- Katılım
- 21 Tem 2014
- Mesajlar
- 14
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 48
merhaba, yeni aldığım ve henüz tanımaya çalıştığım 98 model 2.0 cd /AT /lpg li vectramda 2 haftadır süregelen bir arıza lambası serüvenim var, kısaca özetlemeye çalışayım ve yardımlarınızı bekleyeyim,şimdiden teşekkürler.
ilk lamba: yoğun trafikte dur kalk esnasında aniden stop-çalıştırdıktan sonra arıza lambası ve sıkıntılı çalışma ( koruma modunda çalışma- 4000 devi altı ve randımansız bir çalışma ve çekiş )
hemen tekrar motoru durdurup çalıştırınca söndü- çalışma normale döndü-yola devam.fakat sıkışık trafiği aşana kadar yarım saat içinde 2 kere daha aynı şeyi yaptı.
internette arıza kodu okumayı öğrenip uyguladım ( pin birleştirerek )
p340 verdi- EKSANTRİK DEVİR SENSÖRÜ
yaklaşık bir hafta sonra
ikinci lamba: ağva dönüşü yolda yaktı-stop etti aynı yukardaki çalışmayı yaptı, birkaç defa tekrarladı ama her seferinde yeniden çalıştırınca düzeldi ve yaklaşık bir litre olan eksik suyumu tamamlayıp yola devam ettim, 100 km den fazla süren eve dönüş sırasında bir daha hiç yakmadı.
bu defa dikkatimi çeken şey hararetin 92-95 seviyesine ulaştığı anlarda yakması, daha düşükken asla aynı hatayı vermemesi oldu-zira ağvadan dönüş yoluna çıkarken eksik suyumu tamamlamayı unutmuştum.
o dönemde radyatör altından az bi damlama vardı-çözdüm şu an- bir damla bile su eksiltmiyor ayrıca hararet asla 90 ı geçmiyor ( klima fanı çalışmıyordu,onu da yaptım ve hararetim sürekli 90 altında kalmaya başladı )
tekrar arıza kodu okuduğumda bu defa 340 a iilaveten 335 de verdi
(eksantrik devir sensörü ve krank devir sensörü bozuk diyordu kısaca)
bu konuları araştırırken, bu gün daha farklı birşey oldu çevre yolunda
herşey normal ilerliyorum ( kafam da rahat çünkü önceki 2 arıza olayında da hararet biraz yüksekken başıma geldiğine inandığım için,radyatörün su eksiltmesini de çözmüşüm nasılsa, bir damla su eksilmiyor ve hararet sürekli 88-90 civarı ya günlerdir, sanki bir daha hiç arıza lambası yakmayacakmış gibi rahatım
üçüncü lamba
bir anda arıza lambası yanmaya başladı- stop etmedi ama o an dur kalkta idim, rölanti 800-1000 arasında hızlı gezinmeye-motor sarsıntılı çalışmaya, ara sıra avans vurması gibi şakırtılı sesler duyurmaya başladı..
aldım kenara- stop et- bekle- çalıştır taktiği..
tabi işe yaramadı bu defa ve, sanırım farklı bir arıza diyerek hemen oracıkta kod okudum,
verdiği kodlar
P335- bu tamam, daha evvel de 1 kere vermişti - KRANK DEVİR SENS.
P340- eyvallah- baştan beri en istirkarlı verdiği kod- EKSANT.DEVİR.SENS.
ilaveten ilk kez verdiği şu iki kod;
P100- HAVA KÜTLE ÖLÇER
P110- HAVA AKIŞMETRE...
arıza ışığının bu sefer kolay söndürememiş olmam ve önceki iki arıza ile kıyasladığımda arıza modundayken çalışmasındaki farklılık ( sarsıntı- 800-1000 arası gibi rölanti gezmesi , şakırtılı çalışma vs ) bu iki yeni sensörün marifetiydi sanırım,
zira söndürüp normale döndürmek için kutup başı söküp 10 dakka kadar beklemem gerekti her seferinde ve o bekleme sırasında boş durmayıp motorda ne kadar sensör soketi varsa yağzıs kontak spreyi ile temizledim o aralarda..
