Tigra da bulamadığım sorun

dj erhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelıkle herkese iyi akşamlar yaklaşık 4-5 aydan berı aracımda bır sıkıntı var ve bır turlu çözemıyorum artık canımı cok sıkmaya başladı araba vites geçişlerinde bırden pusuyor sonra sıkıntısızz devam edıyorum eskıden ben bu arabayla 2 .vıtesde dahı arabayı kontrol edemezdım suan aracın moturu sıfır ayarında yapıldı 1 ay once motoru kıtledım arabayı gereksız sıkıstırmamdan dolayı komple motor yenılendı grang mılıne kadar degıstı ust kapak felan 3000 ee yakın para yedı :confused: neyse araba bıttı aldım dedım o eskı sorun artık kalmaz sanırım dedım yok gene aynı arabayı vıtes gecıslerınde bır guc tutup gerı bırakıyor gıbı oluyor kac tamırcıye goturduysem motordan felan dedıler al ıste motor da sıfırlandı gene aynı bır tamırcı bana ERG agrızası bu dedı onunda ısı uzun sımdı felan dedıde cok tatmın olmadım burda araba konusunda buyuklerım abılerım kardeslerımın dusuncelerı benım ıcın cok onemlı sorun ne olablır acaba:(
 
Son düzenleme:

dj erhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu arada bujı , bujı kablasu bobın hepsını motor tamırınden once degıstırmıstım
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
hava debimetresini değiştirdinizmi? tigraları tam bilmiyorum ama bizim corsa c lerde genelde dediğiniz sorun debimetreden kaynaklanıyor ve değiştirenlerin %80 i memnun kalıyor.
 

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
bu arada tıgrada debımetre yerıne IAT sensoru var..
sorununuza gelınce
motorda kı bu yıgılma nedenı motorun blogunun sıkı tornalandıgını veya krank yataklarının egzantrık yataklarının yeterınce alısmadıgını dusundurdu bana sorun bu ıse 5 bınde bır fılıtre yag degısımı yapın cok sıkıstırmadan kullanın sürtünme azaldıkca motor rahatlayacaktır.Hararetlenme cabuk olur yakıtıda benzını fazla yakar ortlama 8 lıtre yakmalı 100km de ona gore degerlendırın...
Ancak motorda kılıtlemeden ötürü balans yapmıs krank veya egzantrık mılı ıse msl onarılırken fark edılmemısse bu sorun asla duzelmez hatta kısa zamnda krank veya egzantrık koruklerınden yag kacagı ıle bellı eder kendını bu durumda yenıden motoru yaptırmanız gerekır..
Motorun çalısmasına ve aracın yuruyusune daır bır vıdeo eklersen sorun daha kolay anlasılır..
 
Son düzenleme:

dj erhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2012
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu arada tıgrada debımetre yerıne IAT sensoru var..
sorununuza gelınce
motorda kı bu yıgılma nedenı motorun blogunun sıkı tornalandıgını veya krank yataklarının egzantrık yataklarının yeterınce alısmadıgını dusundurdu bana sorun bu ıse 5 bınde bır fılıtre yag degısımı yapın cok sıkıstırmadan kullanın sürtünme azaldıkca motor rahatlayacaktır.Hararetlenme cabuk olur yakıtıda benzını fazla yakar ortlama 8 lıtre yakmalı 100km de ona gore degerlendırın...
Ancak motorda kılıtlemeden ötürü balans yapmıs krank veya egzantrık mılı ıse msl onarılırken fark edılmemısse bu sorun asla duzelmez hatta kısa zamnda krank veya egzantrık koruklerınden yag kacagı ıle bellı eder kendını bu durumda yenıden motoru yaptırmanız gerekır..
Motorun çalısmasına ve aracın yuruyusune daır bır vıdeo eklersen sorun daha kolay anlasılır..

Öncelıkle ılgı ve alakanız ıcın tesekkur ederım ama bu sorun motoru kıtlemeden oncede vardı Lpg taktırdım ılk zamanlarda bır sıkıntı yoktu LPG den 1 ay sonra bu sıkıntı cıktı ısın ılgıncı araba benzındeykende aynısı oluyor yanı sorun Lpg ıle ılgılıde degıl ERG dıye bır parca varmı hocam bu arabalarda varsa ne ıse yarıyor tamırcıdekı usta da kafasından salladı gıbı hıssettım ayrıca arabanın motor tamırı yapılırken komple dejraj baskı balata setınıde degıstırdım Degişmeyen neresı kaldıkı :( araba söyle yakıtı tok yemıyo gıbı hıssedıyorum bazen ben bu sorunu bulamamda çözemem de sankı:confused: bu arada en yakın zamanda bır video ekleyecem bunun hakkında o zaman belkı bır karara varabılırz tesekkurler
 

fourtyseven

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
603
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Rica ederim
egr valfi bizim araçlarda gaz kelebeginin hemen yanında emme manifoldu ile egzos manifoldunu birbirine bağlayan bir parça görevi ise yanmamış yakıtı tekrar emme manifoldundan geçirmek bu şekilde araç daha az yakıt sarfiyatı sağlayacak ve hava kirliliğinin önüne geçecek hedef bu..
ancak zamanla bu manifold egzos kurumu ile dolar üzerindeki sensör iyi okuyamaz veya yeterince gaz gönderemez hale gelir tekleme boğulma vs sorunlar çıkarır..
gaz kelebegi rolanti regülatörü ve egr motoru karşına aldığında emme manifoldunun sağ arka dip kısmında bağlı emme manifoldu sökülmeden ulaşılamaz bu parçaların 2 yılda bir sökülerek temizlenmesi uygun olur ancak işin ehli birine yaptırmalısın çünki bizim motorlar biraz karmaşıktır , sıkışıktır incelik gerektirir beceriksiz bir ustaya asla kurcalatma bence..
 
Üst