Vectra b 2.0 136hp "nasıl performans arttırırım?"

TuRkiShPoWeR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2010
Mesajlar
786
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Başlıktada belirttiğim gibi 136hp aracımı çoğu arkadaş bilir.yaklaşık 7000km de yağ değiştiririm çok titizim 8 bin km kadar önce sübaplar, iticiler lastikler komple değişti, motor elden geçti şu an çok memnunum ancak aracımın performansını çok fazla masraf yapmadan arttırmak istiyorum.Ayrıca yapacağım uygulamalar aracıma zarar vermemeli.Bu şartlar altında 136hp olan aracımı 150-160hp lere nasıl çıkartabileceğim hakkında değerli fikirlerinizi paylaşmanızı istiyorum.Performans arttırımı sırasında parça ihtiyaçlarım için de yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkür ederim...
 
Gt motoru egzantrikli ve yazılımlı bir x20xev dir. Egzantrik ve yazılım ile 150 HP ve üstü değer alırsın rahatlıkla.1000-1500 TL egzantriklere , yazılım içinde 500-1000 TL arası giderin olur diye tahmin ediyorum.Daha ucuza hissedilir bir güç artışı zor.
 
Sen bari sorma yahu :)

x20xev in hp gücünü arttırmak bir deveyi hendek atlatmaktan zordur şu durumda 2500-3000 tl yi bulur.sat git bir gt al :D
 
Araca zarar vermeden derken,
Ben gt yaptım. 3 kez şanzuman kırdım, 1 kez difransiyel-ayna maruti. Sonra öğrendim Gt de o da farklıymış. Çıkma 1 hafta aradım buldum, kurtuldum sorundan. f18 şanzumanın dayandığı tork adından bellidir. 150hp güc ve artan torka dayanamıyor bilgine.
 
masraf edeceğime arabayı satıp güzel bi 2.5 alırsan iyibir performans arttırmış olursunuz bence...
 
Araca zarar vermeden derken,
Ben gt yaptım. 3 kez şanzuman kırdım, 1 kez difransiyel-ayna maruti. Sonra öğrendim Gt de o da farklıymış. Çıkma 1 hafta aradım buldum, kurtuldum sorundan. f18 şanzumanın dayandığı tork adından bellidir. 150hp güc ve artan torka dayanamıyor bilgine.

Şanzıman kırma olayını ben anlamıyorum hiç, çok sık duyuyorum ve hani kinaye olsun diye sormuyorum. Şanzıman kırıldığında çalışma aksak ve verimsiz bir hal mi alıyor, yoksa bildiğin dağılıp, çatır kütür kırılma meydana gelip şanzıman tamamen kitleniyor ve tamamen olduğu yere çakılıyor mu araç.
Hazır çıkma şanzımanlar konusunda bilginiz varken bir soru da sormak istiyorum. Bu vectra c 1.9 cdti manuel şanzımanları var 6 ileri ve malumunuz tork konusunda oldukça dayanıklı şanzımanlardır. Onlardan çıkma veya sıfır alıp herhangi bir vectraya B C farketmez dişli oranlarıyla oynayarak uyarlamak mümkün müdür acaba ve ortalama bir fiyat konusunda fikrinizi almak isterim.
 
Başlıktada belirttiğim gibi 136hp aracımı çoğu arkadaş bilir.yaklaşık 7000km de yağ değiştiririm çok titizim 8 bin km kadar önce sübaplar, iticiler lastikler komple değişti, motor elden geçti şu an çok memnunum ancak aracımın performansını çok fazla masraf yapmadan arttırmak istiyorum.Ayrıca yapacağım uygulamalar aracıma zarar vermemeli.Bu şartlar altında 136hp olan aracımı 150-160hp lere nasıl çıkartabileceğim hakkında değerli fikirlerinizi paylaşmanızı istiyorum.Performans arttırımı sırasında parça ihtiyaçlarım için de yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkür ederim...

Hocam aracınızın gücünü neden artırma gereği hissettiğinizi tespit etmek gerek en önce. Standart olarak da iyi kötü giden bir arabaya sahipsiniz, beygir artırmaktan önce aracın önden kaymasını engellemek gibi bir müdahalede bulunmanız gerek, bir benzerini de ben kullanıyorum... Ara hızlanmalardan şikayetçiyseniz çıkma Omega-B emme manifoldu + cold air intake(soğuk hava girişi) + yazılım ile daha iyi hava emişi ve tok bir emiş sesi alırsınız o da sizi tatmin eder mi emin değilim.
 
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.Aracımı satmayı düşünmüyorum aracımdan çok memnunum.Gt lerdeki şanzıman f18 ve zaten gt nin torku bizim araçlarla neredeyse aynı.f23 getrag şanzımanın verilerine baktığımda daha yüksek güç ve torklara dayanabildiğini okumuştum iyi hatırlıyorum.Zaten aracımda çok fazla bir artış istemiyorum.Dediğim gibi 150hp ve üstü gayet hoş olur.Mesela açık hava filtresi+katalizör iptali+headers+yazılım ile egzantrikle oynamadan maksimum kaç hp alırım.Değerli cevaplarınız için çok çok teşekkür ederim tekrardan.

Edit:Aracımın jantlarını 16 ya çıkartıp primacy3 lastiklere geçince önden kayma kayda değer biçimde azaldı.Alt takımıda komple yaptırdım zaten.Üste kule gergisi düşünüyorum ama ne kadar mantıklı olur çelişkideyim.
 
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.Aracımı satmayı düşünmüyorum aracımdan çok memnunum.Gt lerdeki şanzıman f18 ve zaten gt nin torku bizim araçlarla neredeyse aynı.f23 getrag şanzımanın verilerine baktığımda daha yüksek güç ve torklara dayanabildiğini okumuştum iyi hatırlıyorum.Zaten aracımda çok fazla bir artış istemiyorum.Dediğim gibi 150hp ve üstü gayet hoş olur.Mesela açık hava filtresi+katalizör iptali+headers+yazılım ile egzantrikle oynamadan maksimum kaç hp alırım.Değerli cevaplarınız için çok çok teşekkür ederim tekrardan.

Edit:Aracımın jantlarını 16 ya çıkartıp primacy3 lastiklere geçince önden kayma kayda değer biçimde azaldı.Alt takımıda komple yaptırdım zaten.Üste kule gergisi düşünüyorum ama ne kadar mantıklı olur çelişkideyim.

kule gergisi aracın esnekliğini kısıtladığından rahatlığı bozacaktır, denemediğimden bilmiyorum ancak yol tutuşu artırdığı söyleniyor. Açı hava filtresi de araca bağlı olarak 4-5 beygir güç azaltır, sıcak hava yanma kalitesini düşürür, gürültü istemiyorsanız cold air intake kitleri var tertemiz hava çeker aracınız, emme manifoldu işini düşünün derim, carıl carıl subap sesi duyacağınıza biraz tok ve gürül gürül ses duyarsınız ve belirgin olarak güç artışı yaşarsınız, yazılım ile birlikte 20 hp gibi bir rakamdan bahsediyorlar.
 
2.5 o kadarda kuvvetli araç değil benim görüşüm 2.0 CDX alıp yaptırım hepsini geçin derim ben
 
Geri
Üst