Vectra B1 X16XEL Triger Seti Değişimi

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Triger set değişimini yapanı konular arasında göremedim vectra x16xel kodlu motorlar için, burada yazmayı düşündüm. Değişimi tamamen kendim yaptım. 94-95-96 Astralarda da aynı ecotec motor mevcut. Bendeki enjeksiyonlu 1,6 16V otomatik CD liftback 96 vectra. Yani yurt dışından getirme. Eli anahtar tutmayan ve kendine güvenmeyen kişilere göre değil bu iş. Bu konu Kendi yapmak isteyenler için bir yol gösterici olur inşallah.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2711.jpgşklml.jpg
    IMG_2711.jpgşklml.jpg
    45.7 KB · Görüntüleme: 20
Son düzenleme:

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bu değişim de önemli olan bu sente ayarının yerine tam olarak gelmesi. O ayar geldikten sonra değişim çok kolay. Keşke değişim esnasın da resimler çekse idiniz aşama aşama daha bir güzel olur idi.
 

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
bu fotoğraf kullanacağımız takımların torx lokma takımı olduğunu belirtmek için.öncelikle bu lokma takımından temin etmelisiniz.


bir de buji anahtarı lazım unutmadan söyleyeyim
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0706fghjf.jpg
    IMG_0706fghjf.jpg
    24.5 KB · Görüntüleme: 18
Son düzenleme:

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
başka bir foto
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0707gncfg.jpg
    IMG_0707gncfg.jpg
    39.4 KB · Görüntüleme: 12

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Lokma takımları,extra takımlarınız,2 adet kriko, açık ağız 17 anahtar ve en önemlisi krank kasnagını sökebilmek için elektrikli ya da havalı somun sıkma makinası gerekiyor.diğer taraftan da youtube dan vectra x16xel araması yaparak oradaki triger seti değişim videolarını incelemek işinizi kolaylaştıracak ,bende öyle yaptım.

https://www.youtube.com/watch?v=_BL...qchttps://www.youtube.com/watch?v=_BLk6hIuxqc


bu video baya işimi gördü.

ardından değişim için set halinde

triger kayışı
klima kayışı (V kayış)
gergi bilyası
devirdaim pompası
siyah kaliteli sıvı conta (tarihine dikkat edin, ben alırken tarihi geçmiş ürün verdiler)
ben yaklaşık 200 tl ödedim orjinal parçalara (bostancı sanayiden aldım)


 
Son düzenleme:

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et

Herşey tamamsa bismillah deyip işleme başlayabilirsiniz.

1-Önce motor üst plastik kapağı söküp en sol baştaki bujiyi çıkarabiliriz.bunu yapmaya da bilirsiniz ama ben egzantriği sente ayarına getirdiğimde pistonun hangi konumda oldugunu görmek için bunu yaptım.( olaki senteyi kaçırırız piston konumu bize yardımcı olur.)

2- Daha sonra 17 anahtar ile (V kayış)klima kayış gergisini tutarak(zemberek kurar gibi gereriz) boşa almalıyız ki kayışı yerinden sökelim.kayış yerinden çıkmaz çünkü motor kulağını da sökmemiz gerekiyor.

3-Motor kulağını sökmeye başlamadan önce sağ ön tekeri kriko ile kaldırıp söküyoruz ve kenara alıyoruz.

4-İkinci bir krikoyu yağ karterin sağlam bir yerinden motoru aşağı düşmemesi için desteklemeliyiz. motor kulağının yerinden sökülmesi için krikoyu yukarı aşağı indirip kaldırmak yararlı olacak..

5- Eğer bu da tamamsa triger kapağını sökebiliriz. Triger kapağı iki bölümden oluşuyor. üst bölümde 3 cıvata.alt bölümde 4 cıvata var. kapaklar söküldükten sonra egzantrik sensörünüde sökelim zarar görmesin.tek cıvata tutuyor.


1. madde için img 2859
2. madde için img 2863
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2859dfhsgdf.jpg
    IMG_2859dfhsgdf.jpg
    46.5 KB · Görüntüleme: 11
  • IMG_2863.jpg
    IMG_2863.jpg
    47.5 KB · Görüntüleme: 11
Son düzenleme:

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
4. madde için img 2864

5. madde için img 2708
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2864rtht.jpg
    IMG_2864rtht.jpg
    33.6 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG_2708htyh.jpg
    IMG_2708htyh.jpg
    43 KB · Görüntüleme: 8

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
6- Kapak sökme işi bitince egzantrik dişlileri üzerindeki sente çizgisi foto daki gibi(img2856) gelinceye kadar dişlileri çevirin ve ayarına getirin.Bu konumda iken dişliler aşağı yukarı kayma yapmayacak şekilde sabit tutun.
IMG_2856.jpggbfg.jpg
 

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
7-Bu sabit tutma esnasında alttaki krank kasnağı üzerine de işaret çizin.

IMG_2861.jpgrue.jpg
 

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
8-İşaret işi bittiyse triger kayışı yerinden çıkartın ve krank sensörünü ardından da kasnağı elektrikli somun sökme ile sökün.(krank sensörünü hasar görmesin diye söküyoruz.)Kasnak yerinden kolayca çıkacaktır

9-Sırada devirdaim pompasını yerinden sökmeden önce işaretlemesi var.İşaretledikten sonra motor içindeki su antifirizliyse önce o suyu boşaltacağınız bir kap ayarlayın.


Kurbelwellenriemenscheibe.jpg

wp posizyon7898.jpg
 
Son düzenleme:
Üst