vectra b1 yağ kaçağı ? (resimli)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lampard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepkime puanı
2
Puanları
36
07820433908807651579.jpg



arkadaşlar x20xev motora sahip vectramın işaretli yerlerinde yağ kaçağı var çok az ama uzun yoldan geldikten sonra yere damlatma yapıyor.(yağ eksiltme yok ya da çok az sık sık kontrol ediyorum)
soldaki işretli hortumun birleşme noktasında kelepçe var değiştirilebilir sanırım fakat sağdaki buji kablolarının çıktığı yerden gelen yağı anlamadım sübap kapak contasını mı değiştirmem gerekiyor acaba diğer vectramda değiştirmiştim ama motorlar farklı olduğu için anlam veremedim
 
Aynen sübap kapağı lastik conta değişmesi gerekir...açmış iken de o hortumu sök ve boru içi ve hortumu ve o boru içini temizle...
 
Aynen Bende Bundan Yakınmaktayım :(
Yağ Eksiltme Yok Ama Terleme İşte Canımı Sıkıyor :(
 
Servis açısından Kronik sorun denebilinir, toplam da tam 5 kez originali ile değiştim, en son külbütör kapağı yamuk diye düşünürken, iyi bir işçiliğe denk düştüm, senelerdir sorunsuz kullandım.
 
Kapakta bir eğikliğin olup olmadığını kontrol için; kapağı söktükten sonra bir camın üzerine koyarak eğik olan/açık kalan yerleri daha kolay tesbit edebilirsiniz.
 
Servis açısından Kronik sorun denebilinir, toplam da tam 5 kez originali ile değiştim, en son külbütör kapağı yamuk diye düşünürken, iyi bir işçiliğe denk düştüm, senelerdir sorunsuz kullandım.
bu ülkede sorun zaten işcilik....
sen hiç bir vida sıkılırken özel güç ayarlı anahtar Türkcesini bilmiyorum ama anlaşıldı sanırım,
kullananı gördünmü?

contayı sökersin 8 vida hortumları cekersin tabii öncesi bujiler önce :)
sonra iyice kapağı ve conta gelen kısımları yağdan pislikten temizlersin sonra lastik yüzükleri oturtusrun sonra contayı ve kapağı oturtunca ortadan başlayarak dışa doğru dairesel hafif sıkarsın sonra bu anahtarla 8Nm sıkar bitirsin..anahtar kullanmazsan tabii bir tarafı kaçırır...bu motor blokunda olsun su pompasında olsun anahtarsız yapılırsa bu ülkedeki gibi :) tabii olmaz şıkayet başlar hele motor contasında ana vidalar gergilidir ki ikincide kullanılmaz... işlevini yapmaz ve aynı zamanda ileride gene kaçırır veya kırılır...artı hareket eden mekanizma vidalarında yapıştırıcısı kullanılır bunlar uygulanıyormu ???
 
Son düzenleme:
bu ülkede sorun zaten işcilik....
artı hareket eden mekanizma vidalarında yapıştırıcısı kullanılır bunlar uygulanıyormu ???

Opel servisleri kronik sorunlu. 7 sene kaçırmayan conta, 2 senede 5 kez kaçırdı. Loctite diyorsanız, civata sabitleyici kullanan görmedim.
 
bir problem çıkarırmı acaba?Çıkarırsa ne olabilir?
 
ya bende bugun farkettım benım kapak vıdalarından bır tanesı tam sıkılmamıs 2 tur bosluk var gıbı gozukuyor o bolgedende yag sızdırmıs bunu tork anahtarı ıle sıktırsam yag kacırması kesılırmı, ne kadar guc uygulanması gerekıyor
 
ya bende bugun farkettım benım kapak vıdalarından bır tanesı tam sıkılmamıs 2 tur bosluk var gıbı gozukuyor o bolgedende yag sızdırmıs bunu tork anahtarı ıle sıktırsam yag kacırması kesılırmı, ne kadar guc uygulanması gerekıyor

Semia 8Nm olarak belirtmiş.
 
Geri
Üst