Termostat arizalimi acaba??

İLKERNAVDAR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
1,230
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
arkadaşlar benim 2000 model opel astra g 1.6 16 valf aracım var.sabahları çalıştırıyorum otomatik jigle ile devir saati 1000 altına düşene kadar bekliyorum.buda yaklaşık 2 dk falan suruyor ondan sonra dukkanımla ev arası tam 7 km.eğer yol tıkalı değilse dur kalk yapmıyorsam arabanın hararet ibresi 80 lere falan geliyor ama tıkalıysa 90na kadar geliyor .
ibre 90da iken yol açıkca araba hareket halinde ise ibre 90dan bir anda 80lerin altına dusuyor ve otomatik olarak kaloriferde soğuk ufluyor sabahları arabanın içi morg gibi oluyor acaba termostatmı arızalı yoksa antifizmi koyma zamanı geldi. bilgileriniz paylaşırsanız memnun olurum tşkler.
 
90 normal ısısı zaten kalorifer tesisatına baktır motordaki havayı içeriye taşıyan tesisatta bişe olabilir
 
90 derece normal ama araba bi süre hareket ediyorya işte sorun o 90 derece sabit durmayıp arabanın hızına orantılı olarak aşağıya dusuyor hal böyle oluncada kalorifer buz gibi ufluyor
 
arkadaşlar benim 2000 model opel astra g 1.6 16 valf aracım var.sabahları çalıştırıyorum otomatik jigle ile devir saati 1000 altına düşene kadar bekliyorum.buda yaklaşık 2 dk falan suruyor ondan sonra dukkanımla ev arası tam 7 km.eğer yol tıkalı değilse dur kalk yapmıyorsam arabanın hararet ibresi 80 lere falan geliyor ama tıkalıysa 90na kadar geliyor .
ibre 90da iken yol açıkca araba hareket halinde ise ibre 90dan bir anda 80lerin altına dusuyor ve otomatik olarak kaloriferde soğuk ufluyor sabahları arabanın içi morg gibi oluyor acaba termostatmı arızalı yoksa antifizmi koyma zamanı geldi. bilgileriniz paylaşırsanız memnun olurum tşkler.

Bence değerler normal gibi. Şayet kafana takıldı ise içinin rahatlaması için ustana kontrol ettir.
 
ısı normal o ısıdayken bırden soguk uflememsı lazım. sogutma sıvıs eksık degıl demı?
 
bende bu konuda tereddüt ediyorum ama henüz denemedim o da şu, kaloriferi 4. kademede çalıştırırsan düşme ihtimali fazla çünkü daha çok hava alıyor. bide şunu dene kaloriferi 2.kademede çalıştır yine düşüyormu.. gerçi ben daha opel alalı 8 ay oldu. (ASTRA CALSİC 2008) ;)
 
arkadaşlar benim 2000 model opel astra g 1.6 16 valf aracım var.sabahları çalıştırıyorum otomatik jigle ile devir saati 1000 altına düşene kadar bekliyorum.buda yaklaşık 2 dk falan suruyor ondan sonra dukkanımla ev arası tam 7 km.eğer yol tıkalı değilse dur kalk yapmıyorsam arabanın hararet ibresi 80 lere falan geliyor ama tıkalıysa 90na kadar geliyor .


ibre 90da iken yol açıkca araba hareket halinde ise ibre 90dan bir anda 80lerin altına dusuyor ve otomatik olarak kaloriferde soğuk ufluyor sabahları arabanın içi morg gibi oluyor acaba termostatmı arızalı yoksa antifizmi koyma zamanı geldi. bilgileriniz paylaşırsanız memnun olurum tşkler.


aynı problemleri zamanında bende yaşadığım için;

1- termostatı değiştiriniz. düzelmezse bakınız ikinci madde.

2- hararet gösterme müşürünüzü değiştirin.(yan sanayi 15 YTL. civarı, orijinali birazcık daha pahalı:D) müşür arızalanınca sizin de belirttiğiniz gibi tepkiler olabiliyor. hararet fazla yükselmiyor ve hızlandıkça düşüyor. not : tabii fanınız açıyorsa gösterge müşürünüzün arızalı olduğu kesinleşir.çünkü fan sizin belirttiğiniz hararetlerde çalışmaz.ancak fan müşürü de arızalı ise çalışır. bu yüzden ikinci tedbir olarak fan müşürünüzü değiştirmeniz gerekecek.

bende aynı problemi iki değişik arabamda yaşadım. birisinde önce termostatı değiştirdim ve düzeldi. tedbir olması maksadıyla fan müşürlerini de değiştirdim.

diğer arabamda ise hararet gösterge müşürü arızalandığına kanaat getirmiştik. çünkü hararet göstergesi çok az yerinden kıpırdıyordu. gösterge müşürünü değiştirince hararet gerçek değerlerini alabildik. bu seferde hararetin ne kadar fazla olduğunu gördük ve radyatörde değişti :D



yoksa antifizmi koyma zamanı geldi. bilgileriniz paylaşırsanız memnun olurum tşkler.
bir son öneri olarak, antifrizi hiç bir zaman eksik etmeyin arabanızda. sadece kış dönemi gerekli olduğunu düşünülür ama öyle değildir maalesef. antifrizin, motorunuzu ve radyatörünüzü pas ve korozyondan önleme faktörü çok yüksektir. bulunduğunuz ortamda olabilecek en düşük sıcaklığının bir miktarda daha altına göre ölçüm aleti ile ölçerek donma derecesini saf su+antifriz ile ayarlayabilirsiniz.
 
Geri
Üst