Virajda cizgi yapmak.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MERKEZ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MERKEZ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2009
Mesajlar
2,260
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Bundan 3 - 4 ay önce viraj'a nasıl girilir konusunda bir arkadaşım ile tartışma içerisindeydik. Odur budur vs. işi test etmeye karar verdik. ve araçlar da zaman ölcümü yapabilen ve birazda alışık olduğumuz sevdiğimiz bir pist olan karma karting e gittik. Anlaşma şuydu ilk 2 tur ısınma sonraki 5 tur benim idda ettiğim sitilde hiç gaz kesmeden virajı ağlata ağlata girip çıkmak. sonraki turlar ise ilhan abinin sistem viraja girmeden az önce gerekiyorsa tatlı firen ve virajda cizgi dıştan içe içten dışa olucak şekilde mümkün olduğunca kaydırmadan girme. sonuç benim sitilime tur başına 3 ile 4 sn arası fark. işi zaman olmasada hissiyat olarak normal kendi arabalarımızlada denedik sonuç etkili.
 
bunu en güzel formula1'de görebilrsiniz zaten. viraja olabildiğince hızlı olarak dıştan girilir. aslında yol uzar ama hız kaybınız minimum olduğundan zamanı olumlu yönde kullanırsınız...
 
dogru soyluyor formula da gorebılırnız

ama kenımca kendı teknıgımle ben vırajlara gaz kesmeden sok ayak frenıyle kontura vererk gırıyurm eylencelı oluyor :) yan yan vırajları sevıyurm :)
 
Bence bu araca ve yola göre değişkenlik gösterir. Lakin iş Formula 1 e gelince orda İlhan abiniz dediği gibi olur aslında, mümkün olduğunca kaydırmadan dıştan içe içten dışa çizgi izlenerek viraj alınmaya çalışılır, yanlama olmaz yani. Rallide ise daha değişik olur, bence her ikiniz de doğru demişsiniz...
 
Yanlamaya başladığınız anda araba çekişten kaybedeceği için zamandan kaybedersiniz. Rallide de aslına bakarsanız asfalt pistlerde genelde kaydırmadan dönerler virajları ama toprak pistlerde iş değişir. Ralli o yüzden göze hoş gelen bir spordur formula1 e göre.

Son olarak da formula 1 de arabaların aerodinamik tasarımları kaymamaya göredir. Yani bir F1 arabasını yanlatmaya başladığınız anda kendinizi pist dışında bulursunuz çünkü arkada downforce kalmaz.
 
dogru soyluyor formula da gorebılırnız

ama kenımca kendı teknıgımle ben vırajlara gaz kesmeden sok ayak frenıyle kontura vererk gırıyurm eylencelı oluyor :) yan yan vırajları sevıyurm :)


Aynı gece sol ayak freni muhabbetinide çevirdik. Estetik açıdan mükemmel ama turbo araba kullanımı gibi özel durumlar dışında bu sitilinde etapta zaman kaybettirir sonucuna ulaştık.
 
yaa ben bu sol ayak freni muhabbetini ne zaman denesem aracın arkası yerine ön taraf acayip kasılıyor anlam vermiş değilim.. arkayı atmak yerine öne basıyor araç...
 
files.php
 
apex mapex oooo terımsel konusacaksak doktureyım engın bılgılerımı. :)
 
trafik yarışçıları çıkıyo ortaya...
gidin sakin sakin kardeşim max hızla viraj dönmek neyinize?
 
Geri
Üst