tekrar çalıştırınca herşey normale dönse de, bu fazla sürmüyordu, en fazla 10 dakkada aynı duruma dönüyordum ve her seferinde arıza kodu okuduğumda, yukarda yazdığım 4 arızayı da okudum..
söndürmek uzun bekleme ve kutup başı falan gerektirdiği için, en son eve dönerken uğraşmadım vurdum yola,
araba sıkışık trafikte dur kalk dışında çok normal gidiyor- performans süper- tabi arıza lambası yanıyor sürekli,
durk kalklarda da o devir çalkalaması itelenme yaptığı için her duruşta tam durmadan boşa attıım arabayı ( araba otomatik )
kalkınca devirin yükselmesiyle beraber herşey nomal zaten, ayağımı gazdan kestiğim anlardaki rölanti gezmesi ve sarsıntılı - kesik kesik çalışma dışında her şey normal yani...
en çok ilgimi çeken ise şu oldu : yaklaşık 10 km.lik çevreyolu sürüşünden sonra (100 km civarı sabit hızda ) arıza lambası kendiliğinden söndü seyir halinde, her şey normal- çalışma normal- rölanti normal-sarsıntı yok falan
tabi çevreyolundan çıktıktan 5 dakka sonra yine başladı sorun aynı şekliyle...
son durumum budur ,
fikirlerinizi bekliyorum
hava akışmetreyi söktüm baktım-içi tertemiz görünüyordu- hiç bir şey sıkmadım- müdahale etmedim-yerine taktım tekrar,hava hortumunun üzerinde geniş soketli olan üzerinde kare şeklinde sensör bulunan ,hava girişi ızgaralı olan yuvarlak plastik boru şeklindeki yapı benim bildiğim akışmetre,
peki bu hava kütle ölçer kodu neyin nesi ? ben ikisi aynı şey diye bilirdim eskiden- yanlış mı biliyorum ?
hava hortumunda filtre kutusundan sonraki ilk küçük sensör- sanırım emiş hava sıcaklığı sensörü- açmışken o da simsiyahtı içindeki direnç benzeri elemanlar- kontak sprey ile tertemiz yaptım dokunmadan temizledim- taktım yerine
o mu yoksa kütle ölçer

ilk lamba: yoğun trafikte dur kalk esnasında aniden stop-çalıştırdıktan sonra arıza lambası ve sıkıntılı çalışma ( koruma modunda çalışma- 4000 devi altı ve randımansız bir çalışma ve çekiş )
hemen tekrar motoru durdurup çalıştırınca söndü- çalışma normale döndü-yola devam.fakat sıkışık trafiği aşana kadar yarım saat içinde 2 kere daha aynı şeyi yaptı.
internette arıza kodu okumayı öğrenip uyguladım ( pin birleştirerek )
p340 verdi- EKSANTRİK DEVİR SENSÖRÜ
yaklaşık bir hafta sonra
ikinci lamba: ağva dönüşü yolda yaktı-stop etti aynı yukardaki çalışmayı yaptı, birkaç defa tekrarladı ama her seferinde yeniden çalıştırınca düzeldi ve yaklaşık bir litre olan eksik suyumu tamamlayıp yola devam ettim, 100 km den fazla süren eve dönüş sırasında bir daha hiç yakmadı.
bu defa dikkatimi çeken şey hararetin 92-95 seviyesine ulaştığı anlarda yakması, daha düşükken asla aynı hatayı vermemesi oldu-zira ağvadan dönüş yoluna çıkarken eksik suyumu tamamlamayı unutmuştum.
