Vectra B 2.5 v6 motora uygulanabilen modifakasyonlar ?

wicked087

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaslar baslıktada belirttiğim gibi biraz zor bi motor ama headers takılırmı eksantrik mil değişirmi ? kat iptali, düz boru, varex vs. nası mod. işlemler uygulanır. şuan sadece açık hava filtresi mevcut.
Birde frenleriyle ilgili bir şikayeti olan varmı ? sport ların orj diski kaliperleri ve balataları yeterlimidir değiştirmek gerekirmi.?

Görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim. saygılar.
 

wicked087

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
http://www.opelim.net/forums/uye-otomobilleri/51032-project-vectra-2-5v6.html

bu konuda oldğu gibi çok şey yapılabilir para varsa. Frenlerde zorlanırsa çabuk ısınır,spor araç performansı yok ama ellemeyede gerek yok :)

açıkcası spor mod a alınca baya agresifleşiyo ama yakıtıda baya arttırıyo :D araç otomatik bu arada unutmuşum yazmayı. sıkıntılarım var şanzımanla mesela bazen d de kalkmıyor 1 de kalkıyor. kontak acıp kapatıyorum düzeliyor.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Spor moda almak yakıt tüketimini pek etkilemez :D Önemli olan bikaç nokta var motorun silindir kapaklarının sağlam olması, elektrik tesisatı ve emme manifoldu. Bu üçü sağlamsa katalizör iptal edilerek arkadaki iki susturucu sağlıklı olarak arabanın üzerinde kalmalı. Ek olarak o taktığınız açık hava filtresini söküp kutu içine k&n veya pipercross kutu içi filtre takmanız ve tampona giden boru yerine Astra-Vectra-Meriva-Corsa gibi arabaların hava filtre şnorkeri bağlayıp panjurdan temiz hava almanız gerekiyor, aksi taktirde kaput altındaki sıcak havayla güç alamaz motoru bayarsınız...
170hp/230nm stock motor değeri sıradan bir yazılımla 190hp/250nm seviyesine çekilebiliyor. AFR göstergeniz varsa sabit250nm güçle birlikte 200hp seviyesini çok rahat geçersiniz, eksantrik millerini değiştirmeniz de bir halta yaramaz çünkü 4 ileri klasik otomatik şanzıman var, motorun ürettiği torku her daim yerle bir edeceğinden dolayı yapacağınız uçuk uygulamalar sadece cebinizden para çarpıp kağıt üzerinde görünen hayali beygirler ekler arabaya, otomatik şanzımanlı atmosferik arabaya mekanik müdahalede bulunmayın.
Eğer arabanız manuel olsaydı, yapacağınız ilk şey diferansiyeli değiştirip volan'ı hafifletmek, ve arabanın önemli bakımlarını yapmak olabilirdi. Motoru en ufak güçlendirmeden en azından 50beygir kazanç hissettireceğinden şüpheniz olmazdı, opel'in en büyük performans engeli uzun şanzıman oranları ve eşşek ölüsü gibi volan ağırlığıdır. Soru olursa cevaplarım.
 

wicked087

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
aracı alalı 2 ay oldu. v6 dan anlayan ustaylada yeni tanıştım daha motoruna tam bakamadık haftaya trigerini değiştirmeyi planlıyorum o zaman iyice bakarız bahsettiğiniz hususlara daha doğrusu bakmaya calısırız :) elektrik tesisatından şüpheliyimya hadi hayırlısı. hava filtresi uyarını dikkate alıcam :good:
şanzımanda sıkıntılar var gibi zaten manuele çevirsem bana sıkıntı yaratırmı ? f28 getrag 6 ileri takılırmı mesela ? evet sanırım 15 kg civarı volan, 5kg a indiriliyormus.

