vectra b dizel turbo sorunu

onur_ant

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Olmadı kardeşim yaa
Valf ler sağlam araba gitmiyor.
Valf lerin hortumlarin in yerlerini değiştiriyoruz oluyor ama bazen 3500 de kesiyor
Motorun sag tarafında bağlı bi parça var bır ucu westenhause gidiyor alt tarafına da valf den gelen hortum takılıyor.o parçaya emme manifoldundaki Valfin hortumu nu takınca araba düzeliyor sonra yine gitmiyor
ben anlamadım tamirci anlamadı
Nolacak bilmiyorum
 

mikron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Belki de oluyor ama farkında değilsiniz. Şöyle ki:

Siz bu hortumların yerlerini araç çalışır vaziyetteyken değiştiriyorsanız veya söküp takıyorsanız, araba Koruma Moduna geçiyor olabilir (arıza lambası yanmasa bile).

Bu durumda motor belli devri geçmez. Araç kendini korumaya alır.
Tekrar stop edip çalıştırana kadar da normale dönmez.

Sensör ve valflerin sağlamlığından eminseniz, bir de bu hususa dikkat ederek yer değiştirme işlemlerini yapmanızı tavsiye ederim.

İyimser fikrim, hortumların birinde sorun var.


2. seçenek:

Motorun sag tarafında bağlı bi parça var bır ucu westenhause gidiyor alt tarafına da valf den gelen hortum takılıyor.

Burada fren vakumunu kastediyorsunuz sanırım.

Tüm bahsettiğimiz solenoid valfler, kalorifer sistemi ve fren merkezi (westinghouse), bu elemanın ürettiği vakumla çalışıyor.

Eğer vakum yeterince üretilemiyorsa, valflerin de çalışması kararsız olabilir.

Araç dururken rolantide, freni 8-10 kere sık aralıklarla pompaladığınızda fren pedalı aşırı sertleşiyor veya arıza ışığı yanıyorsa, vakum yetersizdir diyebiliriz.

Ayrıca vakumun ürettiği emme basıncını ölçen cihazlar var.

Yanılıyor da olabilirim ama hatırladığım kadarıyla vakum pompasının ürettiği emme basıncı araç rolantideyken 0.66 bar (500 mm Hg) olmalı.

Vakumun üzerindeki westinghouse a giden boru sökülüp yerine ölçüm cihazı bağlanarak bu ölçüm yapılabilir.
 

PUFFDOWG

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
178
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Belki de oluyor ama farkında değilsiniz. Şöyle ki:

Siz bu hortumların yerlerini araç çalışır vaziyetteyken değiştiriyorsanız veya söküp takıyorsanız, araba Koruma Moduna geçiyor olabilir (arıza lambası yanmasa bile).

Bu durumda motor belli devri geçmez. Araç kendini korumaya alır.
Tekrar stop edip çalıştırana kadar da normale dönmez.

Sensör ve valflerin sağlamlığından eminseniz, bir de bu hususa dikkat ederek yer değiştirme işlemlerini yapmanızı tavsiye ederim.

İyimser fikrim, hortumların birinde sorun var.


2. seçenek:



Burada fren vakumunu kastediyorsunuz sanırım.

Tüm bahsettiğimiz solenoid valfler, kalorifer sistemi ve fren merkezi (westinghouse), bu elemanın ürettiği vakumla çalışıyor.

Eğer vakum yeterince üretilemiyorsa, valflerin de çalışması kararsız olabilir.

Araç dururken rolantide, freni 8-10 kere sık aralıklarla pompaladığınızda fren pedalı aşırı sertleşiyor veya arıza ışığı yanıyorsa, vakum yetersizdir diyebiliriz.

Ayrıca vakumun ürettiği emme basıncını ölçen cihazlar var.

Yanılıyor da olabilirim ama hatırladığım kadarıyla vakum pompasının ürettiği emme basıncı araç rolantideyken 0.66 bar (500 mm Hg) olmalı.

