Vites Geçişleri çok sert

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Erdem58
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Öncelikle aracınız kaç km de? Baskı balatanın değişmesi için vites geçişleri esnasında ses yapması gerekir. Kimi araçlarda 1. vites kimisinde de geri vitese atarken ses yapabilir... Böyle bir sorun yoksa eğer, şanzıman yağınızı değiştirmenizi öneririm. Aracınızın şanzıman yağı EP80 dir muhtemelen. Herhangi bir yetkili ya da özel servise gidip ısrarla bu yağdan koymalarını isteyin, yoksa ATF atıp şanzımanı hepten sefil etmesinler... Toplamda 50 tl gibi bir masraf olabilir...

Doğan abi bendede astra h var.. rolantide çalışırken vites geçişlerinde aracın altından ses geliyor . Aracım 2005 model ve 88000 km daha olmadı sıfır aldık . Düzenli olarak bakımlarıda yapılıyor . acaba benim baskı balatada da sıkıntımı var ?
 
Bilmiyorum artık baskı balatada bir sıkıntı gözükmüyor.Viteş değişimlerinde hiç geri bırakma ve dik yokuşta kaydırmadan kalkıyorum rahatça.Sadece vitesteki bu sertlik sıkıntısı var.Baskı balata değişelide 15 bin km olmamış geçen sene değişmiş aldığımız kişi tanıdık tecrübeli birisi balatayı bu akdar kısa sürede bitirmesi imkansız.
 
siz yaptıklarınızı yazarsanız güzel olur geri bildirim için..

sorunu yaşayan arkadaşlar için. konuyu takip edeceğim erdem bey
 
Tabiki hafta sonu götüreceğim baktırmaya.Gelişmeleri yazarım
 
Doğan abi bendede astra h var.. rolantide çalışırken vites geçişlerinde aracın altından ses geliyor . Aracım 2005 model ve 88000 km daha olmadı sıfır aldık . Düzenli olarak bakımlarıda yapılıyor . acaba benim baskı balatada da sıkıntımı var ?

Sevgili Gökhan,
Rolantide çalışırken vites değişimi yaptığın esnada duyduğun sesler, sıradan dişli sesleridir ve olabildiğince normaldir. İllaki kullanılmış araçta değil, sıfır araçta da bu sesler olabilir. Ancak burda baskı balatadan duyduğumuz sesten kastımız aşırı yüksek bir sürtünme sesidir. Bu ses çıktığında çevreden geçenler varsa dönüp bakabilirler bile. Ayrıca diyelim ki baskı balata sıkıntılı ve geri vitese atarken ses yapıyor. Bu sesi o esnada sadece bir kere duyarsın. Yani çalıştırdın, geriye attın, ses çıktı, boşa alıp tekrar geriye attığında yüksek ihtimal o ses çıkmayacaktır. Ayrıca ilk çalıştırmada, motor ve şanzıman soğuk olduğundan sıradan diye tabir ettiğimiz seslerde fazlalaşır, kışın vites ilk çalıştırmada kolay geçmeyebilir, ısınınca düzelecektir. O nedenle 88000 kmdeki bir araçta bahsettiğimiz tarzda yüksek bir sürtünme sesi yok ise, sıradan bir sestir deyip geçmek gerekir...
 
Bilmiyorum artık baskı balatada bir sıkıntı gözükmüyor.Viteş değişimlerinde hiç geri bırakma ve dik yokuşta kaydırmadan kalkıyorum rahatça.Sadece vitesteki bu sertlik sıkıntısı var.Baskı balata değişelide 15 bin km olmamış geçen sene değişmiş aldığımız kişi tanıdık tecrübeli birisi balatayı bu akdar kısa sürede bitirmesi imkansız.

Baskı balata değişmiş.. Normalde baskı balata değiştiğinde şanzıman yağınn da değişmesi gerekir. Siz yine de bir kontrol ettirin, senkromeç olmaması ümidiyle...
 
fites geçmeleri soğukta biraz zordur ısınınca kolay olur,artı fites kolu ailtı hafif yağlayın simini bilmiyorum Türkcesini arkadaşlar yardımcı olsun yağıda değişirseniz sorun kalmaz
 
Vites körüğünü çıkarıp baktım yağlanmış zaten yalnız vites kolu değişmiş olabilir.Çok temiz gözüktü gözüme :)
 
Baskı balata değişmiş.. Normalde baskı balata değiştiğinde şanzıman yağınn da değişmesi gerekir. Siz yine de bir kontrol ettirin, senkromeç olmaması ümidiyle...

Hocam bir yandan da diyorum vites değişirken illaki bir ses yapar veya geçmez.Senkromeç olsa daha fazla sıkıntı yapardı gram ses yok vites değşirken veya zorlanma gibi.İşin özü vitesler sert ya topuz tek değişmediği için komple kol değiştiler gibi aklıma geliyor :) Öyle umuyorum daha doğrusu :)
 
Hocam bir yandan da diyorum vites değişirken illaki bir ses yapar veya geçmez.Senkromeç olsa daha fazla sıkıntı yapardı gram ses yok vites değşirken veya zorlanma gibi.İşin özü vitesler sert ya topuz tek değişmediği için komple kol değiştiler gibi aklıma geliyor :) Öyle umuyorum daha doğrusu :)

Geçiş esnasında herhangi bi ses olmaması, ses olmasından çok daha iyidir... Siz benim dediğim gibi yağı bi değiştirin. Ep80 olmasına özen gösterin. Sorun yüksek ihtimalle çözülecektir...
 
Geri
Üst