o dönemde radyatör altından az bi damlama vardı-çözdüm şu an- bir damla bile su eksiltmiyor ayrıca hararet asla 90 ı geçmiyor ( klima fanı çalışmıyordu,onu da yaptım ve hararetim sürekli 90 altında kalmaya başladı )
tekrar arıza kodu okuduğumda bu defa 340 a iilaveten 335 de verdi
(eksantrik devir sensörü ve krank devir sensörü bozuk diyordu kısaca)
bu konuları araştırırken, bu gün daha farklı birşey oldu çevre yolunda
herşey normal ilerliyorum ( kafam da rahat çünkü önceki 2 arıza olayında da hararet biraz yüksekken başıma geldiğine inandığım için,radyatörün su eksiltmesini de çözmüşüm nasılsa, bir damla su eksilmiyor ve hararet sürekli 88-90 civarı ya günlerdir, sanki bir daha hiç arıza lambası yakmayacakmış gibi rahatım
üçüncü lamba
bir anda arıza lambası yanmaya başladı- stop etmedi ama o an dur kalkta idim, rölanti 800-1000 arasında hızlı gezinmeye-motor sarsıntılı çalışmaya, ara sıra avans vurması gibi şakırtılı sesler duyurmaya başladı..
aldım kenara- stop et- bekle- çalıştır taktiği..
tabi işe yaramadı bu defa ve, sanırım farklı bir arıza diyerek hemen oracıkta kod okudum,
verdiği kodlar
P335- bu tamam, daha evvel de 1 kere vermişti - KRANK DEVİR SENS.
P340- eyvallah- baştan beri en istirkarlı verdiği kod- EKSANT.DEVİR.SENS.
ilaveten ilk kez verdiği şu iki kod;
P100- HAVA KÜTLE ÖLÇER
P110- HAVA AKIŞMETRE...
arıza ışığının bu sefer kolay söndürememiş olmam ve önceki iki arıza ile kıyasladığımda arıza modundayken çalışmasındaki farklılık ( sarsıntı- 800-1000 arası gibi rölanti gezmesi , şakırtılı çalışma vs ) bu iki yeni sensörün marifetiydi sanırım,
zira söndürüp normale döndürmek için kutup başı söküp 10 dakka kadar beklemem gerekti her seferinde ve o bekleme sırasında boş durmayıp motorda ne kadar sensör soketi varsa yağzıs kontak spreyi ile temizledim o aralarda..
tekrar çalıştırınca herşey normale dönse de, bu fazla sürmüyordu, en fazla 10 dakkada aynı duruma dönüyordum ve her seferinde arıza kodu okuduğumda, yukarda yazdığım 4 arızayı da okudum..
söndürmek uzun bekleme ve kutup başı falan gerektirdiği için, en son eve dönerken uğraşmadım vurdum yola,
araba sıkışık trafikte dur kalk dışında çok normal gidiyor- performans süper- tabi arıza lambası yanıyor sürekli,
durk kalklarda da o devir çalkalaması itelenme yaptığı için her duruşta tam durmadan boşa attıım arabayı ( araba otomatik )
kalkınca devirin yükselmesiyle beraber herşey nomal zaten, ayağımı gazdan kestiğim anlardaki rölanti gezmesi ve sarsıntılı - kesik kesik çalışma dışında her şey normal yani...
en çok ilgimi çeken ise şu oldu : yaklaşık 10 km.lik çevreyolu sürüşünden sonra (100 km civarı sabit hızda ) arıza lambası kendiliğinden söndü seyir halinde, her şey normal- çalışma normal- rölanti normal-sarsıntı yok falan
tabi çevreyolundan çıktıktan 5 dakka sonra yine başladı sorun aynı şekliyle...
son durumum budur ,
fikirlerinizi bekliyorum
hava akışmetreyi söktüm baktım-içi tertemiz görünüyordu- hiç bir şey sıkmadım- müdahale etmedim-yerine taktım tekrar,hava hortumunun üzerinde geniş soketli olan üzerinde kare şeklinde sensör bulunan ,hava girişi ızgaralı olan yuvarlak plastik boru şeklindeki yapı benim bildiğim akışmetre,
peki bu hava kütle ölçer kodu neyin nesi ? ben ikisi aynı şey diye bilirdim eskiden- yanlış mı biliyorum ?
hava hortumunda filtre kutusundan sonraki ilk küçük sensör- sanırım emiş hava sıcaklığı sensörü- açmışken o da simsiyahtı içindeki direnç benzeri elemanlar- kontak sprey ile tertemiz yaptım dokunmadan temizledim- taktım yerine

o mu yoksa kütle ölçer