Vakumun üzerindeki westinghouse a giden boru sökülüp yerine ölçüm cihazı bağlanarak bu ölçüm yapılabilir.
Bende denedim 3500 deviri geçmiyor firene dediğin gibi yaptım fren sertlesiyor sorunun çözümü ne olabilir


D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

onur_ant

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Dediginiz gibi hava az geliyor hortumlardan
Bunun için ne yapılacak bilmiyorum tamirci bıktı zaten
Kardeşim sanada çok teşekkürler yardım ettiğin icin
 

mikron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende denedim 3500 deviri geçmiyor firene dediğin gibi yaptım fren sertlesiyor sorunun çözümü ne olabilir


D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam özetlersek;

1- İlk olarak mutlaka arıza lambası yanmasa bile araç bir tesbit cihazına bağlanarak arıza kodları okunacak. Yol gösteremiyorsa aşağıdaki adımlar izlenebilir.

2- Tüm vakum sistemindeki hortumlar, kaçak veya tıkanıklık var mı diye kontrol edilecek.

3- Havayla (vakumla) çalışan tüm valfler sağlamlık testinden geçecek. (EGR ve westgate dahil)

4- Hava akışmetre (MAF) ve Manifold basınç sensörü (MAP) kontrol edilecek.

5- Emme manifoldunda kurum sebepli tıkanıklık, işlevsizlik var mı? Kontrol edilecek.

6- Vakum pompasının, fren yönündeki (westinghousa giden) emme basıncı ölçülüp, yeterli vakumu üretip üretmediği kontrol edilecek.

Daha önce de bahsi geçtiği gibi, vakum sistemi kapalı devre ve tamamiyle birbirleriyle bağlantılı, bir diğerinin çalışmasını olumsuz yönde etkileyebilecek elemanlardan oluşuyor.

Yani, manifolddaki hava basıncının düşük çıkmasının asıl sorumlusu MAP sensörü olmayabilir. Orya hükmeden EGR, klepe veya bunları vakumla besleyen diğer elemanlar arızalı çıkabilir.

Son olarak;
Eğer aracınızda bu tarz bir problem yaşıyorsanız, tamirci tamirci gezip zaman ve para kaybedeceğinize, aynı motor koduna sahip başka bir araç sahibiyle dostluk kurmanız menfaatinize olacaktır...:)

Sökebileceğiniz kadar parçayı bir araçtan diğer araca sırayla aktarıp deneme yanılma metoduyla arızayı bulma olasılığınız çok yüksek.
 

PUFFDOWG

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
178
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Hocam özetlersek;

1- İlk olarak mutlaka arıza lambası yanmasa bile araç bir tesbit cihazına bağlanarak arıza kodları okunacak. Yol gösteremiyorsa aşağıdaki adımlar izlenebilir.

2- Tüm vakum sistemindeki hortumlar, kaçak veya tıkanıklık var mı diye kontrol edilecek.

3- Havayla (vakumla) çalışan tüm valfler sağlamlık testinden geçecek. (EGR ve westgate dahil)

4- Hava akışmetre (MAF) ve Manifold basınç sensörü (MAP) kontrol edilecek.

5- Emme manifoldunda kurum sebepli tıkanıklık, işlevsizlik var mı? Kontrol edilecek.

6- Vakum pompasının, fren yönündeki (westinghousa giden) emme basıncı ölçülüp, yeterli vakumu üretip üretmediği kontrol edilecek.

Daha önce de bahsi geçtiği gibi, vakum sistemi kapalı devre ve tamamiyle birbirleriyle bağlantılı, bir diğerinin çalışmasını olumsuz yönde etkileyebilecek elemanlardan oluşuyor.

Yani, manifolddaki hava basıncının düşük çıkmasının asıl sorumlusu MAP sensörü olmayabilir. Orya hükmeden EGR, klepe veya bunları vakumla besleyen diğer elemanlar arızalı çıkabilir.

Son olarak;
Eğer aracınızda bu tarz bir problem yaşıyorsanız, tamirci tamirci gezip zaman ve para kaybedeceğinize, aynı motor koduna sahip başka bir araç sahibiyle dostluk kurmanız menfaatinize olacaktır...:)

Sökebileceğiniz kadar parçayı bir araçtan diğer araca sırayla aktarıp deneme yanılma metoduyla arızayı bulma olasılığınız çok yüksek.

