Turbo ötüyor ? Nedir Ne yapılmalı,

erdem bey ben kendi aracımın turbosunu konyada yaptırdım konyada bu işi iyi yapan benim bildiğim 3 usta var lakin kayseride ustam keşke yeni turbo alsaydın dedi ustanla ve turbo ustasıyla istişare eder sağlıklı karar verirsin turboyu sökmeden usta baktığında milde boşluk varmı yağ kaçırıyormu gözlemler fikir verir turbo tamir takımı 250tl civarı pervaneli milde değişirse 500ü buluyor birde motor ustasının turboyu söküp takma hortumları komple temizlemek gerekiyor 100-150tl arası isim istersen verebilirim geçmiş olsun
 
Yeni ötmeye başladıysa, moralinizi bozmak gibi olmasın ama bozulmaya başladığı anlamına geliyor. Git gide ses artar zaten zamanla. Patlayana kadar arıza kodu yazmaz, devam ediniz. Patlayıncada Allah yardımcınız olsun...
 
cengiz bey tşk ederim, iyi bir turbo cu derken örneğin Turbosan diye bir şirket var bu gibi bir şirket bu işi yapabilirmi ?





Hocam yeni turbo orjinal servis değeri 2600 lira , takılması için ön panelin tamamı sökülüyor, ordaki işcilik vs.. 3000 liraya mal olur ufak bir ıslık sesi için 3000 lira değişime girmek mantıksız gibi geldi bana...
rica ederim benim sıkıntımı bu firma çözmüştü, isterseniz irtibata geçin, yalansız dolansız ne gerekiyorsa tavsiye edip yapıyorlar,bu firma sayesinde en az 3000 TL cebimizde kalmıştı...orada Mehmet bey var konuştum diyor ki turbo işi hassas her söylenene kanmasınlar kelepçelerdeki ufak bir gevşeklik bile ötme yapar ya bize turboyu göndersinler bakalım ne gerekiyorsa yapalım ya da sıfırı 1100 TL ama şu an ellerinde yok isterseler temin ederiz dedi hatta beni bir arasın belki de turbosunda sorun falan yoktur dedi siz arayınız yardımcı olacak boşyere bir dünya para harcamayın.
http://www.corutturbo.com/tamirservisi.asp
 
tekrar yardımcı olan arkadaşlarıma tşk ederim, peki Partikül Filtresi ile ilgili yazdıklarıma cevap verebilecek varmı acaba ?
 
senin araçta partikül filitresi yok diye biliyorum.euro 4 normlu motorlarda bulunuyor.turbonun mili değiştiryorlar 350-400 civarı maliyeti oluyor.
 
Turbo çok az ötüyor, ben fadrketmedim ustam farketti, nedir ne yapılmalıdır ? herhangibir arıza kodu yok..

Ayrıca bir soru daha, Partikül filtresi ikaz vermeye başlarsa ve tıkanırsa ne yapılmalıdır, illa partikül filtresinin değişmesi gerekirmi , bunun için bir yöntem geliştirildi mi ?

patikül filitresi yeri gelince bu kullanima bagli 450-1000km arasinda calismaya baslar basladigini yakit artisindan fark edersin..o zaman tamamen yakma durana kadar motor ile biraz turlarsin:D
dikkat etmen gereken aracin yagini devamli kontrol altinda bulundurman..yag seviyesi yükselirse bu tehlike canlari caliyor demektir.cig mazot yaga karismis demektir ki yag incelir sonuc motor yatak sarar..
turboya gelince az ses cikiyor diyorsun
hortumlarina bak gevseklik varmi?
arti bir temizlettir yag kurumdan olabilir.veya turbin küregi egilmis olabilir..gecmis olsun
hatirlatma:
yakit artmasini söyle diyebilirim,mesela normalde 5-6 litre yakarken birden 9-10 litreye cikmasi sasirtmasin partükel temizlemeye gecit düzelene kadar kontagi kapatma turla :D
 
walla arkadaşım konya özkaymak servisine bana kalırsa hiçbişeyini elletme,arabamı ilk aldığım zaman 5,5 litre yağ alır bu araba dediler,ben yok internette daha az yazıyor dedim,inatlaştık,sen bizden iyimi biliyorsun dediler,sonuç yağı 1 litre fazla koydular.kızıncada yüzsüzler,senin arabanda ustalığı öğreniyolar,kesinlikle yanaşma,direksiyon kutusundan geliyor bu ses dedikleri ses fren merkezindeki pimden çıktı(tabi başka yer buldu),konya özkaymak=apaçi kampı
 
bu arada konya özkaymak opel yetkili servisinde yine o zaman carbon clean yaptırmak istedim,arkadaşlar bana dizel araçlara carbon clean yapılmaz,benzinli araca mazot koymak gibi birşey o dediğin dediler,dünyada öyle bir teknoloji yokmuş onlara göre
 
yine o gittiğim güne lanet olsun trigeri değiştirmek için gitmiştim,sağolsun arkadaşlar değişmişler,2 km gittim arabadan yanık kokusu geldi,artık şansmıdır bilemiyorum taktıkları triger fabrikasyon hatalıymış yenisi taktılar ,ama eskisini bana göstermediler,tartıştık ama ukalalar,ve trigerimi değiştirdiğim güne lanet olsun,araba sabahları bi hır hır hır diye alıp verme yapıyo sanki artık ilk çalıştığında ,bu arada o ıslık sesi bendede var,3-4 aydır aynı bi sıkıntısını yaşamadım sanki,boştayken gaz verince turbo devreye girerken geliyor sanırsam,ama hafiiiifçe gaza basınca 2200 devire gelince devir aynı gaz basma seviyesinde 2100 e düşüyor,ve yolda giderkende aynısı oluyor,ama bu 2100 e düştükten sonra gaz tepkisini daha iyi alıyor,inşallah o da bi sorun değildir :)) zaten elimde bi p 0400 birde p0105 var ,birde bu çıkmaz inşallah :))
 
Bugün Konyada bir Turbo ustasına gittim, Turbodan eksoz fazı kaçağı olduğunu ve bvalans ayarıın bozuk olduğunu söylediler, Turbonun çıkarılıp makinada bakılması gerekir dediler, arızanın durumuna göre 180-600 TL arası bir fiyat olur dediler, sizce Turbo neden eksoz gazı kaçırır, ?

yukarda söylediğim durumda ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim ?
 
Geri
Üst