- Katılım
- 18 Ocak 2007
- Mesajlar
- 635
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 62
Vectra92 ne söylerse dogru söyler….
Son düzenleme:
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
çok güzel açıklama yapmıssın bravoaracın motorunun birtakım soğutma sistemi vardır.
bir tanesi radyatör içinde dolaşan ve termostat(ve devirdaim) vasıtasıyla motor bloğunun içinde dolaşan sudur(antfrizli yada değil).
öncelikle uzun bir yazı olacak gibi görünüyor,özür dilerim.
motorun soğutulmasındaki büyük rolü olan parçalar
a)termostat
b)devirdaim
c)radyatör
d)fan müşürü
1-termostat motorun soğutulmasındaki en önemli parçalardan biridir.motor bloğundaki suyla radyatör içerisindeki suyun yer değiştirmesini sağlar.su belli bir sıcaklığa ulaşınca termostat kendini yavaş yavaş açmaya başlar.termostat iki şekilde arızalı olabilir.birincisi açık kalmış olabilir.açık kalırsa motor sürekli soğuk çalışır ve yakıt tüketimi artar.ikincii olarak termostat arızalı olursa kapalı kalabilir(içerisindeki civa görev yapmaz)buda aracın motorunun gereğinden fazla ısınmasına neden olur.açık kalması kapalı kalmasına göre daha iyidir.çünkü hararet yapmış bi arabanın masrafı daha ağır olacaktır.
2-devirdaim.adı üstünde zaten devirdaim.suyu devirdaim yapan pompa.arızalı olunca suyu pompalayamayacağı için araç hararet yapabilir.zamanında farkedilmezse tabii.
3-radyatör.motor bloğuna giren suyun soğutulmasına yardımcı olur.fanı vasıtasıyla suyu soğutarak hararetin düşmesini sağlar(suyun soğutulmasındaki kasıt klima gibi değildir.90 derece olan sıcaklığın örnek olarak 60 dereceye düşürülmesidir)
4-fan müşürü: görevi aracın radyatörünün içindeki suyun soğutulmasına yardımcı olmaktır.fan müşürü arızalı olan araçta fan zamanında açmaz ve suyun soğutulmasına yardımcı olamaz.fan ile termostat birbirlerine çok benzer çalışırlar.yani sıcaklığa bağlı olarak.
şimdi gelelim asıl meseleye.buraya kadar okuduysanız.
araçta su eksiltme yok ise hiçbir şekilde araçta suyla alakalı olarak conta yanmaz.(daha önce yanmıştır ve yaptırılmamıştır o zaman başka)ammmaa yine söylüyorum araçta su eksiltme yoksa conta yanık olamaz.conta yanık olsa zaten hararet çıkar,duman artar(araç yoğun beyaz duman atar),motor yağı tuhaf olur(görürseniz anlarsınız) .......
arkadaşımızın sorununda dikkat etmesi gereken bi kaç husus var.
1-gerçekten süre 2-3 dakikamı.?
2-fanı manuel olarak açıyormuş radyatör fanı harareti çok fazla düşürmeye yetmez.termostatında yardımı gerekli.eğer arkadaşımız fanı açmayıp hararetin 100 e gelmesini beklese ve eğer fan yine açmıyorsa sorun fan müşüründe sorun var demektir.amaa aracın motorunun ısıtılmasıyla alakalı bir sistem mevcut olmadığı için yinede 2-3 dakika benzetmesi tartışılır.araçlarda herşey soğutma üzerine kuruludur.aracın motorunu örnek olarak ısıtmak için motor etrafında rezistans olmaz ki zaten bu çok saçmadır.herşey belli bir sıcaklık üzerine kuruludur ve o sıcaklığı korumaktan geçer.ki bu sıcaklık genelde 90 derecedir.
en son olarak.
eğer aracın motoru çabuk ısınıyorsa ve motor sıcaklığı 90 yada 100 derecede istikrarlı bir şekilde korunuyorsa.aracınızda sorun yok demektir.(herşeyin yolunda olduğunu düşünüyoruz burda)(su eksilmesi falan yok,aracı çalıştırdınız hava sıcak 1. vites sıkışık trafikte dur kalk yapıyorsunuz zeminde biraz eğimli yokuş yukarı gibi.2 dakikada aracın harareti 90 a çıkabilir normaldir.
motorun ısınması zaman alıyorsa bilinki motor ısınana kadar yakıtınızı fazla tüketiyorsunuz.
düşünün yazın araçlarımız daha az yakıt tüketir kışa göre..
yazın bir depo ile 500km yaparken
kışın bir depo ile 400 km yaparız.
şimdi sen söyle irfan abi sence motor sıcakmı olsun soğukmu?
en son olarak irfan abime saygılarımı sunuyorum.ben endüstriyel tasarımcıyım şu anda v8 motor tasarımı yapıyorum.tabi bu motoru sadece hobi olarak yapıyorum.herhalde azda olsa motor tasarımı yapmaya çalışan biri motordan anlar diye düşünüyorum.
saygılar okuduğunuz için teşekkür ederim.
çok uzun yazdım eğer aralarda yanlış yaptıysam söylerseniz düzeltelim.
ustam bir sorun olmayacağı hatta daha sağlıklı olacağı yönündeydim bilgim, uyardığın için sağol, peki bu neden olabilirmi ısınmaya, sıcakların başlamasıylaçabuk ısınmaya başlamasına neden olabilirmi antifriiz?%100 antıfırız kullanılmaz arkadaşım