termostat olmaması ve hararet sorunu

bazı araç sahipleri ve opel den anlamayan ustalar yedek su kabının kapağını açıp suyun dışarı fışkırmasını hararet olarak algılıyorlar.
onun için özellikle ibre kırmızıya vurdu ise sorun vardır,ama 90 seviyesinde ise sorun yoktur
90 100 hararet yükselmiş birkaç kere çekmiş sağa direk.çözüm olarak termostat yoksa araçta ne yapmalıyım.yeni radyatör mü orjinal.yoksa termostat mı takılacak ?
 
termostat yaz kış olması gereken parçadır motor üzerinde aksi halde çok fazla yakıt harcar aracınız ve soğuk havada kaloriferiniz uzun yolda ısıtma yapmaz ben şunu anlamak istiyorum ibre 90 ila 100 e kadar çıkmış ise sorun yoktur ayrıca radyatör brezing modeli olması gerekiyor borulu tip yansanayi radyatör varsa boru ucundaki oringler sıcaktan büzülme yapıp suyun dolaşmasını engel oluyor bunu görmek gerekiyor veya iyi bir opel ustası bu sorunları bilir
 
termostat yaz kış olması gereken parçadır motor üzerinde aksi halde çok fazla yakıt harcar aracınız ve soğuk havada kaloriferiniz uzun yolda ısıtma yapmaz ben şunu anlamak istiyorum ibre 90 ila 100 e kadar çıkmış ise sorun yoktur ayrıca radyatör brezing modeli olması gerekiyor borulu tip yansanayi radyatör varsa boru ucundaki oringler sıcaktan büzülme yapıp suyun dolaşmasını engel oluyor bunu görmek gerekiyor veya iyi bir opel ustası bu sorunları bilir

Tansu abi araya giriyorum ama benim radyatör de önceki sahibinden yan sanayi. Orijinal radyatör takılınca hararet ibresi sabit kalıyor normal arabalarda olduğu gibi diyenler oldu, sence doğruluk payı var mı?

Varsa hangi radyatörden almak lazım orijinalinin yerini tutsun diye? Çok teşekkürler şimdiden :)
 
Tansu abi araya giriyorum ama benim radyatör de önceki sahibinden yan sanayi. Orijinal radyatör takılınca hararet ibresi sabit kalıyor normal arabalarda olduğu gibi diyenler oldu, sence doğruluk payı var mı?

Varsa hangi radyatörden almak lazım orijinalinin yerini tutsun diye? Çok teşekkürler şimdiden :)
brezing modeli olması gerekiyor yansanayiler 100 tl ama brezing 150 200 arasıdır.
 
aracınızın termostatı olması gerekir,ileride daha fazla sorun cıkarmaması için soğutma sisteminin düzgün çalısmasını sağlamalısınız.Bunun için termostat+orjinal yüksek soğutma kapasiteli radyatör + fanlar açılıyormu kontrol edilmeli sonrada sıkıntısız yola devam :)

Ben yanlış hatırlamıyorsam behr marka taktırmıştım,hararet 90ı çok az geçer tekrar inerdi,oda çok aşırı trafikte :)
 
bilgileriniz için çok teşekkür ederim.termostatı takılcak ve düzgün bi radyatör sonuç olarak. bi opel servisi var özel yakınımda bunların işi çözeceğini düşünüyorum
 
.arkadaşlar ben tansu abiyle kısa bir süre önce tanıştım ve gerçekten işinde yani opelde çok profesyonel biri ve çok memnunum onunla çalışmaktan.astra h 1.3 cdti aracımı itinayla özen göstererek bakımlarını ve arızalarını gidermektedir.kendisinin olduğu yerde ezbere iş olmamaktadır.bu hararet problemi olan aracı emin olunuz herhangi bir ustaya gösterseydiniz belkide silindir kapağı çoktan sökülmüştü.ancak burdan kendisiyle(tansu abi) irtibata geçerek bir yol izlememiz siz ve bizler için en sonuç verici çözümler olacaktır.telefonla aracın sesini dinleyerek arızasını çözdüğüne birkaç kez şahit oldum.umarım en kısa zamanda çözersiniz aracınızın problemini
 
Arkadaşlar konu ile pek bir bağı yok ama bazı konulara harbiden illet oluyorum. Bunların başında araçlarında antrifiriz yerine su koyanlar, sonra bu termostatı söküp bir kenara atanlar, aracın cam suyuna yazlık yada kışlık cam suyu yerine çeşme suyu dolduranlar bunları bir türlü anlamadım gitti...
 
.arkadaşlar ben tansu abiyle kısa bir süre önce tanıştım ve gerçekten işinde yani opelde çok profesyonel biri ve çok memnunum onunla çalışmaktan.astra h 1.3 cdti aracımı itinayla özen göstererek bakımlarını ve arızalarını gidermektedir.kendisinin olduğu yerde ezbere iş olmamaktadır.bu hararet problemi olan aracı emin olunuz herhangi bir ustaya gösterseydiniz belkide silindir kapağı çoktan sökülmüştü.ancak burdan kendisiyle(tansu abi) irtibata geçerek bir yol izlememiz siz ve bizler için en sonuç verici çözümler olacaktır.telefonla aracın sesini dinleyerek arızasını çözdüğüne birkaç kez şahit oldum.umarım en kısa zamanda çözersiniz aracınızın problemini
teŞekkÜrler kardeŞİm

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:56 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:56 ----------

Arkadaşlar konu ile pek bir bağı yok ama bazı konulara harbiden illet oluyorum. Bunların başında araçlarında antrifiriz yerine su koyanlar, sonra bu termostatı söküp bir kenara atanlar, aracın cam suyuna yazlık yada kışlık cam suyu yerine çeşme suyu dolduranlar bunları bir türlü anlamadım gitti...
süper
 
Arkadaşlar konu ile pek bir bağı yok ama bazı konulara harbiden illet oluyorum. Bunların başında araçlarında antrifiriz yerine su koyanlar, sonra bu termostatı söküp bir kenara atanlar, aracın cam suyuna yazlık yada kışlık cam suyu yerine çeşme suyu dolduranlar bunları bir türlü anlamadım gitti...

Ben İzmir'de aracın soğutma sistemine marketten aldığım suyu koyuyorum. İzmir'in şebeke suyundaki kireç inşaat sıvalarında bile yok. Benim Ford'un soğutma sistemine eski sahibi hiç antifiriz koymamış, dayamış çeşme suyunu. Aracın hararetini kesemeyince kireçten tıkanan radyatörünü kaldırıp çöpe attım, bir kaç kere motorun içini kirece karşı temizledim ama halen kireçten tam anlamı ile kurtulamadım :(.
 
Geri
Üst