turbo geç açma

ahmetc669

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2009
Mesajlar
198
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar 2.2 dizel vectra arcımın turbosu 3000 hatta 3500 devirden sonra devreye giriyor serviste eksoz manifold girdap sensörü arızalı değişmesi gerek dendi değişince arızanın giderileceğini garanti etmeyince değişmedim özel servisteki ustam sensörün hortumunu yerinden çıkarıp ağzıyla emme üfleme yapınca sensörün altındaki körük inip kalkıyor sensörün sağlam olduğunu söyledi bu konuda bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum
 
turbonun normal açması gereken devirler zaten o devirler diye biliyorum turbo üst devirleri besler yanlışmıyım?
 
Servis ustasi ile Ozel tamirhane ustasinin farki iste bu.
Ufleme ile kontrol.. Sorunu anlamak bazen nekadar da kolay olabiliyor ama bunlari servis ustalarinin bircogu ogrenemeden bilmeden emekli oluyor.

Ayni arac bende de vardi. Turbonun arada bir uyandirilmasi ve dogru calismasi icin cok suratli 180-200 km/h hizda kullanmak gerekiyormus.

Tabii olabildigince uzun sure 3-5 km yani..

Bilgili Ustalar daha yararli bir yorum yapar belki..
 
arkadaşlar alakanıza teşekkürler lakin servisteki ustam sensörlerin çok hassas olduğunu öyle üflemeyle teşhiş yapılamayacağını söylüyor bu yüzden kararsız kaldım turbonun 2000 devirden sonra açtığını zannediyorum işte kullandığım 1.9 transporterda öyle hissediyorum cevaplar için teşekkürler
 
turbo geç açıyorsa wastegate ayarın bozulmuş oılabilir ayarla aşağı devirlere getirtebilirsin.selenoid basınç valfin arızalanmış debimetren sağlıklı çalışmıyorda olabilir.
 
mahmut kemal bey turbo tamircisiyim diyen arkadaşa götürdüm turboya ayar vereyim derken araç tüm hantallaştı opelci ustaya götürdüm onun ayarıyla aracı eski haline getirdik hava akışmetre ve hava debimetresini değiştik her usta farklı bişey söylüyor kesin teşhis konabilse veya fiatı uygun olsa (serviste 450 tl)eksoz manifolt girdap sensörünü değişeceğim turbonun devreye geç girmesiyle alakalımı bilemiyorum ilginize teşekkürler
 
muhtemelen turbocu wastegatein ayarı bozmuş fabrika ayarı olan yerde boya olur.o konuma getir.girdap sensörünü hiç duymadım.birkaç yere daha göster bence
 
3000 den sonra açılan turbo 65 yaşından sonra emekli olmak gbi birşey.

Sizdeki motorda bendeki gibi japon motor diye tabir edilen Isuzu motorlarından diye tahmin ediyorum. Ve o motorların 3000 devirde turboyu açtıklarını duymuştum.
Bu arada turbonun açıldığı devri ayarlayabiliyorsak hakikaten çok güzel olur. Turbo bize zaten 1500-2000 devir aralığından itibaren lazım ouyor. Bizim japon motorlar 3000 devirlere doğru kendilerine geldiklerinden o saatten sonra turbo açılmış açımamış çokta farketmiyor zaten. motorun ve turbonun ömrünü etkilemeyecek şekilde turbonun ayarı yapılabiliyorsa bilen arkadaşlar yazsın dua ederiz.
 
benım makınada sapıttı 3000 devire kadar turbo hiç yok ve 3000 den sonra birden nos varmış gibi çıldırıyor, ama motor ısınınca 1500 devirden itibaren kendini hissttiriyordu, bu aralar motor sıcak olsa bile yine geç girmeye başladı ama bakımıda geldi bakımdan sonra bakalım düzelecekmi
 
yağlada çok alakası oluyor.
 
Geri
Üst