Vectra Motor ikaz lambası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan VauxHall
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

VauxHall

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
19
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Arkadaşlar,

Opellerde EGR valfi sorunu meşhurdur bilirsiniz. Bende de geçmişte sık sık olurdu, EGR valfini temizlettiğimde sorun hallolurdu.

bugün garip birşey geldi başıma, araç 1500 devirlerde seyrederken orta şiddette gaza yüklendim ve 3000 devirlere çıkarmak istedim 2. viteste , ve o anda motordan kütürt diye bir ses gelir gibi oldu, araba yığıldı (hızı kesildi) ve normal seyrine devam etti ama o anda motor sarı ikaz lambası yandı.

Bilgisi olan arkadaşlar var mı ?

teşekkürler

Vectra 97 cd 2.0
 
motor ikaz lambası %90 oksijen sensöründen yanar ama sende sesle beraber yığılma olmuş ondan birşey diyemiycem maalesef..
Yalnız şöyle bir durum var; Yaklaşık 2 sene Önce benim Kadett'te arıza lambasıyla beraber yığılma problemi yaşamıştım ve sorunu VURUNTU SENSÖRÜNÜ değiştirerek gidermiştik..
Senin otomobilinde vuruntu sensörü varmı ve problem bundanmı kaynaklanıyordur bilemem arkadaşım..
 
Dragon kardeş ,

teşekkür ederim. Bende vuruntu sensörü var mı bilmiyorum, bilen arkadaşlar varsa yazabilirse sevinirim. Diagnostics testte sanırım ortaya çıkar bu sensör bozuk ise.

Peki oksijen sensörü dediğiniz şey LAmbda sensörü sanırım. bu klasik bir sorun sanırım. değişmesi zor mudur? ve pahalı mıdır acaba?

teşekkürler.
 
egzantirik sensörü

arkadaşım senin sorununu okuunca buraya üye oldum.. aynı araçtan bende kullandım ve aynı sorunla karşılaştım araban triger sensörü denilen yakıt karıştırıcı bir sensör var arızayı o parçadan yapar eğer tanıdığın bir tamircin varsa sensörü benzinle temizleyp yeniden takdırabailirsin yada yenisi işcilik ile beraber 100 ytl ye mal oluyor ben bursada öyle yaptırdım..egr valfi sorunu için ise 20 lt altında benzin olursa egr valfi arıza yapıyor yani 20 lt altına benzin seviyeni düşürmeyeceksin geçmiş olsun kolay gelsin....
 
arkadaşım şu sensör bu sensör demeyle olmuyor.araç elektronik bir araç şimdi sana bundandır şundandır diyip bir arızaya sabitlemek istemem.kontrol ettir belli olur sebeb çok çünkü.kendine iyi bak
 
slm senin aracın sorunu krank devir sensörü veya eksantrik devir sensörü başka bişey değildir araç 3500 devir üstüne çıkmaz sorun bu parçalardan birinde ok
 
sorun büyük ihtimalle eksantrik mili devir sensörü parça dahil fiyat yetkili servis 180 ytl özel servis 115 ytl
 
benzer durum haziranda bende oldu. EGR değişti. aradan 5 ay gecti. dun gene lamba yandı. gene EGR. parca garantisi ile ucretsiz degişti. servis ilk etapta pahalı ancak parca garanti olayı iyi birsey. onerileri
1) depoda benzin 20ltnin altına dusmesin. (bana cok mantıklı gelmedi)
2) yakıtın içinde 3-4 depoda bir temizleyici koymak.
 
Arkadaşlar herkese merhaba,benim 93 model 1.8 gl aracımda dün istanbulda bir kasisin üzerinden hızlı bir şekilde uçtum.araçla seyire devam ettim.daha sonra aracımın rolanti devri 300-400'e kadar düştü ve devamında stop etti.Lpg ayarına götürdüm aracın rolanti ve gaz ayarını yaptılar.bir süre normal seyretti,sonra tekrar devir düştü.Daha sonra araçla 80-100 km.süratle seyrederken aracımın "SARI" ikaz lambası yandı.hemen kenara çektim.araçtan zil sesine benzer vuruntu sesi geliyordu.yağını-suyunu-direksiyon hidroliğini-fren hidroliğini kontrol ettim.hepsi tamam.ama ses devam ediyor.ve lamba halen yanıyor.bu halde istanbuldan gölcüğe geldim.araç vuruntulu çalışıyor.yani tam anlamıyorum ama bilye dağıtmış gibi bişeyler aklıma geliyor.sizce ne olabilir.yardımcu olurmusunuz...?.teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst