- Katılım
- 9 Tem 2012
- Mesajlar
- 3,982
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Merhabalar eski arabam 1998 model Vectra B1 CD 2.0 16V den sonra 2006 model Vectra C2 1.9CDTI Comfort/ Active Select modelini aldım. Fabrika verisi 150hp/320nm olan 6 ileri Tork konvertörlü otomatik şanzımana sahip. Şehir içi agresif kullanımda 12 litreleyi bulan yakıt tüketimi, soğuk motor ve sakin kullanımda ortalama 9.5-10 litre civarı, sıcak motorla 8 litreye kadar düşebiliyor(ki motor ısındığında en fazla 80 dereceyi buluyor, soğuk hava şartları turbo dizeli daha çok etkiliyor sanırım...) Şehir dışında ise ısınmış motorla birlikte 5. ve 6. vitesin ekonomik tasarımıyla 110-130km hızlar aralığında 4.5 ila 5.5 litre arası yakıt tüketimi var.
*Üzerindeki donanımlar ; Entegre park sensörü, ışığa duyarlı far sensörü, hız sabitleyici, kararan aynalar,yağmura duyarlı otomatik silecekler, ESP+ ...
*Sürüş dinamikleri eski Vectrama göre hissiz, direksiyonu çok yumuşak ancak bir Vectra klasiği olan sert süspansiyon sistemi yol tutuşunu muazzam hale getirmiş.
*Arabayı fazla tanımadığımdan riske atmadan ESP devreye sokmak istedim ancak bu konuda başarılı olamadım, arabada denge konusu fazla abartılmış, savurmayı ben beceremedim, ancak ıslak yolda gaz pedalına fazla yüklenince patinajı önlemek amaçlı ESP devreye giriyor...
*Frenleri abartılı bir gelişim göstermiş, B1'in en zayıf bulduğum yönü olan frenlerinden sonra C2'nin frenleri muazzam geldi, harika duruyor.
* Süpaniyonlardan sert diye bahsettim ancak darbeleri yeterli seviyede emerek kabin içine gürültü girmesini engelliyor.
* Arabanın içi tek kelimeyle harika, 3 kollu spor deri direksiyonu, koltuklarının derinlik ayarı, konsolun yüksek olması hızı hissettirmiyor, fazlasıyla büyük bir sürüş zevki var. Konsolun ortasındaki kocaman müzik sistemi eski modellerdeki gibi işlevsiz değil, gayet hoş kalite müzik dinlemeye imkan sunuyor. Tek sıkıntısı yüksek seslerde kalitesi bozuluyor, bunu da yeterince kaliteli olmayan hoparlörlere bağlıyorum, onun haricinde orta düzey seste çok keyifli olabiliyor. Genelde yaşanan CD okumama durumuyla karşılaşmadım, güle oynaya çalıyor
* Bir üstteki maddede yazan sürüş zevkini sağlayan şey büyük oranda 1.9CDTI motor...2500-3500 devir aralığında koltuğa yapıştırma hissi muazzam tek kelimeyle. 70-80 gibi hızlarda gaza yüklendiğinizde turbonun dolmasıyla 140-150 gibi hızlara farkında olmadan çıkıyorsunuz, göreceli olarak telikeli bir durum
Bir eksi yönü de turbo-lag hadisesi. Motorda büyük turbo kullanıldığından 1500-1600 devirlerde düşük turbo basıncıyla hantal olan motor 2200 devirde turbo basıncının tamamıyla dolmasıyla birlikte ürkütücü şekilde ileriye atılıyor, motora alışkın olmadığımdan bu durumu yaşıyor olabilirim. 217bin kmde olmasına rağmen performansı harika 
* Gelelim şanzımana, Japon üretimi Aisin AF40-6 kodlu 6 ileri active select(tiptronic) şanzıman yanlış yağ koyulduğundan dolayı, ısınınca hafif sarsıntılı vites geçişlerine meyilli...Soğukken vites geçişlerini hiç bir şekilde hissettirmiyor, ilerleyen zamanlarda bilgi ekleyeceğim bu konuda. Eğer istenirse vitesi ileri-geri yaparak kendimiz belirleyebiliyoruz. Manuel seçimde motor devrinin yetersiz kaldığı durumlarda bu şanzıman vites küçülterek motoru baymamıza engel oluyor ancak dip gaz yapma durumunda kesiciye kadar vitesi büyütmüyor...Motorun vuruntulu çalışmasını engelleyerek hem performansı törpülemiyor hem de büyük konfor sunuyor.
Şimdilik aklıma gelen hususlar bunlar, bugün itibariyle çekilmiş resimleri de paylaşıyorum, aklınıza gelen her türlü soruya açığım
İlk fotoğraflar [MENTION=42535]Airkar[/MENTION] Çağrı kardeşimin çekimidir, telefonla bu kadar oluyor, ilerleyen zamanlarda daha otantiklerini ekleyeceğim
*Üzerindeki donanımlar ; Entegre park sensörü, ışığa duyarlı far sensörü, hız sabitleyici, kararan aynalar,yağmura duyarlı otomatik silecekler, ESP+ ...
*Sürüş dinamikleri eski Vectrama göre hissiz, direksiyonu çok yumuşak ancak bir Vectra klasiği olan sert süspansiyon sistemi yol tutuşunu muazzam hale getirmiş.
*Arabayı fazla tanımadığımdan riske atmadan ESP devreye sokmak istedim ancak bu konuda başarılı olamadım, arabada denge konusu fazla abartılmış, savurmayı ben beceremedim, ancak ıslak yolda gaz pedalına fazla yüklenince patinajı önlemek amaçlı ESP devreye giriyor...
*Frenleri abartılı bir gelişim göstermiş, B1'in en zayıf bulduğum yönü olan frenlerinden sonra C2'nin frenleri muazzam geldi, harika duruyor.
* Süpaniyonlardan sert diye bahsettim ancak darbeleri yeterli seviyede emerek kabin içine gürültü girmesini engelliyor.
* Arabanın içi tek kelimeyle harika, 3 kollu spor deri direksiyonu, koltuklarının derinlik ayarı, konsolun yüksek olması hızı hissettirmiyor, fazlasıyla büyük bir sürüş zevki var. Konsolun ortasındaki kocaman müzik sistemi eski modellerdeki gibi işlevsiz değil, gayet hoş kalite müzik dinlemeye imkan sunuyor. Tek sıkıntısı yüksek seslerde kalitesi bozuluyor, bunu da yeterince kaliteli olmayan hoparlörlere bağlıyorum, onun haricinde orta düzey seste çok keyifli olabiliyor. Genelde yaşanan CD okumama durumuyla karşılaşmadım, güle oynaya çalıyor

