Ufak Bir Çarpma Sonrası Problem

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Nobran
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepkime puanı
257
Puanları
83
Yaş
35
Bugün karın altında kendini saklayan bir kaldırım taşına sol ön tekeri çarptım. Hızım 10-15km olmasına rağmen öyle bir ses çıktıki tampon indi sandım. İnip baktığımda jantı vurduğumu gördüm, jantta çatlak kırık yok. Denemek için biraz hız yaptım 60'ı geçtikten sonra tekerden bir sürtünme sesi (seri şekilde tır tır tır) geliyor. Debriyaja basınca bu ses bariz duyuluyor, sağa dönerken ses artıyor, sola dönerken ses yok.

Hemen yetkili servise gittim durumu anlatınca içimi kararttılar salıncaktan tutun, rot başına, amortisör, rot balans falan ne varsa değişebilir dediler en fazla tekerlek bilyası üzerinde durdular ama bunun yanında diğerleri de olabilir dediler. Yetkili servisten pazartesi için 9:30 da randevu aldım ne olur ne olmaz diyerek.

Ordan sanayide tanıdık bir ustaya gittim. Usta ile biraz sürüş yaptık sesin geldiğini doğruladı ve direk pazartesi getir tekerlek bilyasını değiştiririz ordan da rot balans yaparız dedi.

İşin özeti araca para sıkıştığı belli ama sizce problem nedir 10-15 km ile jantı kaldırım taşına vurursak, jantta çizik haricinde problem yok. Dediğim gibi bir sürtünme sesi var, amortisör, rot başında yada salıncakta problem var mıdır, yoksa tekerlek bilyalarında mı problem vardır sadece?
 
gittiğiniz yerler yanlış.
bir rot balans yapan yer bulun gidin aracınızın ön aksamını kontrol etsinler.
orda sorun yoksa %100 tekerlek bilyası dersiniz.
 
10 - 15 km bilya dağılıyorsa işimiz var , o derece darbe olsa lastikte zarar görmeliydi.Fatih arkadaşın dediği gibi önce basit işlere yönelin rot balans gibi. Çözüm olmaz ise Ankarada opan servisi diğerlerinden daha iyidir aklinizda bulunsun.
 
gittiğiniz yerler yanlış.
bir rot balans yapan yer bulun gidin aracınızın ön aksamını kontrol etsinler.
orda sorun yoksa %100 tekerlek bilyası dersiniz.

Usta aracı kullandığı ve sesi de duyduğu için ses kesin bilyalardan geliyor başka sıkıntı yoktur dedi. Pazartesi aracı ustaya bırakırsam sadece bilyayı değiştirecek gibi Ses demirin demire sürtmesi şeklinde sanki bir bilya kitlenmiş de rulmanın yatağa sürtüyor.

Aracı servise verirsem önde ne varsa sökücekler ve hasarlı ne varsa değiştirilecek, görevlinin söylediği salıncak, amortisör, rot başları falan. Tabi ki bu işler şans işi direksiyon kutusuna hatta şanzumana kadar sıkıntı çıkabilir kimisi 60 70 ile vurur ve kaza anındaki aracın pozisyonundan dolayı hiç sıkıntı çıkmaz buradan doğan sonuç doğrultusunda kesin şudur kesin budur diyemez kimse onun farkındayım.

Kaza da tam olarak şu şekilde meydana geldi. Kampüsde yokuş aşağı iniyordum, eğim dik, 30° derece civarı ve zemin karlı. Yokuşun sonunda sağa viraj var. Hızlanmamak için 1. viteste ve hafif frenle 20km civarı hızda iniyordum. Yokuşun sonunda direksiyonu sağa çevirince araç yapması gereken şekilde manevra yapmayıp hafif yan/düz gitmeye devam etti. Freni ve el frenini hafif ve kombine kullanarak kızaklayıp hızlanmasına izin vermedim 20km den daha yavaş bir hızla kaldırıma tekeri vurdum (orada kaldırım olduğunu biliyordum fakat kar birikintisi, kaldırım daha gerideymiş gibi durduğu için yanılttı) araç hafif sağa dönmüş vaziyette ve direksiyon tam sağ biçimde sadece jantı kaldırıma vurdum. Bunun sonucunda ihtimaller size göre ne olur. Sonuçta pazartesi bu işi çözmek için uğraşıp sonuçları öğreneceğim fakat tek hasar bilyalardamıdır, bu anlattıklarıma göre başka nerelerde problem çıkabilir bunlar hakkında önceden bilgi almak istiyorum, yüreğimi ferah mı tutmalıyım yoksa felakete hazır mı olmalıyım.

