Soldaki sisin altını 600 kuru zımpara ile boyayı kazı (fazla dağıtmadan)sonra macunla,kuruyunca tekrar kuru zımpara ile düzelt,arkasından 800 zımpara ile yüzeyi temizle yüzey düzgün olmalı derin çizik vs olmamalı,plastik astarla 2-3 kat astar boya at katlar arası 10-15dk bekle ve kuruması için 1 saat bekle kurusun (1 gün beklersen daha iyi olur),1500 ıslak zımpara ile astarlı alanı fazla bastırmadan astar tozunu alacak kadar zımpara yap ve yüzeyi temizle ve kurut arkasından 2-3 kat boya at her kat arası 10-15dk bekle boya işleminden 20-30dk sonra vernik at 2-3 kat son olarak 3-5 gün bekle iyice kurusun ve 1500-2000 ıslak zımpara ile vernik tozunu al,bu kadar.
Zımpara yaparken takoz kullanırsan sonuç daha iyi olur,maskeleme işlemlerini düzgün yaparsan ve boyayı yapmadan önce internetten birkaç video izlersen faydası olur,aracının kapı altında boya kodun yazar o kodla herhangi bir oto boyası satan esnafa gidersen aracına uygun sprey boyayı sana hazırlar kutusu 20tl civarı astar ve vernikte bu civarları tüm malzemeler ortalama 80tl tutar.Renk farkı olacak diye çekinme zaten hasarlı bölge en altta tonlamanın önemli olacağını sanmam.
Fakat tüm tamponu boyatmak istersen boya işine kendin bulaşma boyacı boyasın ortalardaki boya hasarından dolayı lokal yapmak istemiyor boyacılar parçanın ortasında boya yapıldığında ton farkı yada eski boya ile yeni boya arasında geçiş farkı oluyor işin ehli bu farkları minimuma indiriyor fakat tavsiye tüm parçanın boyanması yönünde.