TÜm opeller İÇİn: Motor İkaz lambasi ve sarsinti

alpsea35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2014
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhaba ustalarım ve değerli üyeler. Aracım 2005 Corsa C 1.2 Twinport. Dün aracımın aküsü bitti komple boşaldı marş bastım çıt çıt çıt diye sesler geldi biraz bekledim tekrar marş bastım aldı motor çalıştı. 50 metre gitmeden motor ikaz lambası yandı araba titremeye başladı. Biraz gazı kökledim 3000/dd geçmedi yığılıyordu 3bine geldiğinde. Bunun sorunu ne olabilir çok acil yardıma ihtiyacım var. İlk önce sizden dinleyip öyle sanayiye götüreyim ki kazık yemeyelim. Bir de akü bitmeden önce su birikintisine girdim 50km gibi bir hızla görmedim, elektronik aksama su kaçmış olabilir mi?
 
Motoru dondurmuş olma?
 
Motoru dondurmayı biraz daha açıklarsanız sevinirim. Ama öyle bir şey olduğunu sanmıyorum çalışıyor ikaz lambası sönüyor araç biraz ilerleyince ikaz lambası tekrar yanıyor ve teklemeye başlıyor araba
 
http://trsektor.blogspot.com.tr/2014/11/aracta-motor-ariza-lambasi-neden-yanar-sari-check-isigi-lpg-arabada.html Yanan lamba bu arkadaşlar. Aracın kitapçığındada okudum egzos katalitik konverterinde sıkıntı vardır en kısa sürede servise götürün yazıyor. Aracımda lpg yok yerinden oynatamıyorum sanayiye veya servise götüremem. Kaskom da yok çekiciye vermek de istemiyorum fiyatları çok uçuk. Yardımlarını bekliyorum acilen...
 
Alp şimdi sana nokta atışı bir cevap vermek çok zor çünkü o gördün lamba her nedenden yanar. Sadece sensör arızasından yanmaz.
 
Motor arıza lambası yanar fakat o lambanın yanmasına sebep olan arıza motor beynine kaydediliyor. Servise götürüp bilgisayara bağlamak gerekir problemin kaynağını görebilmek için.
 
akü bitince araçta arıza olmasa da hata varmış gibi lambaları yakabilir. en basitinden aküyü söküp şarj ettirin sonra takıp deneyin. olmazsa servise veya sanayiye gidersiniz
 
akü bitince araçta arıza olmasa da hata varmış gibi lambaları yakabilir. en basitinden aküyü söküp şarj ettirin sonra takıp deneyin. olmazsa servise veya sanayiye gidersiniz


bence kardeş fazla kurcalatmadan adam gibi bir servise götür bidefa bildiğim kadar akü bitse dediğin gibi arac sonra calıştı diyosun ama yığılma ve gidişinde sorun var demişsin akü olsa arac hiç çalışmaz bi defa vede akü lambası yanar diye biliyorum senin sorun başka birşeyde aküye takılma o yanan lambada herşeyden yaka bilir bilmeyene karıştırıp farklı sonuç alacağına servis en garati derim ...
 
akü hakkında daha detaylı bilgi verirsen daha uygun olur. Kontağı açın arabayı çalıştırmayın. Korna basması iyi mi farlar net ışık saçıyo mu? Gösterge ışıkları canlı mı? Şu anda kontağa basınca neler oluyor bunları bi tekrar belirtirseniz? Birde aracı pc ye bağlatmadan arıza kodu öğrenme stilleri var kendi aracınız için aratın bulursunuz. Mesela kontak kapalı fren ve gaz pedalına basılı tutup kontağı kırmızı ışık yanana kadar çevirin bakın v.b.
 
ateşleme bobini de olabilir.
 
Geri
Üst