Hidroliği bozuk 4 çeker traktörle köy evine girmem dışında bu benim trafikte ilk kazam olduğu için hak verirsiniz ki moralim biraz bozuk açıkcası. Bu yüzden de bilgi almak istiyorum :)

Aracı kazadan sonra hemen denedim 60' a çıktıktan sonra bariz sürtme sesi geliyor 160' a kadar çıktım titreme falan yok, direksiyon sağa sola çekmiyor. Lastik açısı da gözle kontrolde normal gibi. Buradan balans ve rot ayarlarında bir sorun yok gibi gözüküyor.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 01:35 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:19 ----------

10 - 15 km bilya dağılıyorsa işimiz var , o derece darbe olsa lastikte zarar görmeliydi.Fatih arkadaşın dediği gibi önce basit işlere yönelin rot balans gibi. Çözüm olmaz ise Ankarada opan servisi diğerlerinden daha iyidir aklinizda bulunsun.

Hocam bir önceki mesajımda bahsettiğim gibi araç kaymaya başlayınca, kaldırımın önündeki kar birikintisine tek noktadan girip kaldırıma vurmak yerine iyice sağa döndürüp kara olan temas yüzeyini arttırarak kaldırıma kadar ilerlemem diye düşünmüştüm fakat yeteri kadar döndüremedim ve tekerlek iyice sağa dönmüş vaziyette kaldırıma çarptı.

Tam olarak şu şekilde yani :D

kaza.jpg


Ankara' da değilim Isparta' dayım malesef, burada sadece yetkili olarak Opel Mutsan var. Ankara' da olsam işim çok daha kolay Gölbaşı' nda yaşıyoruz zaten 10dk lık mesafe.

10-15km lik hızla amortisör salıncak yada rot başı gibi parçalarda hasar, bana göre de olmaz fakat bariz bir sürtünme sesi var ve virajlarda direksiyonu sağa çevince bu ses artıyor sola çevirince ses yok, hafif frene basınca da bu ses ve sesin sonucu olan titreşim fren pedalından hissedilebiliyor. Fakat rot ve balans ayarlarının bozulmasından kaynaklanan bir titreşim, sağa sola çekme gibi bir problem yok dediğim gibi ses 60' dan sonra duyulmaya başlıyor 160' a kadar çıkmama rağmen yürüründe bir problem de yok ki araba zaten boşken maksimum 200' e kadar çıkabiliyor.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 02:18 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:35 ----------



---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 04:13 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 02:18 ----------

10 - 15 km bilya dağılıyorsa işimiz var , o derece darbe olsa lastikte zarar görmeliydi.Fatih arkadaşın dediği gibi önce basit işlere yönelin rot balans gibi. Çözüm olmaz ise Ankarada opan servisi diğerlerinden daha iyidir aklinizda bulunsun.

günceldir arkadaşlar :(

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 05:25 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 04:13 ----------

Arkadaşlar 75 kişi bakmış, zaman ayırıp okuyup, yorumlarınızı yazarsanız çok sevinirim.
 
Son düzenleme:
Oncelikle gecmisolsun , sanirim kyk nin oradaki parke taslarda kaydirip carptiniz , aracinizi ispartada yaptiracaksaniz sanayide bir tanidiginiz yok ise sakin arabanizi sanayiye sokmayin , aman diyeyim boyle bir hataya dusmeyin , en garantili sekilde mutsan servisi isinizi halleder , genelde cogul olarak konusurlar hele Ali abiye denk geldiysen ''Abicim simdi ben sana net konusamam bi sokeriz bakariz hangi parcasi bozuksa onh degistririz tamam mi , simdi fiyat veremem yani 3 derim bes cikar , 5 derim uc cikar anladinmi , arkadaslar bakiversinler hallederler zaten...'' gibi bir konuşma gecmistir aranizda ilaki :) ama islerini iyi yaparlar. Sanayide bir gostermek istersen de aklimda bir tane usta var ona gosteririz mantikli gelirse zaten izleye izleye hatta yardim ede ede halederiz.
 
Usta aracı kullandığı ve sesi de duyduğu için ses kesin bilyalardan geliyor başka sıkıntı yoktur dedi. Pazartesi aracı ustaya bırakırsam sadece bilyayı değiştirecek gibi Ses demirin demire sürtmesi şeklinde sanki bir bilya kitlenmiş de rulmanın yatağa sürtüyor.

Aracı servise verirsem önde ne varsa sökücekler ve hasarlı ne varsa değiştirilecek, görevlinin söylediği salıncak, amortisör, rot başları falan. Tabi ki bu işler şans işi direksiyon kutusuna hatta şanzumana kadar sıkıntı çıkabilir kimisi 60 70 ile vurur ve kaza anındaki aracın pozisyonundan dolayı hiç sıkıntı çıkmaz buradan doğan sonuç doğrultusunda kesin şudur kesin budur diyemez kimse onun farkındayım.

