Turbo hortum çıkması, yağ + limp mode

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Flea_
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Merhabalar, yarım saat kadar önce serin serin giderim diye yola çıktım, motor yükteyken dakka bir dınk diye bir metal fırlama sesi geldi, araba gaz yememeye saniyede 2 kez hıı hıı diye silkeleyerek ilerlemeye başladı hemen durdum. Motor sesinde herhangi bir değişme gözlemleyemedim, arabayı durdurdum boştayken araba devir çeviriyor ancak turbodan vıjjjjj diye bir ses geliyordu, arıza lambası yakmadı, daha önce 2 kez fazla zorladığımda limp moduna girince verdiği uyarıyı vermemişti. Kontak açıp kapattım, yine vermedi uyarı, hemen döndüm kapının önüne geldim arabayı arabayı park etmeye çalışırken gaz pedalı tepki vermiyordu dibine kadar bassam da devir yükselmiyordu sadece rölantide kalıyordu. park edip kontağı kapa/aç yaptım, limp moduna girdiğinde verdiği uyarıyı verdi. Açtım kaputu baktım, yağ çubuğunun oralarda yağ vardı aşağılara bakındım hemen egzos manifoldunun olduğu yere doğru inen kalın hortum yerinden çıkmış, geri soktum yerine ama kalıcı olarak limp mode kaldı. Ne yapmamı önerirsiniz Bilecikteyim şuan eski vectra b ile kayış koparmıştım, şimdi de tahminim turbo kaynaklı bir sorunumuz var :D Sabahın şu vaktinde kafam trilyon, fikirlerinizi bekliyorum, saygılar.
 
kutup başını sök araç resetlesin bir daha dene
 
Araba resetlenir o sorun değil de, turbo'nun emme palleri emme manifolduna yağ basıyor, kaputun altında sıçramış yağ izleri var, bulaşmış ve aşağıya damlamış. Bıraktım arabayı bilecik'te afyona geldim. Sorunumuz banko turbo tertibatında yolda gelirken onu düşündüm :D
 
Araba resetlenir o sorun değil de, turbo'nun emme palleri emme manifolduna yağ basıyor, kaputun altında sıçramış yağ izleri var, bulaşmış ve aşağıya damlamış. Bıraktım arabayı bilecik'te afyona geldim. Sorunumuz banko turbo tertibatında yolda gelirken onu düşündüm :D

Nokta atışı yapmışsın pampa :D
 
turbo sağlammı yoksa sadece boruyumu yerinden çıkarttı? turbo dediğin gibi yağ veriyorsa ve buda aşırıysa dizel arabada çok sakat bir durum.arabayı stop edemezsin Allah korusun kendi kendine tam gaz verir emmeye yağ basarsa.
bazen turbo ömrü azaldığından dolayı hafif yağ buharı verir borulara ve intercooler a oda birikmiştir bir miktar ve boru çıkınca sağa sola sıçratmışta olabilir...
 
turbonu milininde olan sızdırmazlık parçaları aşınmıştır o yüzden emme ve egsoza yağ kaçırıyordur revizyonda halledilier 500 600 tutmaz ya 700 e sıfırdan turboyu revizyon ediyorlar salyangozlar değiişmiyor sadece
 
Basınçlı firlayinca biraz yağ atar sağa sola :)korkulacak bi durum yoktur ya..
 
Bende olsam, direk turboya girişmem. Bir miktar yağ, ve yağın birikmesi doğal.
 
Yorumlarınız sanki içimi okur gibi, ancak yetkili servisteki ustalar genel çekap ve arıza tespiti için götürdüğümde turbo milinin balansı bozuk aşırı ses çıkarıyor ve mil kaynaklı yağ kaçırıyor demişti. Turboda bir sorun olduğuna dair fikrime sebep olan şey de 2500-3000 devir arası gaza abanırsam 15-20sn gazladığımda(her iki seferde de 5. ve 6. viteslerde yapmıştı korumaya alma işini, 110-170 ara hızlanmalarında...) 2 kez korumaya aldı motor kendini, bunun sebebi hep turbo ve tertibat kaynaklıdır diye yazmışlar forumlarda. Şuan yatıyor, biraz nakit topladığımda gerekli işlemler yapılacak.

Turbo hortumundansa borulamaya ne dersiniz? Boru yapsak turbo tertibatına, faydası olurmu veya maliyeti ne kadar olur?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst