Vectramın lastiği patladı kaldım öylece

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Lastikciler bijonları sıkmıyorlar, adeta kuvvetlerini deniyorlar. Defalarca söylüyoruz ama gene de bildiklerini okuyorlar. Aracınızdaki bijon anahtarına asla güvenmeyin. Onlar ülkemizde sadece süs olarak araçta taşınıyor. Arkadaşların dediği gibi bir tane dörtlü bijon anahtarı ve 60-70 cm boyunda sağlam bir boru edinin. Benim aracımda dörtlü bijon anahtarı + uzun bir boru + uzun yolculuklarda 2,5 tonluk hidrolik kriko ( bagajda yer olduğu sürece, özellikle kışın ) her daim hazır durur.
 

yakup

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2008
Mesajlar
1,021
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
64
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun biraz hidrolik dök faydası olur inşallah
 

kustooo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2007
Mesajlar
1,380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Lastikciler bijonları sıkmıyorlar, adeta kuvvetlerini deniyorlar. Defalarca söylüyoruz ama gene de bildiklerini okuyorlar. Aracınızdaki bijon anahtarına asla güvenmeyin. Onlar ülkemizde sadece süs olarak araçta taşınıyor. Arkadaşların dediği gibi bir tane dörtlü bijon anahtarı ve 60-70 cm boyunda sağlam bir boru edinin. Benim aracımda dörtlü bijon anahtarı + uzun bir boru + uzun yolculuklarda 2,5 tonluk hidrolik kriko ( bagajda yer olduğu sürece, özellikle kışın ) her daim hazır durur.

evet abi özellikle hidrolik kriko! bende de iki tonluk var ve bagajda her daim! kutuda biraz şıngırtı yapıyo ama çok büyük rahatlık!
 

kahramantürk55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
125
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
birgün köye gideceğiz akşamdan hazırladım birtane bujon anahtarı birtanede 16-17 her ihtimale karşı dedim belki işletmeyi kullanmak gerekebilir,lakin allaha şükür gerek kamdı gittik geldik bi kaçgün sonra şehrin göbeğinde lastik patlayınca önce bujon anahtarını eğdim sökebilmek için sonra 16-17 anahtarını kırdım daha sonra oradan temin ettiğim bi bujonu denedim baktım oda eğrilmeye başlayınca çağırdık bizim lastikçi kamil abiyi saolsun gönderdi bi adam söktü değiştirdi.şimdi ya o lastik köyde patlasaydı halim ne olurdu.vahim bi durum.
 

ibrahim_67

Kayıtlı Kullanıcı
81-Düzce
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
890
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
bijonlar tork anahtarıyla sıkılsa ne boruya gerek kalır nede anahtarlar kırılır torklanarak sıkılması gerekir bence benimde bi iki defa başıma fazla sıkılmadan civata seyir halindeyken bijon kesme ihtimalide var onla geçmiş olsun
 

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Araç sıfır km de olsa alındıktan sonraki gün bi hırdavatçıya gidilir, İZELTAŞ marka şöyle etlisinden bi bijon anahtarı istenir. Sonra buna uygun bi su borusu parçası ya da benzer bi etli demirden boru. Boru uzunluğu en az 1 metre olucak. 30 cm kadar anahtarın içine girer 70 cm uzatma kalır. Sonra aynı hırdavatçıdan çin malı olmayan mümkünse made in Bursa bi 2.5 tonluk hidrolik kaldıraç. Bunların hepsi toplam 100 lirayı geçer sanırım (son zamlardan sonra)
Ben 12 yıldır bu donanımla geziyorum aracım ne olursa olsun. Benim de bijonlarımı tabanca ile allah ne verdiyse sıkarlar, ama daha bi gün lastik değişiminde sorun yaşamadım. (minibüsümün ön lastiği patladığında sadece uzatmanın üzerine çıkmam gerekti, iki zıplayınca açılmıştı, en büyük zorluk budur :D )

Çok fazla sıkılmış diye bişey yoktur bu arada. Bijonlar ve takıldığı yer demir, belli bir yerden sonra zaten istesede fazla sıkılamaz. Gevşek bijondan ötürü fırlayıp giden teker çok duydum, ama sıkı bijondan dolayı ölen duymadım. O yüzden bence lastikçilerinize değil, en adi malzemeden (adet yerini bulsun diye) anahtar koyan oto üreticilerini suçlayın!
Not: lastikçi değilim ;)
 

azizwxaziz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
53
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
sağlam bijon anahtarına uzun bir kol takarsan sökülür.ama yinede sökülmezse.bijonun kafasına 14 lük veya 18 lik bir mil yardımıyla çekiçle 2 -3 sefer tıklat. vur korkma aracına zararı olmaz.bijon rahatlayacaktır.sonra rahatça sökülecektir.sadece bijon için geçerli değil sökülmeyen her civata ve somuna bunu uygulayabilirsin.BEN TORNACIYIM PALAVRADAN SIKMIYORUM MERAK ETME.araçta en zor sökülen 2 sey.egsoz manifoldu(yüksek ısıya maruz kaldığı için) ve fren merkezi hava alma rekorudur.zamanında çok paralar kazandık bu kırıklar sayesinde.ben onları sökerkende bu metodu kullanıyıorum.tabi kırılan saplamalar civatalar rekorlar oluyo mutlaka.o sans artık.ondan sonrası bizim meslekle ilgili.BİJONLARI SIKMADAN ÖNCE BİJONUN KONİK OLAN JANTI SIKAN YERİNE ÇOK İNCE BİR TABAKA GRES YAĞI SÜR.KESİNLİKLE PASO TAFAFINA DEĞİL.YOKSA GEVŞEME YAPABİLİR.
 

tughan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
gecen gün bende lastik patlattım bi şekilde lastikçiye yetiştik ama işin ilginç yanı lastikçide oldu:))Lastilçi arkadas bijonları falan söktü ama lastik gelmiyor göbek birbirine kaynamış dedi stepneyi cıkardı lastigin bi sagına bi soluna vurdu biras ugrastı lastik cıktı genelde opellerde oluyor dedi ilginc geldi bana ilk defa gördüm bole bişey...
 
Üst