Kaza da tam olarak şu şekilde meydana geldi. Kampüsde yokuş aşağı iniyordum, eğim dik, 30° derece civarı ve zemin karlı. Yokuşun sonunda sağa viraj var. Hızlanmamak için 1. viteste ve hafif frenle 20km civarı hızda iniyordum. Yokuşun sonunda direksiyonu sağa çevirince araç yapması gereken şekilde manevra yapmayıp hafif yan/düz gitmeye devam etti. Freni ve el frenini hafif ve kombine kullanarak kızaklayıp hızlanmasına izin vermedim 20km den daha yavaş bir hızla kaldırıma tekeri vurdum (orada kaldırım olduğunu biliyordum fakat kar birikintisi, kaldırım daha gerideymiş gibi durduğu için yanılttı) araç hafif sağa dönmüş vaziyette ve direksiyon tam sağ biçimde sadece jantı kaldırıma vurdum. Bunun sonucunda ihtimaller size göre ne olur. Sonuçta pazartesi bu işi çözmek için uğraşıp sonuçları öğreneceğim fakat tek hasar bilyalardamıdır, bu anlattıklarıma göre başka nerelerde problem çıkabilir bunlar hakkında önceden bilgi almak istiyorum, yüreğimi ferah mı tutmalıyım yoksa felakete hazır mı olmalıyım.

Hidroliği bozuk 4 çeker traktörle köy evine girmem dışında bu benim trafikte ilk kazam olduğu için hak verirsiniz ki moralim biraz bozuk açıkcası. Bu yüzden de bilgi almak istiyorum :)

Aracı kazadan sonra hemen denedim 60' a çıktıktan sonra bariz sürtme sesi geliyor 160' a kadar çıktım titreme falan yok, direksiyon sağa sola çekmiyor. Lastik açısı da gözle kontrolde normal gibi. Buradan balans ve rot ayarlarında bir sorun yok gibi gözüküyor.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 01:35 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:19 ----------



Hocam bir önceki mesajımda bahsettiğim gibi araç kaymaya başlayınca, kaldırımın önündeki kar birikintisine tek noktadan girip kaldırıma vurmak yerine iyice sağa döndürüp kara olan temas yüzeyini arttırarak kaldırıma kadar ilerlemem diye düşünmüştüm fakat yeteri kadar döndüremedim ve tekerlek iyice sağa dönmüş vaziyette kaldırıma çarptı.

Tam olarak şu şekilde yani :D

kaza.jpg


Ankara' da değilim Isparta' dayım malesef, burada sadece yetkili olarak Opel Mutsan var. Ankara' da olsam işim çok daha kolay Gölbaşı' nda yaşıyoruz zaten 10dk lık mesafe.

10-15km lik hızla amortisör salıncak yada rot başı gibi parçalarda hasar, bana göre de olmaz fakat bariz bir sürtünme sesi var ve virajlarda direksiyonu sağa çevince bu ses artıyor sola çevirince ses yok, hafif frene basınca da bu ses ve sesin sonucu olan titreşim fren pedalından hissedilebiliyor. Fakat rot ve balans ayarlarının bozulmasından kaynaklanan bir titreşim, sağa sola çekme gibi bir problem yok dediğim gibi ses 60' dan sonra duyulmaya başlıyor 160' a kadar çıkmama rağmen yürüründe bir problem de yok ki araba zaten boşken maksimum 200' e kadar çıkabiliyor.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 02:18 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:35 ----------



---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 04:13 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 02:18 ----------



günceldir arkadaşlar :(

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 05:25 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 04:13 ----------

Arkadaşlar 75 kişi bakmış, zaman ayırıp okuyup, yorumlarınızı yazarsanız çok sevinirim.
Muzaffer Bey öncelikle geçmiş olsun , ihtimal olasılıkları zaten yazmışlar Arkadaşlar, ha en ucuz yol ne olabilir diyorsan mutlaka öncelikle aracınız kalldırılıp çalışıtırılması ve ön aksın hakreket etmesini (motoru çalışıtırp vitese takarak)sağlamak tüm aksamları boşluk oynamaya eğilmeye vs kontrol etmek ardından mutlaka bir aks ölçümü yaptırmak,Sese gelince porya olabilir aks olabilir bunun içinde en güzeli tekeri söküp başka teker takarak o sesi kontrol etmek ve genede aks boşluğuna bakma sağ sola sarsarak.hele Türkçesni tam bilemeyeceğim teker çeviren cubuk mutlaka eğilmiştir,onu resim ekleyerek bildirmiş olayım.Siyah uzun parça hemen alt sağdaki,Bunun adını bana yazan olursa sevinirim
vogel-spurstangenkopf-markieren.jpg


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 09:30 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 08:14 ----------

Evet rotlar :)
 
Son düzenleme:
Yorumunuz için teşekkür ederim Selim abi aracın altına eğilip bakmamıştım bugün biraz önce birkaç fotoğraf çekerek arkadaşların yorumlayabileceğini düşünüyorum tabiki dediğiniz gibi kesin çözüm kaldırılıp kontrol edilmesi

Bu fotoğraflar ile fikir beyan etmek daha kolay olur sanki.

