Trafikte 17 Yanlış İnanış

Yiğit18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
954
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
harika paylaşım
 

serkan-g

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
1,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
reis, kendi payıma da çok teşekkür ederim.hepsine hafriyen katılıyorum...
 

CaN DemiR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
[Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.] Gazdan ayak çekildiği anda araç zaten motor freni durumuna geçiyor ayrıca debriyaja basıldığı anda kendini serbest bırakıyor hele rampa aşağı iseniz kesinlikle katılmıyorum Bence Önce Frene duruşa yakın debriyaja hem uzun vadede debriyaj balatanız ve fren balatanız içinde daha iyi olacaktır çünkü debriyaj balatası erken ısınmicak ve fren balatasınıda ısıtıp erken erimeye sebeb olmiyacaktır. Saygılarımla Can Demir.
 
Son düzenleme:

mukeala

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2010
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fren konusunda can beye kesinlikle katılıyorum mesafeyi dikkate almadan aynı anda hem fren hemde debriyaja basmak biraz mantıksız gibi.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
farkındaysanız ANİ FREN diyor. keyfe basılmış yavaşlamak için kullanılan frenleme değil. uygulamadan bilmezsiniz. önce yaşayın birine arkadan sağlam girin sonra anlarsınız ne demek istediğini.
 

shambala

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2009
Mesajlar
1,092
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
süper paylaşım elinize sağlık
 

yavuzselim19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Öncelikle verilen bilgiler için teşekkürler. Arkadaşlarımız birşeyler katmaya çalışmış, bizde bir tuz ekelim şu güzel çorbaya.
Fren konusu tabiki en önemli, kazayı engelleyen hatta çoğu kez hayat kurtaran bir sistem. Birincisi debriyaj ve firene aynı anda basmak. Tehlikesinden kimse bahsetmemiş. Debriyaja basıldığında araç rolantiye bırakılmış olacak ve yüksek bir devirden motor düşüşe geçecek aynı zamanda araba hızla yol alıyor olacak. Bu aynı 120 ile giden aracı boşa almaya benzer. Eminim ki lpg kullanan çoğu araç ile benzin kullanan bazı araçlar bu esnada stop edecek. (Rampa aşağı inerken aracı boşa almayın diyenlere ters oluyor.) Stop eden aracın frenleride güzel tutarya. Ayağınızı gazdan çektiğiniz an haliyle bir geri oturma oluyor ve siz buna firenle destek olarak durma mesafesini kısaltmış olacaksınız. Aynı zamanda (Tabiki bu tecrübe ve meleke sonucu olacak) vites küçültebilirseniz daha iyi olur.
İkincisi, ABS nin durma mesafesinin daha uzun olduğu bilgisi tamamen yanlıştır. Abs de fren izi olmaz doğru ama karlı, buzlu, stabilize ve sıfır asfaltta abs nin durma mesafesi daha kısadır. Denedim hemde birkaç kez ve iyi biliyorum. Hem kaymayı engeller hemde fren anında size manevra imkanı verir.
Üçüncüsü çocuklara veya insanlara korna çalma olayı. Yetişkin insan olsun çocuk olsun, koşarak karşıya geçmeye başlamış ve sizde çok yakınsanız çalacağınız korna onu tabiki panikletir. Ama 50 mt mesafe var ve hissettiniz adam veya çocuk yolun kenarında çıkmaya hazırlanıyor. İşte o anda kornaya ve frene asılacaksınız. Korna hata yapana değil hata yapmak üzere olanı ikaz etmek için çalınır. Eskiler bu ani karşılaşmalar ve yola çıkmalar için hep şunu der. Hayvanın arkasından insanın önünden geçilir. Bu da tecrübe ile öğrenilmiş demkki.
Bunlar tabiki son anda ve istemediğimiz kötü durumlarda ki düşünceler ve hareket tarzları. Allah kimseyi bu durumlara düşürüp bunları uygulamayı ve kullanmayı nasip etmesin. Rahmetli babamın bir sözü vardı. Tabi o zaman arabalar eski idi. 90 km. hıza kadar aracın hakimiyeti sende sen nere istersen oraya gider. 90 km nin üzerinde ise kontrol arcın kendinde. (Fizik Kuralları) Kendisi nereye isterse oraya gider derdi. Tamamen kendi yorumumdur. Teknik bir bilgi kabul edilmeyebilir. Ustalarımın yorumlarını takdirlerine sunuyorum. Saygılar.
 

CaN DemiR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
farkındaysanız ANİ FREN diyor. keyfe basılmış yavaşlamak için kullanılan frenleme değil. uygulamadan bilmezsiniz. önce yaşayın birine arkadan sağlam girin sonra anlarsınız ne demek istediğini.
Öncelikle bahsettiğin olayı allah kimsenin başına vermesin. Aracım Corsa D 2010 5. vites 4000 rpm 170 km/h 'ı geçmiyor son hız yokuş aşşağıda 180 km/h ben 170 km/h 'da aracı rölantiye aldığım zaman hızlanıyor heleki yokuş aşağı iseniz 1.300kg araç ben kesinlikle katılmıyorum komprasöre düştüğü anda aracın motoru oturuyor ama boştayken motorun ağırlığıda araca katılıyor. rölantide ortalama 20bg bi güç üreten araç 90 km/h ile giderken çekin gazdan ayağınızı ne demek istediğimi anlicaksınız yani Önce fren sonra debriyaj normal koşullarda yavaşlayan araca kaza anında doğaüstü varlıklar müdahale edipde hızlanmadığı sürece kendi yöntemimi savunurum Saygılarımla..
 
Üst