Öncelikle Selamlar
94 Model Vectra 2.0i arabama yaklaşık 1.5 sene termostatı olmadan bindim.
Hiç bir şikayetim olmadı.Yazları gayet rahat(sadece şehir içinde çok yavaş
giderken hararet 100'C ye gelirken fan çalışır ve normale dönerdi) ,kışları da bulunduğum yer ılık olduğu için hiç bir sorunum olmadı.Uzun yola gitsem bile gösterge ibresi mavinin biraz üzerinde durur,arabanın benzin tüketiminde hiç bir artış olmadan arabamı kullandım.
Geçen Nisan ayı başlarında arabam 180.000 km'ye ulaşınca 3. Triger kayışı değişimi için özel servise gittim.
Serviste triger kayışı+ devirdaim değişti (Eski kayışlar nasıl diye sordum.Usta:Abi daha üzerindeki yazılar olduğu gibi duruyor dedi.)
Termostat sorununu söyledim,
değiştirdik.Ön Amortisörler + takozlarını, rotillerini değiştirdiler.Yeni yağ +
yağ filtresini değiştirdiler.Bir adet aks körük lastiği değişti.
Aaaa araba top gibi olmuştu.Yolda zıp zıp gidiyordu.(Maşallah)
Bir hafta sonra yolda giderken hararet göstergesinin devamlı 95'i biraz
geçe durduğuna dikkatim çekildi.(Hiçte alışkın olmadığım gibi)
Yine yokuşlu yollarda gösterge devamlı 100'C ye yakın duruma geliyordu.
Tekrar aynı servise gittim.
Önce fan müşirine baktılar:
Eski siyah olanı gri renkte olanla değiştirildi.Bu sefer hararet 102-103'C ye
gelince fan açmaya başladı.Bunun normal olmadığını söyledim.Bu sefer radyatörde sorun olduğunu tıkanma olabileceğini,geçen bakım yapılırken radyatöre antifriz konulduğunu bunun da radyatörde kireç çözücü gibi etki yaptığını kir ve pasları çözerek kanalları tıkadığını söylediler.(Ki geçen sefer termostat değişiminde antifriz konmamış sadece su konmuştu).
Radyatörün şişlenmesi gerektiğini söylediler.Çok zamanım olmadığını söyleyince Radyatöre su tutuldu, tabiki bir hayli paslı su aktı.Tekrar su doldurup motoru çalıştırdığımızda pek fazla bir değişikliğin olmadığını gördük.(yani hararet göstergesi 96-97' de duruyordu.Şimdi ise 95'te duruyor) Tekrar üzerinden çıkan siyah fan müşirini taktık.
Bu sefer gösterge 100'C ye gelince fan açıyor fakat fan (uzun yola gidince bile) durmuyordu.
Tekrar gri fan müşirini taktık ve yola çıktım.
Şimdiki durum şöyle: Sabah arabayı çalıştırıp yola çıkıyorum.Sonra hararet göstergesi hızla yükselip 1,5 km (30-40sn.) sonra 100'C ye ulaşıp 95'C ye düşüyor.Uzun yolda orada kalıyor fakat yavaş giderken hemen 102-103'C ye gelip fan çalışıyor. ( bence 90’C normal, 100’C normal değil )
Başka ustalara da sordum sorunun termostat ta olabileceğini Bu model arabaların radyatörlerinin aliminyum olduğunu şişleme yapılmasının bir fayda sağlamayacağını söylediler.
Bazıları da yaz olduğu için termostatı iptal ettirmemi ve kışın
yeniden taktırmamı söylediler.
Arada keşke yeni termostat taktırmasaydım diye düşünüyorum.Üstte anlattığım bakımları yaptırdıktan sonra arabanın ayarları kaçtı.
Şimdi sorun ne olabilir ve benim ne yapmam lazım ? Teşekkürler.