Vites geçişleri !!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muratenes
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

muratenes

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2010
Mesajlar
156
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
arkadaşlar benim arabanın vites geçişleri gerçekten sıkıntı yaratıyor..özellikle trafikte deli ediyor beni..gecenlerde arkadaşımın 2004 model Passat'ını kullandım vitesleri yağ gibi kayıyor hadi o passat karşılaştırmayım dedim ama bi arkadaşımında 2004 model 95,000 km'de polo'sunu kullandım oda aynı!!! acaba benim arabada bi sorunmu var yoksa opellerin vitesleri zormu geciyor... ( benim araç 122bin KM'de )
 
keşke bi sanayiye gitseydin yagına filan baktırsaydın yag çok önemli bi konu vites degişiminde yada bizim konyada bi deyim vardır elin tavugu ele kaz görünür diye öylede olabilir
 
Sanırım manuel vites araçları manuel vites araçlarla kıyaslıyorsundur. Eğer öyle değilse ve tam otomatik veya DSG şanzumanla Easytronic aracı karşılaştırıyorsan hata edersin. Doğaları gereği çok farklılar.

Manuel vitese gelince, evet malesef diğer markalarla mukayese edildiğinde GM gurubunun tüm manuel vitesleri biraz daha serttir. (Yorum: GM gurubu global olarak %80'in üzerinde otomatik şanzuman kullanıyor, bu nedenle manuel şanzuman biraz öksüz kalıyor). Alışmak zaman ister. Ama bahsettiğim bu fark öyle dağlar kadar değildir. Buna şanzuman yağının yanısıra debriyaj balatasının ısınması da sebep olabilir.
 
bildigim kadarıyla bmw mercedes bile gm şanzıman kullanıyor

serviste x5 in otomatik şanzımanını gördüm GM markaydı
 
opelin vites geçişleri biraz dişlidir... fakat dişlilerle vitesi baglayan altta bir mekanizma var genelde o yerinden oynar ve ya bozulursa sıkıntı çıkıyor... bu parçanın servis fiyatı 440 lira dısarda yan sanayi 160 lira tabi ankara içinde... bu parçayı kontrol ettirin..
 
yağdan olabileceği görüşündeyim.
 
Sanırım manuel vites araçları manuel vites araçlarla kıyaslıyorsundur. Eğer öyle değilse ve tam otomatik veya DSG şanzumanla Easytronic aracı karşılaştırıyorsan hata edersin. Doğaları gereği çok farklılar.

Manuel vitese gelince, evet malesef diğer markalarla mukayese edildiğinde GM gurubunun tüm manuel vitesleri biraz daha serttir. (Yorum: GM gurubu global olarak %80'in üzerinde otomatik şanzuman kullanıyor, bu nedenle manuel şanzuman biraz öksüz kalıyor). Alışmak zaman ister. Ama bahsettiğim bu fark öyle dağlar kadar değildir. Buna şanzuman yağının yanısıra debriyaj balatasının ısınması da sebep olabilir.

çok şükür manuel ile otomatik veya DSG vites ayrımını yapabiliyorum :) vites geçişlerinin sert gectiğini kastederken benim zor geçirmemden, vites kutusunun kendi kendini zor değiştirmesinden bahsetmedim..ya dün 2008 model corsa sı olan arkadaşı aradım oda senin dediğini dedi..opellerin sert olabiliyormuş ama yağınada baktırmak lazım tabi..tşk.
 
keşke bi sanayiye gitseydin yagına filan baktırsaydın yag çok önemli bi konu vites degişiminde yada bizim konyada bi deyim vardır elin tavugu ele kaz görünür diye öylede olabilir

:) o bizim oralarda da öyle denir..ve hepte haklı çıkar, yağına baktırmak doğru bi karar olabilir tşk..
 
Ben de aynı şeyi geriye takarken yaşıyorum içim gidiyo. bu kadar mı zor geçer. yağı falan da değil ki ya biz beceriksiziz anlamadım.
 
Ben de aynı şeyi geriye takarken yaşıyorum içim gidiyo. bu kadar mı zor geçer. yağı falan da değil ki ya biz beceriksiziz anlamadım.

aslında ilk aldığımda bana sert gelmiş arabayı gösterdiğim 2-3 ustaya sorduğumda normal demişlerdi..ya bakmak istemediler eziyetli bişey die yada arkadaşların dediği gibi biz bunla yaşamak zorundayız :)
 
Geri
Üst