triger kayisini en cabuk eskiten nedir

astracd_35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
572
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaslar biliyorsunuz ki aracin bircok parcasinin kullanim omru kullanicisinin nasil kullandigina baglidir. bu yuzden triger kayisini en cabuk yipratan sizce nedir. yani araci yuksek devirde kullanmak mi yoksa ani vites kucultmek mi... bilgisi olan arkadaslar cevap verirse sevinirim...
 
arkadaslar biliyorsunuz ki aracin bircok parcasinin kullanim omru kullanicisinin nasil kullandigina baglidir. bu yuzden triger kayisini en cabuk yipratan sizce nedir. yani araci yuksek devirde kullanmak mi yoksa ani vites kucultmek mi... bilgisi olan arkadaslar cevap verirse sevinirim...


yüksek devir triger kayışına zarar vermez ama trigerin yön ve gergi bilyalarına zarar verebilir normal km den önce,

opellerin de kronik sorunu triger kesmesi bu bilyaların kilitlenmesinden kaynaklanıyor..

trigerin üzerine dökülen yağ,benzin,motorin gibi sıvılar ancak çok kısa sürede zarar görmesine neden olur ki bu çok extrem bir durum..
 
sıcak soğuk yağ mazot veya benzin
 
arabayı kaldırırken tekleterek kaldırma nasıl desem acemilerin arabayı kaldırması gibi
 
zararli olma ihtimali vardir herhalde...
 
Ben aracimi aldigimda 100000 km deydi ve o zaman triger kayisini degistirmistim, fakat bu yaz aracim surekli hararet yapiyordu ve radyator hortumlar filan herseyi degistirdim o sirada ustam trigerin eskimis oldugunu soyledi ve onuda degistirdi yani soyledigine gore 35000 kmde eskimis ne benzin dokuldu uzerine nede motor yagi, ama burasi cok sicak oldugundan surekli sicakta kullanildi, trigerin eskimesinde bence sicaginda etkisi olabilir.
 
Triger kayışının ömrü malzemenin yorulması ile ve malzemenin zamanla sertleşip özelliğini yitirmesi ile ilgilidir. Makina elemanlarının bir yorulma ömrü vardır. Triger kayışı da motor çalışırken bir turda birçok defa eğilip düz duruma gelir. Bir teli koparmanın en kolay yolu, teli bir noktadan eğip tekrar düz konuma getirerek bu işlemi tel yorulana kadar tekrar etmektir.Bu tip kayışlarda denemeler sonucunda 60000km de değiştirilmeleri gerektiği tespit edilmiştir.Ayrıca araç yol yapmasa bile malzeme zamanla mukavemet özelliğini yitirir. Onun için 5 yılda bir değişmesi gerekir.
Yüksek devir trigere zarar vermez. Triger değiştirirken üzerindeki imalat tarihine dikkat edin. Eski tarihli triger takılmamasına dikkat edin.
 
triger setinin değişme zamanı gelen araçların dikkat emesi gereken bir diğer konu da, aracı komprasöre bindirmemektir. motor frenleme mantığıyla 5. viteseten 3. vitese ani geçişler oldukça zararlıdır bildiğim kadarıyla.
 
Geri
Üst