Vectra B DTI kullananlar burda buluşalım

bandem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
725
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
dizel motorlu opellerden herkes anlamıyor. özellikle kullanan ve bu konularda bilgisi olan arkadaşlar burada bilgilerini paylaşırsa kullanıcılar açısından faydalı olur görüşündeyim

ilk sorum şu aracın turbosuna nasıl bakım yapılır bu işin maliyeti çok mudur?
 
A

ast_özgür

Bilgi Girilmemiş
vallahi bu turbo olayı benim de çok kafamı karıştırıyorr yüksek maliyetli bir aksam tabi bakımı yapılıyorrr servislerdee tahminimçe içi temizleniyordur bağlanan kurum atılıyordur yakınlarda servise gidecemm tam olarak yaptıracamm yazarım burayada
 
A

ast_özgür

Bilgi Girilmemiş
daha önceleri dizel araçlar hakında konu açılmışş oradan oku derim baya bir yorum yapılmış dizeller içinn bilgin olurrr
 

bandem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
725
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
araç yakıtı hakkındaki bilgilerinizi iletirseniz sevinirim

benim aracım şehirlerarası 113 kr sehiriçi 225 kr civarı
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
Burası teknik servis. Buluşma yeri Opel Sohbetlerimiz veya Üye Otomobilleri olabilir. Konu yanlış yerde
 

White Veccy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
976
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam Zülfü öncelikle foruma hoşgeldin burada vectra b dtı kullanan insan sayısı bir elin parmaklarını geçmez biri sensin biri benim birde galiba samsundan bir arkadaş vardı :)

Senin turboyla ilgili herhangi bir probleminmi var neden bakım yaptırmak istiyorsun?
 

White Veccy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
976
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Özetle bu işin ustası bir abimizin turbo bakımı ile ilgili yorumlarını paylaşayım;

Malum Araçlarımız Turbo Dizel. Araçlarımızın motorlarında görev yapan turbolar, araçda en yüksek hızda dönen parçayı barındırır...
Günümüz motorlarının turboları dakikada 150-200 bin devire çıkmaktadır..Bu kadar hızlı dönen bir parça haliyle çok fazla ısınmaktadır ve bu parçayı yataklayan burçlar aşınmaktadır..

Turbonun bu aşırı ısnan kısmı ile sadece motor yağı temas kurmaktadır, turboyu yağlamak için içine girip dışarıya çıkan motor yağı aynı zamanda turboyu soğutur..Bu genel olarak motorda da böyledir, Motor yağları sadece motoru yağlamazlar, Motoru soğutur ve temizlerler..

Genel turbo problemlerinin önde gelenleri yataklama burçlarının aşınmasından kaynaklananlardır..Burçlar ile Milin arasındaki boşluk arttığında turbonun balansı bozulur ve sağlıksız çalışmaya başlar. Bir süre sonra pervaneler sağa sola sürtmeye başlar ve turbo kırılır..

Bu problemin önüne Turbolarımıza belli aralıklarla bakım yaptırarak geçebiliriz..Turbo bakımı esnasında aşınan bütün parçalar değiştirilir ve turbomuz yeni gibi olur..

Türkiye de malesef turbo bakımı anlayışı yerleşmediğinden, turbolar çalışamaz duruma geldiklerinde sökülürler ve o saatten sonra komple değiştirilmeleri gerekir..

Türkiye de kullanıcıların ve tamircilerin kafalarına yer etmiş, kalıplaşmış düşüncelerin başında turbo revizyonu randıman vermez, verim alınamaz gibi düşüncelerdir.. Bu tamamen yanlış bir düşüncedir..Günümüzün turbo revizyon teknolojisi çok gelişmiş olup, revizyon tamamlandıktan sonra araç üzerindeki bütün şartları sağlıyabilen gelişmiş simülatörlerle balans ve test edilebilmektedir..

Turbo bakımının maliyeti motorda kullanılan turbonun tipine göre farklılık göstermektedir..Çünkü turboların bakımı için gereken Tamir Takımı her turbo için farklı fiyatlarda dır..Yaklaşık ortalama maliyet 300-400 ytl civarındadır..
 

bandem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
725
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
benim sorunum arabanın kalkışlarında problem yaşaması.

benim bildiğim 2000 motor bir araç kalkışta fırlar. ama benimkisi sanki gazı sonradan alıyor motor sesinden de belli oluyor bu

baskı balatayı yeni değiştirdim belki sorun ondandır diye ancak hiçbir değişiklik olmadı. benim tahminim usta bu işi beceremedi.

üstüne üstlük bir de kalkışta zorlayınca titreme oluyor. yokuşlarda ise kalkışta gazı hemen alamadığı için araba tıkanıyor.

problem çok yani ama yüksek devirde yani 2000'in üstünde hiç bir sorun yok.

bu benim ilk aracım ve çok tedirginim. kullanan arkadaşlar veya bilgisi olanlar yorumlarınızı bekliyorum.
 

mabeyn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
meraba bende de 2000 model dti var. memnunum dti lerin tek sorunu ustasını bulamamak. opelcilerin neredeyse hepsi dizelden anlamıyor. benimde usta buluncaya kadar sorunum oldu. kendisinin de 2000 de aldığı dti si olan usta buldum araç zenit saat gibi. triger yok. bujı yok. uzunyolda benzinliden daha iyi. ben memnunum.
zülfü kardeş kalkarken titreme dediğin muhtemelen egr dendir. onu bir temizlet. Tıkanıyor dediğinde egr den olabilir, 2000 devirin üzerinde sorun olsaydı turbodan olma olasılığı doğardı. bir de aldığın yakıta dikkat.
 

Azad ak

Kayıtlı Kullanıcı
61-Trabzon
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
87
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
dtı birlilteliği

merhaba arkadaşlar benimde size bir sorum olacak bizim aracımız 208.000 km de sizce baskı balata değişmelimiyim
 

Benzer Konular

Üst