Tipik arıza veya çok ufak bir sorun

alemdarli46

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
182
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Bu arızayı için yorum yapacak değerli form arkadaşlarımın yorumunu uygulayacağım. çözülmesi lazım yoksa opelli asla olacak.

Vectra c2003 confort z16xe motor. 220 bin km de.

Araç karöserinde bir zırıltı var, pedal direksiyon her yerde zırıltı 2000 devirde çok fazla. Soğuk sıcak fark etmiyor.
Yapılan işlemler;
1; motor kulaklarının hepsi değişti.
2; tirger, gergi bilgası şarj dinemo bilyaları değişti.
3; kat iptal edilip yerine manifolt la bereber düz boru vardı , orta susturucudan önce bir susturucu daha takıldı, orta susturucu yenilendi. Kat iptal eden benden önceki sahibide bu zırıltıyı çözmek için kat iptal ettirmiş.
4; ekzoz spirali değisti.
5; bogaz kelebeği egr temizlendi , emme manifoltuda en kısa zamanda.
6; ekzoz ve motora değen parça var mı kontrol edildi, lpg boru, motor alt muhafaza , hava filtresi etrafı v.b yerler.
7: devriyaj yeni takılmış aldığımda, rölantide ses yok dururken veya yürürken fak etmiyor, debriyaja bas basma fark yok.
8; herhangi bir yağ yakma düzensizlik gibi birşey yok motorda sadece ilk çalıştırmada biraz oynuyor rölanti benzindr onudda egr iotali yaparsam çözülecek.


Evet yorumlarınız😩
 
Sesin videosu olsa daha bir anlasılır olabilirdi diye düşünüyorum!!
Bu ses trim sesi mi(karoser) yoksa motordan kaynaklanan vuruntu ile olusan bir ses mi??
Bu sesi motor yapıyorsa zaten sorunu cıkaran unsur belli..Harket eden dönen parcalara(Mars dinamosu dahil) ve bir sekilde karosere temas eden parca (Ekzost ve ekipmanları)varmı ona bakılmalı
Trim sesi ise iş biraz zor..İyi bir trimci bulmak gerek..Basımdan gecen olay arkadasın volvosu setlerden gecerken ve bir tekeri kaldırıma cıkarırken resmen sase kopuyormus gibi catt catt ses geliyordu ön düzende degişmeyen parca kalmadı bir sürü para harcadı.
Malesef sorun akü koyulan bolmenin altı yani aküyü tasıyan plastik cercevenin altı silme metallerden ve biri incecik catlamıs ve saseyle metal iletkenliği var yani baglı karasör oynadıkca catlak yer metal kopuyormus gibi ses ama canı isterse ve o ses kotpite sanki sase koptu gibi geliyordu:):)
 
Son düzenleme:
motor zırıltısı kardeş. bütün bağlantı noktaları kontrol edildi. bir problem göremedik. ses krasörüye sanki motor direk bağlı gibi ses veriyor. dizel araba gi. iş yerimde 2500 4x4 de biniyorum ses yok. bizim vectra krasörüde titreşimle masaj yapıyor maşallah. araç zorlandığı zaman daha yüksek geliyor. helede ilk marşa basıp gazı verdin mi 3000 devire kadar zırıltıdan durulmuyor aracın her yanından geliyor.
 
Eğer araç önden darbe almış ise ve ön şaselerde oynama vardır. Şaseler yerinde olmayabilir doğru değildir. Bundan dolayı motor ve şanzuman şaselere denk gelmede oturacak ve çalıştığında motor şaseye dengesiz oturduğu için sarsıntılı ve belki de sesli olarak çalışacaktır bu benimki sadece bir tahmin çözüm bulduğunda buradan yaz
 
dostum bendede var gaza anı yuklendıgımde zırıltı gelıyor benım sorunum camurluk davlunbazlarında,davlunbaz vıdaları gevsemıs yada dusmus olabılır.
 
Aynı sorun bendede var 2016 aracım sıfır aldım daha 3.000 km de gaza bastıgımda kaput tarafından zırıltı geliyor parke yollardan geçerkende oluyor bugun iyice sesi dinliyim dedim kaloriferlerden geliyor servis izole etti ama pek bir işe yaramadı sorum devam ediyor malesef.
 
Cevaplarınız için tşk ederim. Araç önünde herhangibir darbe yoktur. Ön tamponu boyatmak için söküldü davlumbaz vidaları kontrol edildi. Eksik olan vida vs takıldı.
Araç durduğu yerde gelmekte.
 
C kasanın mekaniğini bilmiyorum, aklıma gelen bir iki yer; egzos üzerindeki koruyucu sacın ayaklarında kırık/çatlak olabilir veya eğilme olduysa saç egzos borusuna değiyor olabilir (başıma gelmişti), volant marş motoru bağlantısı gevşek olabilir, koruyucu kapakların (üst kapak, hava filitresi kabı, kayış koruyucuları gibi) ayaklarında kırık/gevşeme olabilir (benim aracımın triger kayışının koruyucusu ses yapıyor).
 
C kasanın mekaniğini bilmiyorum, aklıma gelen bir iki yer; egzos üzerindeki koruyucu sacın ayaklarında kırık/çatlak olabilir veya eğilme olduysa saç egzos borusuna değiyor olabilir (başıma gelmişti), volant marş motoru bağlantısı gevşek olabilir, koruyucu kapakların (üst kapak, hava filitresi kabı, kayış koruyucuları gibi) ayaklarında kırık/gevşeme olabilir (benim aracımın triger kayışının koruyucusu ses yapıyor).

Diğer yazmış olduğunuzHepsi kontrol edildi ama volant ile marş moturu arasını kesin kontrol edeceğim. Zırıltı motordan geliyor üzerine elimi bırakıyorum masaj makinası gibi çok aşırı tştreşim buda zırıltı yapıyor kasada. Diğer arkdaiların c kasasını kontrol ettim çok iyi
 
Diğer yazmış olduğunuzHepsi kontrol edildi ama volant ile marş moturu arasını kesin kontrol edeceğim. Zırıltı motordan geliyor üzerine elimi bırakıyorum masaj makinası gibi çok aşırı tştreşim buda zırıltı yapıyor kasada. Diğer arkdaiların c kasasını kontrol ettim çok iyi

O zaman Opel'den anlayan iyi bir usta aracın motorunu dinleyecek. İşe sibopları dinleyerek başlamakta fayda var.
 
Geri
Üst