Spor moda almak yakıt tüketimini pek etkilemez :D Önemli olan bikaç nokta var motorun silindir kapaklarının sağlam olması, elektrik tesisatı ve emme manifoldu. Bu üçü sağlamsa katalizör iptal edilerek arkadaki iki susturucu sağlıklı olarak arabanın üzerinde kalmalı. Ek olarak o taktığınız açık hava filtresini söküp kutu içine k&n veya pipercross kutu içi filtre takmanız ve tampona giden boru yerine Astra-Vectra-Meriva-Corsa gibi arabaların hava filtre şnorkeri bağlayıp panjurdan temiz hava almanız gerekiyor, aksi taktirde kaput altındaki sıcak havayla güç alamaz motoru bayarsınız...
170hp/230nm stock motor değeri sıradan bir yazılımla 190hp/250nm seviyesine çekilebiliyor. AFR göstergeniz varsa sabit250nm güçle birlikte 200hp seviyesini çok rahat geçersiniz, eksantrik millerini değiştirmeniz de bir halta yaramaz çünkü 4 ileri klasik otomatik şanzıman var, motorun ürettiği torku her daim yerle bir edeceğinden dolayı yapacağınız uçuk uygulamalar sadece cebinizden para çarpıp kağıt üzerinde görünen hayali beygirler ekler arabaya, otomatik şanzımanlı atmosferik arabaya mekanik müdahalede bulunmayın.
Eğer arabanız manuel olsaydı, yapacağınız ilk şey diferansiyeli değiştirip volan'ı hafifletmek, ve arabanın önemli bakımlarını yapmak olabilirdi. Motoru en ufak güçlendirmeden en azından 50beygir kazanç hissettireceğinden şüpheniz olmazdı, opel'in en büyük performans engeli uzun şanzıman oranları ve eşşek ölüsü gibi volan ağırlığıdır. Soru olursa cevaplarım.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracı alalı 2 ay oldu. v6 dan anlayan ustaylada yeni tanıştım daha motoruna tam bakamadık haftaya trigerini değiştirmeyi planlıyorum o zaman iyice bakarız bahsettiğiniz hususlara daha doğrusu bakmaya calısırız :) elektrik tesisatından şüpheliyimya hadi hayırlısı. hava filtresi uyarını dikkate alıcam :good:
şanzımanda sıkıntılar var gibi zaten manuele çevirsem bana sıkıntı yaratırmı ? f28 getrag 6 ileri takılırmı mesela ? evet sanırım 15 kg civarı volan, 5kg a indiriliyormus.

F28 getrag takılırsa o araba motor gücünü 6ya bölerek çok güzel yürür, otomatik vitesten çok daha verimli ve sorunsuz olur ama arabanızın motor kondüsyonunun fabrikasyon verisine uzaktan yakından alakası olmayacağı için F20 bile çok güzel iş görebilir.
Volan konusuna gelince, 4-5kg volan ile patlayan kaç tane honda 106GTI falan var sayısını ben bile bilmiyorum, yarı yarıya veya %40 hafifleme ideal olabilir ki gerçi şanzıman değişeceği için yeni takılan şanzımanın volanı üzerinden oynama yapılır ona göre yeni hesaplar falan filan, X25XE de yüksek devir çevrmeye yatkın bir motor olmadığından aşırı hafif volan takıldığında, motorun çevirdiği devir , arabanın ivmelenmesini kötü yönde etkileyebilir. Eğer Alfa 156 2.5 V6 veya 3.2GTA volan ölçüsüne dair bilgi edinebilirseniz birebir uygulamanızı tavsiye ederim, motor gücünü yola en iyi aktaran önden çekişli v6 arabalar olduğunu düşünüyorum.

Motora modifiye yapmadan önce o otomatik şanzımandan kurtulup manuele çevirin arabayı ve yağ olarak 75w-80 ya da 75w-90 gibi dişli yağı kullanın, ATF koymaya yeltenen usta görürsenüz ağzına kürekle vurun :D Şanzıman yenilendikten sonra motor gücü yetersiz kalırsa burada beyin fırtınası yaparız beraber :D
 
Son düzenleme:

wicked087

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
acelem yok zaten iyice bilgi veri toplayıp girişicem. volanıda iyi araştırmam lazım aynen. otomatik şanzımanı verip ve üstüne 1000 lira gibi bi rakamla sağlam bi manuel bulursam hemen değiştiririm gerçi. manuele çevirdikten sonra kronik sorun olmasından korkuyorum birazda. yazılımlada oynanması gerekicek dimi ?

F28 getrag takılırsa o araba motor gücünü 6ya bölerek çok güzel yürür, otomatik vitesten çok daha verimli ve sorunsuz olur ama arabanızın motor kondüsyonunun fabrikasyon verisine uzaktan yakından alakası olmayacağı için F20 bile çok güzel iş görebilir.
Volan konusuna gelince, 4-5kg volan ile patlayan kaç tane honda 106GTI falan var sayısını ben bile bilmiyorum, yarı yarıya veya %40 hafifleme ideal olabilir ki gerçi şanzıman değişeceği için yeni takılan şanzımanın volanı üzerinden oynama yapılır ona göre yeni hesaplar falan filan, X25XE de yüksek devir çevrmeye yatkın bir motor olmadığından aşırı hafif volan takıldığında, motorun çevirdiği devir , arabanın ivmelenmesini kötü yönde etkileyebilir. Eğer Alfa 156 2.5 V6 veya 3.2GTA volan ölçüsüne dair bilgi edinebilirseniz birebir uygulamanızı tavsiye ederim, motor gücünü yola en iyi aktaran önden çekişli v6 arabalar olduğunu düşünüyorum.

