Twinport Motorda LPG Uyumu:Yapılan km,Markası ve Sorunlar

ogretmen0761

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
353

Arkadaşlar twinport motorlara LPG uymaz diyeni de duydum,montajı yapar yapmaz sorun çıkarıyor diyeni de,şimdi olmasa da uzun vadede sıkıntı yaratıyor diyeni de.O yüzden hem kafasında soru işareti olanlara yardımcı oluruz,hem de ön yargıları sileriz,varsa problemler paylaşırız diye düşündüm.Benzer konu açıldıysa silinebilir.

Marka:Astra H 2004 Elegance
LPG Markası:BRC
Yapılan Km:29000
Sorun:Sorunsuz
 

m_cevik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2010
Mesajlar
112
Yaş
34
Marka:Astra H 2005 Enjoy Sp
LPG Markası:BRC
Yapılan Km:1200
Sorun:Sorunsuz
 

volkansan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Mar 2007
Mesajlar
528
Yaş
36
umarım sorunsuz bir şekilde kullanırsınız. bende geçen sene aldığım 2005 model astra h elegance aracıma 112 bin km.de Zavoli marka sıralı sistem lpg taktırdım ve yaklaşık 1 sene neredeyse sorunsuz olarak kullandım. ancak araç yaklaşık 1 sene sonra geçen ay aracım 137 bin km'ye geldiğinde bobin yakması tekleme vs. sorunlar ile karşılaştım. yetkili serviste bobin değişti ve aradan 1 hafta sonra yine tekleme ve arıza lambası şikayeti ile servise gittiğimde, motorun kurum yaptığını ve subapların zarar gördüğünü bu yüzden üst kapağın açılacağını öğrendim. ve o an severek aldığım ve kullanmakta olduğum aracımı satmaya karar verdim. ama tabii birazda şans işi bu işler.
 
Son düzenleme:

ogretmen0761

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
353
umarım sorunsuz bir şekilde kullanırsınız. bende geçen sene aldığım 2005 model astra h elegance aracıma 112 bin km.de Zavoli marka sıralı sistem lpg taktırdım ve yaklaşık 1 sene neredeyse sorunsuz olarak kullandım. ancak araç yaklaşık 1 sene sonra geçen ay aracım 137 bin km'ye geldiğinde bobin yakması tekleme vs. sorunlar ile karşılaştım. yetkili serviste bobin değişti ve aradan 1 hafta sonra yine tekleme ve arıza lambası şikayeti ile servise gittiğimde, motorun kurum yaptığını ve subapların zarar gördüğünü bu yüzden üst kapağın açılacağını öğrendim. ve o an severek aldığım ve kullanmakta olduğum aracımı satmaya karar verdim. ama tabii birazda şans işi bu işler.
25000 km kullanmışsınız.Yüksek devirde kullanmıyorum,Bosch LPG platin buji kullanıyorum,7500 km'de yağını mutlaka değiştiriyorum.Ara sıra benzinde kullanıyorum.Bütün bunları uzun seneler binmek isteğim için yapıyorum.Ama dediğiniz gibi biraz da şans işi galiba.
 

volkansan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Mar 2007
Mesajlar
528
Yaş
36
25000 km kullanmışsınız.Yüksek devirde kullanmıyorum,Bosch LPG platin buji kullanıyorum,7500 km'de yağını mutlaka değiştiriyorum.Ara sıra benzinde kullanıyorum.Bütün bunları uzun seneler binmek isteğim için yapıyorum.Ama dediğiniz gibi biraz da şans işi galiba.
araç easytronicti zaten yüksek devirde kullanma ihtimalim yoktu. ayrıca bosch platin LPG bujisi bende kullandım. servisler ve zavoli merkez bayii orjinal dışında bir buji kullanımını tavsiye etmiyor. buarada bende hep castrol 5w30 yağ kullandım, hatta 7500km de bir değiştirdim. ama internettede aratırsanız twinport motorlarda kurum ve üst kapak problemi bolca var.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,888
Yaş
38
Twinport motorda ust kapak problimi bolca var ancak duzenli olarak carbon clean yapmak lazim, bu bobin arizasi bas gosterdimi daha once yazdim buraya ust kapaktan once yapilmasi gerekenler var. Ucuz ve basit islemler...

O yuzden usta est kapak acilacak dediginde ust kapagi hemen acmayin, maliyet 800 tl civari...

LPG li araclarda rahatca carbon clean yaptirabilir sadece LPG enjektorlerine fayda etmiyecektir.
 

m_cevik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2010
Mesajlar
112
Yaş
34
tırstım şimdi bak ama BRC lerde montaj iyiyse genelde sorun yaşanmadığını soyluyorlar ama inşallah yaşamayız bu tarz sorunlar...
 

yenilmez27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
746
Yaş
41
Bende 2005 Astra H 1.6 twinport var. kasım ayında yani 2 ay önce BRC dönüşüm sistemi taktırdım yeni çıkanlardanmış MY 10 Sabahları özellikle soğuk havalarda araç benzinden LPG ye geçiş yapamıyor LPG göstergesi kırmızıdan yeşile geçemiyor ortada turuncu yanıyor ve araç sanki 3 silindir çalışır gibi teklemeye başlıyor. Ta ki motor iyice ısınınca araç LPG ye geçiş yapıyor. Değiştirmedik parça neredeyse kalmadı, Isı müşürü Enjektürler kontrol göstergesi vs birtek LPG tankını değiştirmediler yine aynı. Aracımı benzinde çalıştırdığım zaman hava nekadar soğuk olursa olsun hiçbir sorun çıkmıyor saat gibi çalışıyor ama LPG ye geçişlerde sorun yaşıyorum. Ayrıca bir başka sorun da yakıt konusunda Arkadaşımda 2001 model 1.6 fiat marea var aynı sistem onada takıldı 1 depo gazla 31 LT 400 km yol yapıyorum diyor bana. ben aynı gazla yani 31 LT 278 km yi geçemedim henüz. Ayrıca 5000 devirden sonra araç otomatik olarak benzine geçiyor gazı kesiyor, arkadasımın aracında böyle bir sorun yok ve BRC nin yeni çıkarmış olduğu sistem yani MY 10 1 Dakika 27 Saniye içinde gaza geçiş Yapıyor ama MY 07 ler ve Atiker de böyle bisey yok, araç çalışır çalışmaz 10 - 15 saniye içerisinde gaza geçiyor. Açıkça söylemek gerekirse hem gaz hem benzin ikiside yüklü miktarda tükeniyor benim aracımda gözüm korkmaya başladı benzinden daha pahalıya geldi bana ve hiç memnun değilim. tabi bunlar benim sorunlarım ve hala çözemedik adamlar ellerinden geleni yapıyorlar. her araç böyle sorunlar çıkarıcak diye birşey yok tabi ama ben hiç memnun değilim Bilgilerinize.
 
Üst