- Katılım
- 17 Eyl 2009
- Mesajlar
- 2,515
- Tepkime puanı
- 28
- Puanları
- 48
- Yaş
- 43
Arkadaşlar 1 ay önce şarj dinamo kasnağını değiştim. Kayış ötüyordu o zaman da hatta 2 günlük usta zarar gelmesin diye esneklik özelliğini kaybettirip kaynakla puntolamıştı. 2 gün arabaya öyle bindim ve 1800-2000 devirleri arasında vites küçültüp deviri arttırdığımda kayış acayip ses yapıyordu. Neyse 1 ay önce değiştim kasnağı fakat v kayışına bakmamıştım...
Bugün sabah ise aracı çalıştırdım şehir içine geldim park ettim sonra tekrar marşa bastım hava da çok soğuk değildi. Neyse yola çıktım 1.vitesin ve 2.vitesin 1800-2000 devirleri arasında kayış sesine benzer bi ses duydum... 3.viteste yoktu. Çok az bi ses ama şuphelendim durdum kaputu açtım rolantide veya alcak ve yüksek devirlerde yapmıyor sadece 1800-2000 devirleri arasında yapıyordu. O devirde sabit tut ötüyordu. Zorlamadım stop ettim. Gerginliğine baktım. Sıkıntı yoktu. Yağ falan mı acaba aktı da v kayışına diycem ama... Sonra bindim çalıştırdım bi kere daha duydum sesi...
Önemsemedim bastım gaza... Bugun belki o sesi son duyduğumdan sonra 10 defa aracı soğukken çalıştırdım sonra gezdim dolaştım ama bi daha duymadım. Bu ses V kayış sesimiydi yoksa acaba farklı bir yerden mi geldi diye evham yaptım şimdi... Ama kayış sesiydi yüzde 90.
Kayış neden böyle bi iki kerelik öter ki? Her zaman yapması lazım değil mi? Acaba yağ antifiriz sızıntısı vb. toz gibi şeyler bu sesin oluşmasında etken olabilir mi?
Acaba nasıl anlarız V Kayışının yıprandığını?
Bugün sabah ise aracı çalıştırdım şehir içine geldim park ettim sonra tekrar marşa bastım hava da çok soğuk değildi. Neyse yola çıktım 1.vitesin ve 2.vitesin 1800-2000 devirleri arasında kayış sesine benzer bi ses duydum... 3.viteste yoktu. Çok az bi ses ama şuphelendim durdum kaputu açtım rolantide veya alcak ve yüksek devirlerde yapmıyor sadece 1800-2000 devirleri arasında yapıyordu. O devirde sabit tut ötüyordu. Zorlamadım stop ettim. Gerginliğine baktım. Sıkıntı yoktu. Yağ falan mı acaba aktı da v kayışına diycem ama... Sonra bindim çalıştırdım bi kere daha duydum sesi...
Önemsemedim bastım gaza... Bugun belki o sesi son duyduğumdan sonra 10 defa aracı soğukken çalıştırdım sonra gezdim dolaştım ama bi daha duymadım. Bu ses V kayış sesimiydi yoksa acaba farklı bir yerden mi geldi diye evham yaptım şimdi... Ama kayış sesiydi yüzde 90.
Kayış neden böyle bi iki kerelik öter ki? Her zaman yapması lazım değil mi? Acaba yağ antifiriz sızıntısı vb. toz gibi şeyler bu sesin oluşmasında etken olabilir mi?
Acaba nasıl anlarız V Kayışının yıprandığını?