* Bir üstteki maddede yazan sürüş zevkini sağlayan şey büyük oranda 1.9CDTI motor...2500-3500 devir aralığında koltuğa yapıştırma hissi muazzam tek kelimeyle. 70-80 gibi hızlarda gaza yüklendiğinizde turbonun dolmasıyla 140-150 gibi hızlara farkında olmadan çıkıyorsunuz, göreceli olarak telikeli bir durum


* Gelelim şanzımana, Japon üretimi Aisin AF40-6 kodlu 6 ileri active select(tiptronic) şanzıman yanlış yağ koyulduğundan dolayı, ısınınca hafif sarsıntılı vites geçişlerine meyilli...Soğukken vites geçişlerini hiç bir şekilde hissettirmiyor, ilerleyen zamanlarda bilgi ekleyeceğim bu konuda. Eğer istenirse vitesi ileri-geri yaparak kendimiz belirleyebiliyoruz. Manuel seçimde motor devrinin yetersiz kaldığı durumlarda bu şanzıman vites küçülterek motoru baymamıza engel oluyor ancak dip gaz yapma durumunda kesiciye kadar vitesi büyütmüyor...Motorun vuruntulu çalışmasını engelleyerek hem performansı törpülemiyor hem de büyük konfor sunuyor.
Şimdilik aklıma gelen hususlar bunlar, bugün itibariyle çekilmiş resimleri de paylaşıyorum, aklınıza gelen her türlü soruya açığım

















İlk fotoğraflar [MENTION=42535]Airkar[/MENTION] Çağrı kardeşimin çekimidir, telefonla bu kadar oluyor, ilerleyen zamanlarda daha otantiklerini ekleyeceğim

Son düzenleme: