (560nm) daha aşağıya veya yukarıya doğru gidildikçe göz hassasiyeti azalma gösterir. Aşağıdaki şemada görüldüğü gibi beyaz ışığa sarı renk katarsanız 0.7 olan hassasiyet, mavi katarsanız 0.4'lere kadar düşmektedir.

Dolayısıyla daha sıcak renkteki ışık (düşük kelvin/daha fazla sarı) altında gözlerimiz daha seçici görebilirken daha soğuk renkteki (yüksek kelvin/daha fazla mavi) ışığın altında bu kadar hassas değildir.

Halojen veya xenon ampullerde daha beyaz görüntü elde edilebilmesi için mavi kaplama veya kimyasal yöntemlerle renk ısısı artırılabilmekte, ancak üretilen mavimsi ışığın düşük dalga boyuna sahip olması göz hassasiyetini azaltmaktadır.

Xenon ampullerde, en yüksek görüş hassasiyeti 4300K civarında elde edilmekte, kelvin (renk ısısı) arttıkça göz hassasiyeti azalmaktadır.

Halojen ampullerde, en yüksek görüş hassasiyeti 3200K civarındaki boyasız ampullerle elde edilmekte, boyalı ampullerde kelvin (renk ısısı) arttığından göz hassasiyeti azalmaktadır.

Farınızın ne renkte görünmesini ve ışık vermesini istiyorsanız kişisel zevkiniz doğrultusunda istediğiniz değeri seçebilirsiniz. Tabii ki yola düşen ışığın renginin de buna bağlı olarak değişeceğini, kelvin değeri arttıkça göz hassasiyetinin azalacağını, yağmurda ve siste görüş mesafesinin çok fazla düşeceğini göz önünde bulundurmanız gerekir.

xenon4500k.jpg


xenon6000k.jpg


xenon8000k.jpg
 
Son düzenleme:
Üst