Usta ben cihaza bağlatıım map sensörü arızası verdi bosh marka alıp değiştirdim araç çalışınca arıza ışığı söndür ancak gaza dokununca arıza ışığı yanıyor ayağımı çekince sönüor araçta 3000 deviri geçmiyor bende ki sorun bu valf lere bakıcam inş çözerim
 

onur_ant

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et

bu egr ye giren hortumdan çok çok az hava çekişi var.hortumun ucuna dilimi deydirince neredeyse cekmiyor. baska hortumlara dilimi deydirince çok fena çekiyor.


buradaki valfin altında bir hortum giriş yeri var ama hortum yok.(yıllardır bu şekilde kullanıyorum)


buradaki valflerin altında da hortum girişleri var ama hortum yok (yıllardır bu şekilde biniyorum.)




fan müşürü bozulmuştu aynısını bulamadık 4 fişli. tofaş müşür taktık geçici buda 80de fan açıyor.(bu etki yaparmı bilmiyorum.),

araba şuan canı isterse 5000 deviri görüyor. canı istemesse 3000 de kesiyo.
ama gecen hafta 3000 i hiç geçmiyordu.bu hafta ilerleme var bazen 5 bini görüyor.
 
Son düzenleme:

mikron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
3 solenoid valfin de alt kısmındaki tek uç açık kalacak. Oraya herhangi bir bağlantı yapılmayacak. Bu normal. (Emin değilim ama sanırım vakumun yetersiz kaldığı durumlarda dış havayı buradan temin ediyor veya havayı tahliye ediyor.)

Mutlaka bakmışsınızdır ama tüm hortum bağlantılarının aşağıdaki şekilde yapıldığını tekrar bir kontrol edin:

http://www.opelim.net/forums/1897797-post16.html

------------

1. resimdeki EGR ye giren hortumda, rolantideyken fazla vakum olmaması normal diye düşünüyorum.

Çünkü, rolantideykenEGR valfi normal konumunda (kapalı) kalır. Bu evrede manifolda büyük oranda egzos gazının geri dönüşü sağlanır.

Gaza yüklendikçe valf vakum yardımıyla çekilir, intercoolerdan gelen taze (temiz) hava manifolddan emilir.

Dolayısıyla buradaki emiş gücü gaza basıldığı oranda artacaktır.

EGR valfinin sağlam olduğundan emin misiniz?

------------

Basit ama kesin olmayan bir deneme için;

EGR yi besleyen solenoidden ucu EGR ye bağlı hortumu sökün. Hortum vasıtasıyla vakumu kendiniz yapın, belli bir yere kadar hortumdaki havayı çekince dilinizle tutun.

Bu durumda EGR valfini çekecek ve siz havayı serbest bırakmadığınız sürece sabit tutacaktır.

Valfi geri bırakıyorsa ki bunu hortumdaki basıncın düşmesinden hissedebilirsiniz, arızalıdır diyebiliriz.

Tabii ki bu işlemleri motor çalışmıyorken yapmalısınız.

Şayet EGR sağlamsa suçlu solenoid valf olabilir.

-------------

Aklıma gelen bir diğer soru:

Manifolddan emilen hava yetersiz kalıyor olabilir mi acaba?

Birinci resimin sağ tarafında ve son resimde müşürün sağ çaprazında manifolda giren hortum kesilmiş ve araya alüminyum gövedeli, filtre gibi bir cihaz bağlanmış. Bu orijinalde yok. Nedir bu?

Filtreye benziyor. Eğer öyleyse tıkanmış olabilir mi?
 

onur_ant

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Sabah aracı çalıştırıyorum 500 metre kadar hiç sorun yok sonra kesiyor açılıyor kesiyor açılıyor kafasına göre.
Son resimdekinde blow off var ama 1 senedir kullanmıyorum.
Dediğiniz göre selanoid valf arızalı akü tarafindakilerden ege ye giden valf
 
Üst