turbodan anlıyan arkadaşlar

emrahaydemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
444
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
anlıyan arkadaşlardan yardım beklıyorum astra 1.400 motor aracım perte cıkmış bı bertoneden turbo buldum 750 tl ye alıcam .bu turbo benım aracıma uyarmı uyarsa turboyu taktıktan sonra cıp takmak gerekırmı ve bu bertone turbolarına blow off uyarmı ve bunu araca baglamanın malıyetı ne tutar yardım beklıyorum lutfen bılen arkadaşlar
 
uğraşmaya değmez çok büyük masraf çıkartır manifoltlar değişecek blok kapak gerekirse değişecek pistonlar kesin değişecek bence değmez arkadaşım hiç uğraşma sat aracını turbolu başka araç al daha iyi ...
 
emrah dusundugun olay guzel ama cok oynama yapıcaksın + bır suru gereklı parcalar alıcaksın

1 turbo
2 ara borular
3 yazılım +beyın
4 pıston
5 emme manıfoldu
6 sıbob ve sert yaylarıı
7 ıntercooler
8 enjektor
9 benzın pompası
10 turbo bar basınc saatı
aklıma gelmıyenlerde var varda var daha :)
 
11 conta
12 egzost manifoldu
13 yağ pompası
14 artan güce dayanacak şanzıman
15 artan güce dayanacak difransiyel
16 artan güce dayanacak akisler
17 baskı balata

ve daha aklımıza gelmeyen bir sürü ıvır zıvır
 
Şu turbolar da çok isafsız canım, plug&play versiyonlarını bir türlü çıkaramadılar. Ne güzel olurdu şöyle DVI'dan bağlansa da çatır çatır çalışsa.:rolleyes:
 
çok basınç vermezsen fazla maliyetli olmaz ama o zaman da çok verim alamazsın...hakkıyla yaparsan masraf çok olur... bu işi yapacağına arabayı satıp üstüne 3 5 koysan orjinalden performanslı bir araba alabilirsin...
 
bu işlerden anlamıyosan bence hiç kalkışma arabayı hurdaya çıkarırsın... İşden anlayan prof. lar acayip para istiyolarmış 5000-8000 bin dolar civarı diyolar ..
senin yerinde olsam civic hb VTİ alırım hayat 5500 den sonra başlar :D tabi seni tatmin edermi bilmem .. bu benim görüşüm yinede son söz senin
 
çok basınç vermezsen fazla maliyetli olmaz ama o zaman da çok verim alamazsın...hakkıyla yaparsan masraf çok olur... bu işi yapacağına arabayı satıp üstüne 3 5 koysan orjinalden performanslı bir araba alabilirsin...

Yok Türker, o arabaya o turbo hiç bir şekilde maliyetsiz bir şekilde olmaz. En ekonomik şekilde yapmaya çalışılsa bile;

1-Custom turbo manifoldu lazım. Manifolddan turboya giriş ve turbodan emmeye kadar borulama lazım.
2-Hadi turboyu bağladın, borularını da döşedin, hava yakıt karışımı için remap lazım, arabanın orijinalde turbo versiyonu olmadığı için yapılır mı, nasıl yapılır bilemiyorum. Piggybag'le ancak belki.
3-Turbo havayı bastı diyelim, remap yapıp değerleri de ayarladın, mevcut benzin pompası, regulatör ve enjektörler yetişebilecek mi? Yağ pompası ve yağ kanlalları turboya uygun mu?
4-1.4 aracın mevcut egzost sistemi çok yetersiz kalacaktır, ayrıca oksijen sensörleri de yeni değerler karşısında kafayı yiyecektir. Bunlar da halledilmeli.
5-Atmosferik araç ile turbo araçların sıkıştırma oranları farklıdır, bunları kim nasıl ayarlayacak? 1.4 astra için düşük sıkıştırma forged piston+kol var mı?

Keşke bi salyangozla bitseydi bu turbo olayı ama yok, öyle değil maalesef. Şahine bile yapıyorlar deyip kolay zannetmeyin, ömrü uzun olmuyor onların da...
 
turboyu boşver delikanlı işi atmosferik devam he illa turbo olsun istiyorsan yapılmışını al 20 yaş yaşlandırır olmayana yapmak.
 
turboyu boşver delikanlı işi atmosferik devam he illa turbo olsun istiyorsan yapılmışını al 20 yaş yaşlandırır olmayana yapmak.

Sen ne demek istiyorsun şimdi, atmosferik delikanlı işi de turbo ne? :mad::D
 
Geri
Üst