Vectra B Kalorifer Musluğu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan berkay1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Aracım,radyatörde ne kadar su varsa boşaltmıştı. Hararet yükselince haberim oldu. Suyu doldurdum bir gün boyunca test ettim bişey olmadı. İkinci gün aracı klima açık iyice ısısndırdım ve aracın kalorifer musluğundan stop edince su fışkırttığını tesbit ettim. Sonuçta kalorifer musluğunu değiştirdim. Sorun kalmadı gibiydi. Ama dün yine klimayı kapatırken bir su sesi duydum aklıma hemen kalorifer musluğu geldi. Tahminim doğruymuş yarım litre kadar su eksiltmişti. Ş.İ klima açık devirsiz giderken malum aracın ısısı kırmızı çizgiye kdar yükseldiğide oluyor. Bu arada aşırı bir sıkışmamı oluyor acabada buradan suyu boşaltıyor. Ustalara soruyorum bu normal bir durummudur yoksa yapılması gereken bişeyler varmıdır.
 
Geçen sene aynı olay başıma gelmişti. Servis soğutma sisteminin en zayıf noktasının kalorifer musluğu olduğunu ifade etti. Bir nevi emniyet sibopu olarak değerlendirdiler. Yazın İzmir sıcağında hareret ibresi genelde kırmızı bölgede geziniyordu. Büyük fanın zaman zaman devreye girmediğini tesbit ettikten sonra, fan rezistansının değişmesine karar verdik. Su kaybı sorunu bitmişti ama şehiriçi kullanımında hareret ibresi kırmızı bölgeyi adeta mesken tutmuştu. Fan devreye giriyor, su kaybı olmuyordu, yani ibre harici herşey yolunda idi. Geçen ay motora yeni bir şaşi kablosu çektirdim. Şu anda tüm dertler bitti. ( motor şaşi kablosu eskimekten dolayı yeterli hizmeti veremediği durumlarda böyle sanal sorunların yaşandığını duymuştum, doğruymuş.)
 
Geri
Üst