triger zincirimi bilemedik

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 123agp
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

123agp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2015
Mesajlar
39
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
ikinci el aldıgım corsa 1,4 twinport araçta v kayısının oradan ses gelmekte sanki zincir dönermiş gibi saniyede birkere şık şık şık diye ses yapıyor üç opelciye gösterdim bir tanesi zincir dedi bir tanesi v kayısı bilyalardan dedi bir kişi dinamo dedi ne yapacagımı bilmiyorum en son opelciye girdim sokucez kontrol ede ede ilerleyicez dedi 3 saat sürer dedi motoru sokecek herhalde araç 10 yasında ama kılometre daha 54000 desteginizi rica ederim.
 
ikinci el aldıgım corsa 1,4 twinport araçta v kayısının oradan ses gelmekte sanki zincir dönermiş gibi saniyede birkere şık şık şık diye ses yapıyor üç opelciye gösterdim bir tanesi zincir dedi bir tanesi v kayısı bilyalardan dedi bir kişi dinamo dedi ne yapacagımı bilmiyorum en son opelciye girdim sokucez kontrol ede ede ilerleyicez dedi 3 saat sürer dedi motoru sokecek herhalde araç 10 yasında ama kılometre daha 54000 desteginizi rica ederim.
O ses devirdaimden geliyor da olabilir.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Şarj dinamosu kasnağından olabilir.54000 km'deki bir aracın zincirinden ses gelmesi biraz tuhaf.Bence önce kasnağı kontrol edin.Bende yaklaşık o kilometrelerde değiştirmiştim şarj dinamosunun kasnağını.
 
Daha onceki sahibi v kayışını değiştirmiş gm kayis takılmış ama uzeri parlak falan dedi usta kayistan dedi acaba baska yanlis kayismi takıldı tektek degistiricez galiba saglam parçaları en sonda trigere kadar gidicek bu ış gibi görünüyor.
 
Öncelikle kayışı söküp çalıştırsın iyi bir ustan ses kesilirse o zaman olasılık arkadaşların dedikleri yani kasnak veya devirdaim ,yok kesilmez ise o zaman yağ pompası veya zincir.
 
peki v kayışını çıkarmadan olmazmı yani kayış dönmiyecek soketi falan yokmu? birde şunu sormak isterim yag değişimi yapsam 2000 kilometre once değişmiş ama nasıl yag koyulduğunu bilmiyorum?
 
v kayışını çıkarmsında deneme için sıkıntı olmaz yani çıkarınca ses kesilirse v kayıs,baskı rulmanı veya alternatorde sorun olduğunu görecek ustanız,kesilmezse üstte arkadaşların bahsettiği gibi diğer parçalara yoğunlaşacak.
Yağ kartı veya koyan kişi bilgileri yoksa eski yağı bilemezsiniz,
Bursada C kasalara 10w40 yarı sentetik koyuyor ustalar bazıları 5w30 tam sentetik koyuyorlar,
doğru viskozite için müşteri el kitabındaki üretici yağ tavsiye sayfasına ve bulunduğunuz iklim şartlarına göre değerlendimek gerekir.
 
Son düzenleme:
Birkac ay önce aracta termostat değişmiş buna bağlı olabilir mi bilemiyorum?
 
Bugun v kayısını çıkardı usta ve ses devam etti zincir sesi sanırım devirdaim v kayışı çıkarınca çalışıırmı peki?
 
Geri
Üst