Görüldüğü üzere jant.

9670incij1146038.jpg


Sol ön tekerin, yani vurduğum tekerin arka bölümü (aks, rot, salıncak vs. )

dsc_0058.jpg


Sol amortisör ve yaylar.

dsc_0059.jpg


Sağ ön tekerin arka bölümü ((aks, rot, salıncak vs. )

dsc_0060.jpg


Direksiyon da da kaçıklık gözlenmedi

2137incik614467.jpg


Sol ön tekerlek bana göre yere normal basıyor, sizce?

dsc_0064.jpg
 
Muzaffer Bey kendi aracimla karsilastirdgmda fazla bi anormalik görmedim fakat tabi usta gözü farklıdır. Yalniz dikkatimi çeken yakindan çektiğiniz fotoğrafta körükte yirtik oluşmuş belkide sorun o bolge olabilir.Birde araç çarptığı esnada direksonu lastik yonunde kirdginiz için direksyona aşırı anlık yük de binmiş olabilir.Belki duyduysaniz Elektronik direksiyonlar aşırı hassasdir. Tekrardan geçmiş olsun
 
Muzaffer Bey kendi aracimla karsilastirdgmda fazla bi anormalik görmedim fakat tabi usta gözü farklıdır. Yalniz dikkatimi çeken yakindan çektiğiniz fotoğrafta körükte yirtik oluşmuş belkide sorun o bolge olabilir.Birde araç çarptığı esnada direksonu lastik yonunde kirdginiz için direksyona aşırı anlık yük de binmiş olabilir.Belki duyduysaniz Elektronik direksiyonlar aşırı hassasdir. Tekrardan geçmiş olsun

O körük sağ tekerin körüğü evet bende dikkatli bakınca ufak bir yırtık gördüm fakat sol tekeri resimde çizdiğim şekilde vurdum yani darbe direk lastik yanaklarına ve jantın dış yüzeyine geldi, lastiklerde balonlaşma gibi bir problem yok. Fakat 1200kg lık araç 15km ile dahi vursa oluşan kuvvetin etkisi aslında çok fazla ve bu direksiyona kadar iletilebilir doğru söylüyorsunuz.

Kaza sonrası sürüşte uğultu dışında bir problem göremedim. Uğultu araba hızlanınca artıyor, yavaşlayınca azalıyor, direksiyonu hafif sağa kırınca daha artıyor. Sorunun kaynağı kesin olarak porya bilyası gibi duruyor, gözle kontrolde başka bir hasar gözükmüyor fakat rot balansa da sokmakta fayda var. Umarım sıkışan para sadece poryadan çıkar :(
 
O körük sağ tekerin körüğü evet bende dikkatli bakınca ufak bir yırtık gördüm fakat sol tekeri resimde çizdiğim şekilde vurdum yani darbe direk lastik yanaklarına ve jantın dış yüzeyine geldi, lastiklerde balonlaşma gibi bir problem yok. Fakat 1200kg lık araç 15km ile dahi vursa oluşan kuvvetin etkisi aslında çok fazla ve bu direksiyona kadar iletilebilir doğru söylüyorsunuz.

Kaza sonrası sürüşte uğultu dışında bir problem göremedim. Uğultu araba hızlanınca artıyor, yavaşlayınca azalıyor, direksiyonu hafif sağa kırınca daha artıyor. Sorunun kaynağı kesin olarak porya bilyası gibi duruyor, gözle kontrolde başka bir hasar gözükmüyor fakat rot balansa da sokmakta fayda var. Umarım sıkışan para sadece poryadan çıkar :(

O zaman yirtik öncedende vardı. eski aracım da peugeot 106 onun da bilyasi değişmişti hız yapınca dediginiz gibi ugultu yapıyordu.Rotcuda teşhis etmiştik.Bana sorarsaniz yüklü bi maliyeti olmaz gibi.Ufak bi çarpma ama opel sağlam araba alman diyoruz sanırım bu lafta kaliyor..:sopa:
 
Geri
Üst