vectra 2001 modellerde benzinden lpg geçiş süresi ne olmalıdır?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Yell
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Yell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
134
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Benim 2001 model vectram var. Atiker lpg dönüşüm kiti takıldı. İlk ayarlarda benzinden lpg ye geçiş süresi 35 dereceydi bugün araba soğukken ve lpgye geçtikten sonra bir silkeleme - gaz yememe yaptı. Lpg servisine gittim ayarını 40 derece yaptılar. Bu sizce normal bir derecemidir? Benim bildiğim genelde 35 derece olarak biliyordum.Ayrıca silkelemeyi neden yapmış olabilir ? Lütfen bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar varsa paylaşırsanız sevinirim.
 
ben de çarsamba taktırdım dereceyi 30 yaptık sıkıntı yok baska bi problem olabilir
 
30derecede geçiyor benimki de...
 
sıkıntı yaşadın mı bahadır geçis sıcaklığından kaynaklanan birde kısın kaç derecede geçiyor 40 a çıkarıyor musun
 
sıkıntı yaşadın mı bahadır geçis sıcaklığından kaynaklanan birde kısın kaç derecede geçiyor 40 a çıkarıyor musun
lpg takıldı takılalı aracı çalıştırınca hemen hareket etmiyorum motor biraz ısınsın diye açıkçası. eğer hareket halindeysem sabahları ilk lpgye geçişte biraz sarsıntı yapıyor ama çok az bir süre diyim.. 20-30 sn anca sürüyor maksimum. 40a çıkaracağımı sanmıyorum... zaten dediğim gibi yürümeden önce rölantide bekliyorum biraz.
 
italyan olmayan kitlerde genellikle var bu sorun; benim aracımda da var; aracın lpgye geçiş şeklini 30 derece ve 3000 devir yaptırın; rölantideyken gaza geçmesin; oazaman farkedebilir,eğer düzelmezse 35 ve yine olmazsa 40 dereceyi deneyin; ben hareket halinde lpgye geçersem yapmıyor ama rölantide durduğu yerde geçerse yapıyor...
 
ben voltran kullanıyorum, yazın 30 derece kısın 25 derece yaptırıyorum ayarı. ve bugune kadar hıc sılkeleme gaz yememe sorunu olmadı..
 
arkadaşlar araç ilk önce benzinde çalışıyor aksi takdirde direkt lpg ile çalışırsa motor soğuk olduğu için gazı çiğ atıyor yani tam manasıyla yanma olmuyor. bunu önlemek maksatlı önce benzinde çalışıp motor ısınıca gaza geçiyor. tabiki ilk olarak benzinde çalışması aşınmayıda azaltıyor. lpg 30-45 derece arasında sağlıklı yanabiliyor. bu yüzden bir sıkıntı yok görünüyor.
 
lpg uygulamalarında en büyük hata sıvı haldeki lpg nin motor suyu ile ısıtılıp gaz haline dönüşmesi için içinde dolaştığı regülatör denilen parçanın emme manifolduna uzak monte edilmesidir,özellikle kışın regülatörde ısınıp gaza dönüşen lpg burdan uzunca ve buz gibi bir boru ile enjektörlere iletiliyorsa tekrar sıvı hale dönüyor ve tekleme,silkeleme kısaca verimli yanmama sorunları ortaya çıkıyor...
 
lpg uygulamalarında en büyük hata sıvı haldeki lpg nin motor suyu ile ısıtılıp gaz haline dönüşmesi için içinde dolaştığı regülatör denilen parçanın emme manifolduna uzak monte edilmesidir,özellikle kışın regülatörde ısınıp gaza dönüşen lpg burdan uzunca ve buz gibi bir boru ile enjektörlere iletiliyorsa tekrar sıvı hale dönüyor ve tekleme,silkeleme kısaca verimli yanmama sorunları ortaya çıkıyor...
Hocam bu anlattığınız sıvı hale dönme olayı motor ısındığı zamanda olurmu.
 
Geri
Üst