trafikte 17 yanlış inanış

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ftsncr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Emeğine Sağlik Teşekkürler çok Güzel Olmuş
 
faydalı bilgiler eline sağlık
 
Ben yine de şu debriyaj olayında takılı kaldım. Yalçın abi, söylediğine katılıyorum ama sen de biliyorsundur ki bu sistem aracı kaldırırken stop ettiren kişiler için bir yardımcı görevi görür, düşük devirde (rolantinin altında) devreye girerek ek benzin pompalar ve 1, 2 ve 3. viteslerde etkili olur. Devir yüksekken ise benzin pompalanmaz motor kompresyona girer.

Acil bir frenlemede durma mesafesi önemli olduğuna göre hızlıyımdır ve 5. viteste gidiyorumdur, (4 olması daha avantajlı tabi), motor devrim de yüksektir. Debriyaja basıp sadece fren etkisiyle yavaşlamaktansa aracı viteste bırakırıp yüksek devir kompresyondan da faydalanırım ben olsam. Viteste bırakmanın hızım çok düştükten sonra yapacağı itme kuvveti, hızlıyken yapacağı yavaşlatma etkisinin yanında bence yok sayılabilir.

Zaten kural da aslen ne diyor "Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!" Kişisel düşüncem bu yönde.
 
Şöyle düşünelim
4. viteste 70 le giderken ani fren yaptınız ve hızınız 40 a düştü ve ayağınız frenin hala üzerinde.. Vites değiştirecek değiliz hala 4 teyiz. Motorun kompresyonla yavaşlaması için senin 4. vites hızının üzerinde bi hızla devam ediyor olman gerekir. Anlık hızın 30-40 civarında 4. vites kompresyonu, yavaşlatma değil hızlandırma eğilimindedir. O yüzden aracı bu hızlandırma kompresyonundan kurtarmak için debriyaja basarak motor yükünü frenajın üzerinden alırız.
 
4. Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de
daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması
gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik
lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın
ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. inik lastiklerin yalnız
omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha
düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon
hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş
yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde
çarparsınız!

bu şık yanlıstır bu yazılanlarla tam ters orantılı calısıyor denendı
ınık lastıkten kasıt nedır buda bellı degıl ??
32 basınc degerlı lastıge 38 vurursanız elbettekı sarsıntı gurultu artacaktır
yada 25 e dusurdugunuzde dıreksıyon agırlasacaktır ama kesınlıkle yoldan ayrılma yada tabanın kesıtlerden sapma durumu gozlenmez ...
 
ABS olayı birazcık kafama takıldı.
Hep daha önce durulur diye biliyordum demekki yanlış biliyormuşum.

ABS sadece ani frenleme esnasında manevra yapabilme kabiliyeti verir diye biliyorum..Biraz daha uzun mesafede durabiliriz ama o frenleme esnasında direksiyonu kırarak manevra yapabiliriz..ABS li arabalar tekerler kilitlenmediği için bu manevraya ters tepki vererek kontrolden çıkmaz..Fakat ön tekerleri tamamen kilitlemiş olarak kayan bir aracın direksiyonunu çevirdiğimiz anda daha kötü tepkiler alabiliriz aracımızdan..
 
Ben yine de şu debriyaj olayında takılı kaldım. Yalçın abi, söylediğine katılıyorum ama sen de biliyorsundur ki bu sistem aracı kaldırırken stop ettiren kişiler için bir yardımcı görevi görür, düşük devirde (rolantinin altında) devreye girerek ek benzin pompalar ve 1, 2 ve 3. viteslerde etkili olur. Devir yüksekken ise benzin pompalanmaz motor kompresyona girer.

Acil bir frenlemede durma mesafesi önemli olduğuna göre hızlıyımdır ve 5. viteste gidiyorumdur, (4 olması daha avantajlı tabi), motor devrim de yüksektir. Debriyaja basıp sadece fren etkisiyle yavaşlamaktansa aracı viteste bırakırıp yüksek devir kompresyondan da faydalanırım ben olsam. Viteste bırakmanın hızım çok düştükten sonra yapacağı itme kuvveti, hızlıyken yapacağı yavaşlatma etkisinin yanında bence yok sayılabilir.

Zaten kural da aslen ne diyor "Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!" Kişisel düşüncem bu yönde.


Tamamen katılıyorum. Hatta ekleyeyim motorun itme kuvveti gaza basılmadığı zamanlar rolanti devrinin biraz üstünde devreye gireceğini düşünüyorum. Aslında bunu tecrübede etmiş bulunuyorum. Kendi tecrübem rolanti devrine kadar debriaja basmamanın fren gücünü arttırdığı yönünde.
 
paylaşım için teşekkürler...
 
ABS olayı birazcık kafama takıldı.
Hep daha önce durulur diye biliyordum demekki yanlış biliyormuşum.

abs olmayan bir aracta frene bastıgımızda lastikleri kitler ve saga sola manevra yapılmaz. abs lastikleri kitlemez igne gibi vurdugundan saga sola manevra yapılabilir.
 
13. Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir.
Ideal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir.
Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu sure 3-4 saniye
olmalıdır.



fren yapmamı gerektiğini anlayıp frene basana kadar 90 km hızla giderken bu sürede zaten arac 19-20 metre geciyo. bu süreye intikal süresi deniyo. yani yani riski görüp frene basana kadar 20 metre gitti. hızın yarısı durma mesafesi dersek 90'la giderken 45 metre de durmamız gerek 45+20=65 metre bizim durma mesafemiz. hani reklamlarda cıkıyo 90'la 100 km arasında ne fark diye sonuc acık 25- 30 metre mesafe uzuyo. tabi bunlar düz asfalt ve kuru zemin de
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst