uzun yolda fan arızası

dun yıne erzurumda kardesler otoya gıttım baktırdım adam dedi fazla sıkısdırmasan arabayı bısey olmaz ama devamlı hareret yaptırırsan jonta yakar dedı uzun yok 500 km yatım arabayla en son bısey yok adam dedı tamır etırme 250 ytl ye yenısı takalım orjınal gm 2 ay sonra takdıracam tesekuler

ben van da fiyat sordum. garantili beyin tamiri 400 tl diyor usta. istanbul da yapıyorlarmış. internetten araştırdım, fan beyninin çıkması 150 tl. sıfırını siz nereden alacaksınız. benim usta sıfır beyne 4.500 tl. dedi. ya adam başka bir beyinden bahsediyor ya da beni kazıklamak. teşekkürler
 
ben van da fiyat sordum. garantili beyin tamiri 400 tl diyor usta. istanbul da yapıyorlarmış. internetten araştırdım, fan beyninin çıkması 150 tl. sıfırını siz nereden alacaksınız. benim usta sıfır beyne 4.500 tl. dedi. ya adam başka bir beyinden bahsediyor ya da beni kazıklamak. teşekkürler
Fan sigorta-röle kutusudur o.Malum bizim ustalar herşeye beyin der durur.Halbuki gerçek anlamda araçta bir tane beyin vardır oda ecu dediğimiz motor kontrol ünitesidir.ABS ve SRS leri de beyin olarak saymamak lazım onlarda hernekadar kontrol ünitesi olsada ecu ya bağlıdır

LPG nin regülatörüne bile LPG beyni diyen sanayilerimiz dolu
 
fan sigorta-röle kutusudur o.malum bizim ustalar herşeye beyin der durur.halbuki gerçek anlamda araçta bir tane beyin vardır oda ecu dediğimiz motor kontrol ünitesidir.abs ve srs leri de beyin olarak saymamak lazım onlarda hernekadar kontrol ünitesi olsada ecu ya bağlıdır

lpg nin regülatörüne bile lpg beyni diyen sanayilerimiz dolu

İÇİme su serptİnİz Çok teŞekkÜrler 4.500 Ü duyunca karnima yumruk yemİŞ gİbİ oldum :)
 
İÇİme su serptİnİz Çok teŞekkÜrler 4.500 Ü duyunca karnima yumruk yemİŞ gİbİ oldum :)
Eger sizin aracın sorunu motor beynindenmi kaynaklıymış çünkü bazı yeni araçlarda genelde fan tesisatının ilk kontrolü ecu dan çıktığı için buraya müdahale etmek gerekebilir.Ama önce diğer kontrloler yapılmalı enson beyin tamiri yani oda gerekliyse.tamir halindede 200-400 tl arası yaptırılabilir büyük şehirlerde yani 3000-4000tl verip beyin değişmez hemen.En az 2 yere daha gösterin bence
 
Eger sizin aracın sorunu motor beynindenmi kaynaklıymış çünkü bazı yeni araçlarda genelde fan tesisatının ilk kontrolü ecu dan çıktığı için buraya müdahale etmek gerekebilir.Ama önce diğer kontrloler yapılmalı enson beyin tamiri yani oda gerekliyse.tamir halindede 200-400 tl arası yaptırılabilir büyük şehirlerde yani 3000-4000tl verip beyin değişmez hemen.En az 2 yere daha gösterin bence

benim araç 2004 model astra g 1,4 hb clup
yeni bir araç değil ve arıza kodu p1483-p1482 fan rolesi 2 ve 3 seviye düşük şeklinde. fan devreye giriyor ve hararet sorunu yok. acaba ecu ile ilgili midir sizce?
 
Şimdi Ahmet bey sizi yanıltmak istemem bazen başka bir arıza farklı bir şekilde gözükebilir.Tam emin olmadığım için bu konuda sizin araçla ilgili arkadaşlar net cevap verebilir.Ecu ile ilgili olabilir çünkü diğer sistemlerde ona bağlı sonuçta ama diğer tüm kontroller yapıldıktan sonra anca kesin konuşulabilir.En basitinden aküden gelen şase kablosundaki zayıflama bile bu tip sorunlara yol açabilir yada bir röle arızası doğru tespit için o yüzden mutlaka en az 2 yere daha gösterin aracınızı ve diğer arakadaşlarında yorumları önemli.
 
arkadaslar benım arabada 1483 kodlu hatayı verıyor bı sorun yok harerettte ama anlatıgım gıbı yukarda erzurumda kardesler oto var oaraya bakdırdım bı kac yere daha dedı fan beynı arzalı opel yetkılı servıs erzurum tamırı ıcın 300 ytl ıstedı kardesler oto deısıtırecem orjınalıyle 250 dedı hersey bıde bu arabalarda ıkı kece varmıs grat kecesı onu desıcek motor ust kapak jontasındanda yag kacırıyomus bunlara da 300 ytl ıstedı motor ust kapagını acmısken baska ne yaptırayım bılgısı olan varmı fan beynı alacaklar googleden erzurum kardesler oto yazsın arasın sorsun fıyatı
 
arkadaşlar
uzun yolda fan çalışmazsa araç hararet yapar mı? ayrıca bir de üzerine klima çalıştırırsak hararet iyice artar mı veya klima soğutur mu? teşekkürler

Kontrollü gittiğin sürece kolay kolay sorun yaşamazsın (tabii sık sık rampa çıkmamak kaydı ile). Aracın soğutma sisteminde arıza olursa (su kaybı hariç) aracı ani gazla değil hafif gaz vererek hızlandırman gerekir, harareti gene de önleyemezsen kaputu hafifçe aralamanda fayda var. Çok zorda kaldığın durumlarda kaloriferi sıcak konumuna alarak açman gerekir. Elbette aracın içi ısınacaktır ama bu sıcaklık cepten 3-5 bin lira çıkmasından daha iyidir. Eğer sıcak konumuna alınan kaloriferden sıcak hava gelmiyorsa bilin ki aracı soğutma sisteminde yeteri kadar su yoktur. Soğutma sistemi arızası olan bir araçta, motora daha fazla yük bineceği için klimayı kullanmamakta fayda vardır, klimanın soğutması veya soğutmaması hususu fanla ilgili değildir.
 
kontrollü gittiğin sürece kolay kolay sorun yaşamazsın (tabii sık sık rampa çıkmamak kaydı ile). Aracın soğutma sisteminde arıza olursa (su kaybı hariç) aracı ani gazla değil hafif gaz vererek hızlandırman gerekir, harareti gene de önleyemezsen kaputu hafifçe aralamanda fayda var. Çok zorda kaldığın durumlarda kaloriferi sıcak konumuna alarak açman gerekir. Elbette aracın içi ısınacaktır ama bu sıcaklık cepten 3-5 bin lira çıkmasından daha iyidir. Eğer sıcak konumuna alınan kaloriferden sıcak hava gelmiyorsa bilin ki aracı soğutma sisteminde yeteri kadar su yoktur. Soğutma sistemi arızası olan bir araçta, motora daha fazla yük bineceği için klimayı kullanmamakta fayda vardır, klimanın soğutması veya soğutmaması hususu fanla ilgili değildir.

deĞerlİ fİkİrlerİnİz İÇİn teŞekkÜrler
 
Geri
Üst