çok basınç vermezsen fazla maliyetli olmaz ama o zaman da çok verim alamazsın...hakkıyla yaparsan masraf çok olur... bu işi yapacağına arabayı satıp üstüne 3 5 koysan orjinalden performanslı bir araba alabilirsin...
Yok Türker, o arabaya o turbo hiç bir şekilde maliyetsiz bir şekilde olmaz. En ekonomik şekilde yapmaya çalışılsa bile;
1-Custom turbo manifoldu lazım. Manifolddan turboya giriş ve turbodan emmeye kadar borulama lazım.
2-Hadi turboyu bağladın, borularını da döşedin, hava yakıt karışımı için remap lazım, arabanın orijinalde turbo versiyonu olmadığı için yapılır mı, nasıl yapılır bilemiyorum. Piggybag'le ancak belki.
3-Turbo havayı bastı diyelim, remap yapıp değerleri de ayarladın, mevcut benzin pompası, regulatör ve enjektörler yetişebilecek mi? Yağ pompası ve yağ kanlalları turboya uygun mu?
4-1.4 aracın mevcut egzost sistemi çok yetersiz kalacaktır, ayrıca oksijen sensörleri de yeni değerler karşısında kafayı yiyecektir. Bunlar da halledilmeli.
5-Atmosferik araç ile turbo araçların sıkıştırma oranları farklıdır, bunları kim nasıl ayarlayacak? 1.4 astra için düşük sıkıştırma forged piston+kol var mı?
Keşke bi salyangozla bitseydi bu turbo olayı ama yok, öyle değil maalesef. Şahine bile yapıyorlar deyip kolay zannetmeyin, ömrü uzun olmuyor onların da...