turbonun devreye girdiği nasıl anlaşılır

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan zeka
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

zeka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
211
Tepkime puanı
0
Puanları
0
iyi günler arkadaşlar benim merak ettiğim turbonun devreye girdiğini nasıl anlarım pek teknik konulardan anlayan biri değilim aracım opel corsa 1.7 dtı aracın sesinmi hızındanmı .
bazı yorumlarda turbo çalışınca koltuğa yapışmak deyimi kullanılıyor ben nedense bu hissi yaşayamıyorum acaba psikolojikmi daha önce caddyde de bu koltuğa yapışma olayını yaşayamadım hatta arkadaşın benzinli 1.4 symbolde(turbo yok) daha çok hissettim bu ani hızlanmayı bu turbo olayının çalışma sistemi ve araştaki tepkisi hakkında bilgisi olan varsa teşekkürler.
 
turbo motorla birlikte çalışmaya başlar.. devreye girdi çıktı diye bir şey yok.. havayı düşük devirlerde az basar öyle bir durum var o zaman hissedilmez aracın maksimum torku verdiği devirler en verimli olduğu zamandır
 
bastığında seni geriye itip koltuğa yapıştırdığı zaman turbo devreye girmiştir
 
1,7 dti de 2400 - 3500 d/d ler arası gaz tepkimesini çok rahat hissedebilirsin eğer bir sorn yoksa
 
turbo motorla birlikte çalışmaya başlar.. devreye girdi çıktı diye bir şey yok.. havayı düşük devirlerde az basar öyle bir durum var o zaman hissedilmez aracın maksimum torku verdiği devirler en verimli olduğu zamandır

teşekkürler özellikle toplumda 2500 devir sonrası çalışır diye bir söz vardı bunun kulaktan kulağa bir söz olduğuda anlaşıldı.
 
1,7 dti de 2400 - 3500 d/d ler arası gaz tepkimesini çok rahat hissedebilirsin eğer bir sorn yoksa

teşekkürler .
 
ALINTIDIR:

Turbo Zamanı
Çoğunlukla, küçük boyutlu turbo donanımlı araçlarda, akselerasyon anında ani gaz komutlarına hızlı cevap vermeyen bir yığılma görülür. Bu durum, türbinin spinel hareketinin yavaş gelişmesinden kaynaklanır. Belli bir devirden sonra çalışmaya başlayan turbo (2000-2500 d/d), ani gaz komutlarında 1-2 saniyelik gecikmeyle çalışmaya başlar ve araç akselerasyona geçer. İstenmeyen bu gecikme türbin parçalarının ağırlığından dolayıdır, zira ağır bir pervaneyi çevirmek için daha fazla güç gerekir. Gecikme tamamen yokedilemez, ancak daha hafif malzemeden yapılmış parçalarla yüksek oranda azaltılır.

 
teşekkürler özellikle toplumda 2500 devir sonrası çalışır diye bir söz vardı bunun kulaktan kulağa bir söz olduğuda anlaşıldı.
turbo egzoz gazıyla çalışan bir sistem yani motor çalıştığı sürece içinden egzoz gazı geçer ama içindeki pervanelerin performansa etki etmesi için gerekli hava belli devirlerde verilir..
hortumlarda hava kaçağının olması turbonun etkisini azaltır kontrol edin
 
Son düzenleme:
turbo herzaman devrededır,fakat motora hıssedılır gücü vermesı ıcın belılı bır devıre ulasması gerekır,turboda bu devırler (turbonun pervanelerının çapına göre ve motor/turbo oranının durumuna göre değişir) 60 000 devırlerdeyken motorda ortalama 1800-2200 devırlerı arasındadır,işte bu 2000 devıre geldıgı zaman müthiş bir ivmelenme hıssedersınız..saglıklı motor ve turboda boyle olur..fakat bazen bazı araclarda beklenen bu devır gecıkır,2400 3000 iere gelınce guc hıssedılır,yada cok zayıf hıssedılır,bır cok sebep vardır bunların olmasında,sizin turbolarınızın (sabıt basınc tahlıyelı) by pass valfı acık kalmıssa,hortum kacagı, ıntercool gırıs cıkıs hortumları yerınden cıkmıssa pervanelerde asınma olmussa,bu sıkıntıyı yapabılır..bunlar öncelıklı sebeplerdir...
 
Geri
Üst