Vectra a kalerüfer sorunu

sempatic75

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
49
Arkadaşlar lütfen yardim edin 94 model a kasa vectramin kalerüferi hararet yükselip fan açana kadar mükemmel olmasada biraz isitiyo yalniz fan açtiktan sonra içerde sanki klima açilmiş gibi soğuk hava üflüyor termostati ,kalerüfer radyatörünü ve tüm hortumlarini değiştirdik sicak soğuk düğmesinin arkasini bile söktük açikmi kaliyo diye ama usta ben bunun içinden çikamiycam dedi ve birakti.kurtarin beni kafayi yiycem 1 haftadir sökmediğimiz yer kalmadi murat namli kastamonu
 
hortum bağlantıyerinde ahtapot var onu devre dışı bırakıp direk hortumları bağlayın
 
su pompasin danda kaynaklaniyor olabilir..
 
arkadaşlar aynı sorun bende war kalerüfer önceden nasıl ısıtırdı içeriyi şimdi isee sanki hiç üflemiyo gibi geliyo muhtemelen kalerüfer peteğinde bi sorun war die düşünüyorum tıkanıklık war galiba kaca çıkarız bu işten arkadaşlar lütfen yardım
 
Hortumlar kontrol edildiğine göre, termostat derecesi düşük olabilir, su seyiyesi eksik olabilir.
 
MUHTEMEL ARIZA NEDENLERİ

1-Kalorifer petekleri tıkalı.Tesbiti:Peteklere giren su sıcaklıkları aynı ise sorun yok.ancak girişve çıkış arasında ısı farkı varsa petek tıkalıdır.
2-Devirdaim problemli:Tesbiti:motor sürekli hararet yapar.Yaz veya kış farketmez
3-Termostat arızalı:Tesbiti:Motor ısısı bir yere kadar gelir.Uzun yolda veya biraz hızlanınca hararet mavi çizgiye kadar iner(Açık kalmışsa ).Yada tam tersine motor sürekli hararet yapar.(Kapalı kalmışsa).
4-Ara hortum ve ahtapot denilen su bağlantısını 4 e bölen parça tam olarak kapalı veya yarım açıktır.Bu nedenle sıcak su motorda döner.Ancak kalorifer peteklerine tam olarak sıcak su gelmediği için sadece ılıtmakla kalır.Tam sıcak vermez.(BENİM BAŞIMA GELDİ).Çözüm olarak hortumları geliş ve gidiş bağlantıları düzgün mü değilmi birde sıralı veya normal sistem takarken araya T tabir edilen parçalar ile hortumları kesip birleştiriyorlar.Halbuki opellerde T atmaya gerek yokmuş.Ben düzelttirdim.ısı biraz fark eti.Petekleri şişlettim.Termostat değişti olmadı.Ancaakkkk en son olarak arada Ahtapot tabir edilen parça çıkartılıp yerine düz boru eklenince sorun çözüldü.Yaza klima için tekrar takılacak o ayrı.
5-Havalandırma kapakları tam olarak kapatmıyor olabilir.Sıcak soğuk koluna bağlı telde gevşeme veya kopma varsa kapaklar tam kapanmadığı için araya soğuk hava alıp ısıyı düşürür
6-Kalorifer peteği tam yerine oturmamış ise yine ısıda büyük düşüş yaşanır.Umarım çözüm bulursunuz.Konu hakkında tecrübe veya bilgi olan arkadaşlarda ekleme yaparsa daha şık olur.Selamlar
 
Teşekkürler orhan kardeş açiklamalarin için ama ben bunlarin hepsini denedim bir tek ahtapot dediğin parçaya vede kimilerinin dediği gibi conta yanik olup olmadiğina bakacam başka çare kalmadi
 
Dostum
Bence sorun lpg varsa aracından olabilir.Birde radyotör sistemini kimyasal temizleme yaptır.Ek olarak antifiriz eksit etme .
 
Bülent arkadaşim lpg olan arabalar isitmazmi diyosun yani birde kimyasal temizlik ne onu açiklarmisin
 
lpg li araçlar ısıtır.benimkide lpg li.onunla ilgisi yok.arkadaşın dediği yalnış bağlantı herhalde.benim ilk önce sıcak su peteklere daha sonra lpg beynine gidiyor.zaten o zamanda lpg ye geçme derecesine anca ulaşıyor.senin baktıracağın tek yer arabanın kaputunu aç.kalorifer hortumlarının bağlandığı yerde plastikten birparça ve .bir elin dört parmagına benziyor.orada bağlantı sadece bir parmak havada gibi.o parçayı aradan çıkartırsan sorun kalmaz sanıyorum
 
Son düzenleme:
Geri
Üst