Turbo Olmayana Turbo ?

myugurge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
2,451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşlar soru açık 1.4 veya 1.2 atmosferik motorlu araçlara sonradan turbo sistem taktırılabilir mi ? Taktırılırsa maliyet ne olur ? Kaput altında bunun için uygun yer ve sistem mevcutmudur ? Teşekkürler :)

Bakarsın ilerde aracı drag racelere filan hazırlarım :D :rakir:
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
yapılmaz diye bir şey yok ama siz nasıl bir güç istiyorsunuz,misal düşük basınç açıp hafif giderli olsun derseniz motora bağlı olarak sadece turbo ,beyin, elektirik sistemi ,yağlama sistemi ,intercooler ,cold air system yete bilir ama yok ben yüksek basınç açacağım gergin gideri yüksek bir araç isterim derseniz motorun içine de girmek gerekir ki ozaman piston ,piston kolu ,kapak ,volan, baskı balata , şanzıman gibi parçalarda değişir ve masrafıda ona göre olur.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
uğur git abi oradan bi yerden kendine 1.5 iskender söyle üstünede bi künefe ye :D

iskender de bol tereyağlı olsun,aç kaldın sen :D
 

myugurge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
2,451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yapılmaz diye bir şey yok ama siz nasıl bir güç istiyorsunuz,misal düşük basınç açıp hafif giderli olsun derseniz motora bağlı olarak sadece turbo ,beyin, elektirik sistemi ,yağlama sistemi ,intercooler ,cold air system yete bilir ama yok ben yüksek basınç açacağım gergin gideri yüksek bir araç isterim derseniz motorun içine de girmek gerekir ki ozaman piston ,piston kolu ,kapak ,volan, baskı balata , şanzıman gibi parçalarda değişir ve masrafıda ona göre olur.

Yok öyle motorun içine girecek kadar istemem tabi sadece gaza basınca o fıssss diye içine çekilen havanın yani turbonun sesini duymak isterim o kadar :) ama asıl merak ettiğim bunun için kaputun altında yer olmaması yani adamlar maşallah her boşluğu doldurmuş corsada turboyu kucağımda tutup gezecek halimde yok sonuçta :)

uğur git abi oradan bi yerden kendine 1.5 iskender söyle üstünede bi künefe ye :D

iskender de bol tereyağlı olsun,aç kaldın sen :D

Abi daha yeni kahvaltıdan kalktım yapma yahu :D Zaten kilo aldı başını gitti 98 kiloyuz :D

Hep senin iskenderlerinden oldu bunlar
 
Son düzenleme:

Mst

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2012
Mesajlar
1,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Profesyonelce olacaksa motor içine dahi girmen gerekir, maliyeti ise önü açık artık, sat arabanı OPC al bin.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu konu çok açılır, ekonomi için alınan araçlardan bıkılıp maksat aşılır turbo supercharge falan düşünülür :D Araştırdım zamanında, ECU + turbo kit + montaj en tırt parçaları takıp motorun iç kısmıyla oynamazsan 7bin lira gibi bir parayı yemek durumunda kalıyorsun. Turbo basıncı 0.3 bar gibi düşük bir miktar olup, standart piston kol gömlek ve şanzımanın esnekliğine uyum sağlayabilecek bir ayarda oluyor. Ki yanma odası atmosferik ayarda kaldıkça ne kadar turbodan verim alınabilir o da muamma ama 100hplik bir araç 115 120 hadi bilemedin 125hp olabilir ama o riske girmeye değer mi hiç emin değilim :) Klasik cevap da şudur " sat turbolu al ! " :D
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
bunu atmosferikte kabul eden tek makina...civic...heleki b16 lar..
d14 lerde bile inanılmaz güçler alabiliyorsun,hertürlü çelik parça(piston kol yatak saplama) vs vs zebil gibi...ve eğlenceli oluyor atmosferikte bile çılgın devirler çevirebildiği için...elektriksel sistem problemsiz düz...
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bunu atmosferikte kabul eden tek makina...civic...heleki b16 lar..
d14 lerde bile inanılmaz güçler alabiliyorsun,hertürlü çelik parça(piston kol yatak saplama) vs vs zebil gibi...ve eğlenceli oluyor atmosferikte bile çılgın devirler çevirebildiği için...elektriksel sistem problemsiz düz...

şşş aman ha opel forumu, opel alman tankıdır honda bozulmayan ama tenekedir çünkü japon şşş tabularımız var şşş :D honda deme :D civic deme şşş :maden:
 

Kontrol Ünitesi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
2,620
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yukarıda özetlenmiş gerçi ama Turbo işi zor iştir...Amerikada ya da russelheimda falan olsaydık oluru vardı..Yani şimdi nereden baksan en kötüleri 1500€ den başlıyor...5000 tl harcansa ~ 50 hp ve 40 küsür nm alınabilir ki Bunun için motor kulakları pistonlar vs değişmesi gerekecek..Yazılım ve hava filtre kiti takviyesi olmalı..Bir dünya iş..İyisi mi ya hali hazırda bir turbolu araç almak ya da 1.3 dizel alıp turbosuna yüklenmek..Ben olsam donanıma yüklenirim..CID, opc line body misal..
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
şşş aman ha opel forumu, opel alman tankıdır honda bozulmayan ama tenekedir çünkü japon şşş tabularımız var şşş :D honda deme :D civic deme şşş :maden:
evet mertim opel alMan :D
alman kırması...şşş :Ditalyan karışık az uzakdoğu şş :D
olsun bak bizde biniyoruz yarısı alman yarısı japon arabanın :D şşş
 
Üst