Motora modifiye yapmadan önce o otomatik şanzımandan kurtulup manuele çevirin arabayı ve yağ olarak 75w-80 ya da 75w-90 gibi dişli yağı kullanın, ATF koymaya yeltenen usta görürsenüz ağzına kürekle vurun :D Şanzıman yenilendikten sonra motor gücü yetersiz kalırsa burada beyin fırtınası yaparız beraber :D


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 04:04 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 04:03 ----------

bu arada f20 lerdemi getrag ? ayrıca bi sıkıntı olursa yedek parça bulunurmu. sanırım artık üretmiyolarmış.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
acelem yok zaten iyice bilgi veri toplayıp girişicem. volanıda iyi araştırmam lazım aynen. otomatik şanzımanı verip ve üstüne 1000 lira gibi bi rakamla sağlam bi manuel bulursam hemen değiştiririm gerçi. manuele çevirdikten sonra kronik sorun olmasından korkuyorum birazda. yazılımlada oynanması gerekicek dimi ?



---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 04:04 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 04:03 ----------

bu arada f20 lerdemi getrag ? ayrıca bi sıkıntı olursa yedek parça bulunurmu. sanırım artık üretmiyolarmış.



Yalçın Kıruç ismine odaklanın, her türlü beyin şanzıman ve yedek parça temini yapıyor kendisi. Opel'in o dönemki şanzımanlarının çoğu GM-Getrag ortaklığıyla yapıldı diye biliyorum, şimdiki F17-F35-F40 gibi şanzımanlar GM etiketli, getrag gm pek farketmez, corvette üzerinde de gm F40 şanzıman var, eşşek gibi sağlam şanzımanlar bunlar, kronik sorunu yaşatmaz F18 harici, 136hplik vectralarda bile sorunsuz diferansiyel bulunmuyor. Sizin arabanın üzerine takılabilecek ve en kolay bulunabilecek şanzımanlar F23-F25-F20-F28 olarak aralarından seçeblirsiniz, hatta CR kodlu diferansiyele sahip şanzıman takarsanız zaten arabanın acayip iyi gittiğini göreceksiniz, kısa şanzıman çok önemli 3. kez tekrar ediyorum lütfen kısa şanzıman yapın 3. viteste 175 yapmanızın hiç bi önemi yok 145 yapsın ama son viteste devir kesiciye girsin.
 

wicked087

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
bende o yüzden getrag istiyorum cok sağlam evet. ilk f28 tercihim olmazsa f23 o zaman. cr kodlu olmasının ne fark var acaba ?

Yalçın Kıruç ismine odaklanın, her türlü beyin şanzıman ve yedek parça temini yapıyor kendisi. Opel'in o dönemki şanzımanlarının çoğu GM-Getrag ortaklığıyla yapıldı diye biliyorum, şimdiki F17-F35-F40 gibi şanzımanlar GM etiketli, getrag gm pek farketmez, corvette üzerinde de gm F40 şanzıman var, eşşek gibi sağlam şanzımanlar bunlar, kronik sorunu yaşatmaz F18 harici, 136hplik vectralarda bile sorunsuz diferansiyel bulunmuyor. Sizin arabanın üzerine takılabilecek ve en kolay bulunabilecek şanzımanlar F23-F25-F20-F28 olarak aralarından seçeblirsiniz, hatta CR kodlu diferansiyele sahip şanzıman takarsanız zaten arabanın acayip iyi gittiğini göreceksiniz, kısa şanzıman çok önemli 3. kez tekrar ediyorum lütfen kısa şanzıman yapın 3. viteste 175 yapmanızın hiç bi önemi yok 145 yapsın ama son viteste devir kesiciye girsin.


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 14:31 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:27 ----------

http://www.courtenaysport.co.uk/v6-tuning/info_21.html

verdiğim linkte bicok şeyden bahsediliyo. f23 şanzımann uygun oldugu yazıyo vs. bakalım ne kadarını yapabilceğiz.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
CR kodu kısa oran anlamına gelir, WR uzun oran demektir. Kısa oranda daha çabuk devir doldurursunuz, gücün yere aktarımı daha rahat olur. Hele şanzımana uygun mekanik kilit bulunduğu taktirde yol tutuşu da belirgin oranda artar, tork steer denen gaza abanarak arabayı toplama gibi bir şansınız da oluyor.
 
Üst